• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Deadslim77 / Machil Verweij

Deadslim77

New member
Hallo, ik ben Machil Verweij, 41 en woonachtig in 't pittoreske 't Goy (Houten)
Ik heb altijd al interesse gehad in PC's en het vakkundig slopen daarvan, maar van het een op t andere moment was t weg. Ik kwam van school; Manager Opslag en Vervoer gedaan op SCUTOS te Utrecht. Tijdens stage groot rijbewijs gehaald onder t mom van: altijd handig.. en na school bij de Heineken over de chauffeurs-drempel gelazerd en tot maart 2018 altijd in t Transport gezeten; veelal Internationaal. Ben door werk echt een tijd geheel niet meer bezig geweest met computers enzo. Zelfs gestopt met gamen....
Maar Laptoppie in de cabine van de truck voor allerhande deeveedees onderweg met pauze en rust; en dan komt van het een weer het ander. Goedkoop laptoppie, duur laptoppie (XXoDD), thuis een instap-pc, nieuwe pc in de winkel, pc overgenomen van iemand op tweakers.. Ja interesse en veel lezen over bouwen was en is er wel; maar een soort faalangst om zelf er aan te beginnen zorgde eigenlijk ervoor dat ik tot nog toe maar bleef twijfelen.
Ik heb wel ideeën,, meestal gevoed door diverse zieke Youtube filmpjes! Dat is veelal weer Water; en dat is NU atm nog een brug te ver.

Ik wilde dan wel een pc bouwen, en er begin 2018 eens mee beginnen. Er kwamen alleen wat zaken tussen: Collega overleden medio feb, zelf ziek thuis begin maart, Pa ziek, pa 2x geopereerd, ma ziek, baas failliet, ma overleden, pa nog een keer geopereerd.. en ik nog steeds ziek thuis.. Nee 2018 was echt een topjaar...

vanaf eind november ben ik toch wat gaan sprokkelen, idee is een pc met een zwart/wit thema. Naam nog geen idee; daar moet ik me nog maar eens over buigen.


Online ga ik door het 0 1-leven als Deadslim77
Heul vroeger speelde ik Delta Force online, dat vond vooral me pa niet leuk ivm de telefoonrekening :p
Nadat ik weer met de laptop in de cabine zat, en iemand zei "Hé Machil; je kan Mafiaway gratis spelen" zat ik daar ook voor een jaar of wat teveel in vast. Tijdens die periode ben ik BF2 gaan spelen, online; op de laptop ( Die XXoDD kon dat ) lekker in het buitenland. met een dongeltje, en een ping van 300+ schoot ik vanaf een parking in Parijs iedereen naar z'n gootje. Dat deed ik veelal op een Sniper-server van {ATF} AlliedTaskForce, en ben daar sinds 2008 ook lid van. Ik hou van MilSims, dus Flashpoint // Arma kwam als geroepen. En dan ook aanverwante Flightsims zoals Falcon 4 (BMS)Met dito (extreem dure)Joysticks van Thrustmaster met ForceSensor (de F-16 FCS + TQS) Mod en met de komst van DCS A-10 de Thrustmaster Wharthog waar ik te weinig mee doe. Veel harde waren; waar ik eigenlijk geen zak mee doe dus.
Maar die pc heb je elke keer toch aan; dus je wil kijken of t sneller kan, en daar experimenteer je mee. Soms met bibberende vingers; nekharen overeind door de faalangst als je scherm ff (wat te lang) op zwart blijft na een update. Deels door tijddruk van "t moet wel goed gaan nu; want ik moet straks werken en ben dan pas twee weken weer thuis!"

Ik ben in Steam te vinden onder: https://steamcommunity.com/id/deadslim666/home en op Origin als: deadslim77

Huidige PC is:
-een i7 4770k op 4,2Ghz
-gekoeld door een Corsair H100i met push config
-op een ASUS ROG Maximus VI Extreme
-met (jaja teveel) 32GB Corsair Vengeance op 2400Mhz
-op dit moment hangt er een ASUS ROG STRIX GTX 1080ti in zonder oc, en een Asus GTX 960 mini voor schermpjes
-het geluid komt van t moederbord maar wel gekoppeld aan een van de twee Z5500D's (De buren klagen wel eens, en die wonen 25 mtr verder.. :D )
-er zit een Samsung 840 EVO voor boot,
-daarbij een 850 pro 512gb en 1TB voor games enzovoorts
-en een Seagate 4TB voor de rest van de meuk en backups
-een LG blueray DVD combodrive
-gevoed door Corsair AX1200, nu helemaal een overkill, maar met voorheen twee 980ti oc was t wel veilig..
-Alles zit in een Phanteks Enthoo Pro zwart met een venstertje.
-Windows 8.1 NL
-Hoofdscherm is een ASUS ROG Swift PG278Q, dat was eerst een Samsung 4K scherm, maar vind 120+Hz wel fijner!
nu zitten er twee IIyama ProLite B2280HS naast als test.
-Ik gebruik nog steeds een G19 toetsenbord, een eigenlijk altijd Logitech muis, nu een G502, en een Z5500D speakerset, een G930 Headset. Tweetal RAZER muismatten.
Thuis een ( simpele) setup gemaakt met een netwerk zoadat in deze compucave ik met twee pc's continu online kan zijn, de Afgekloven appel van wijlen moeders aan t net hangt en er een laptop ingeplugt kan worden; evenals de nieuw te bouwen pc op de test/bouw tafel..


Voor de nieuwe pc hb ik de volgende spullen verzameld :D

-Corsair Obsidian 900D
-Corsair H150i PRO RGB
-2x Corsair Commander Pro HUB
-12x LL120 RGB
-2x LL140 RGB
-Corsair HX1200i
-2x Corsair Vengeance PRO wit RGB Dummy
-2x Corsair Vengeance PRO wit RGB 3000Mhz
-i7-8086K
-ASUS ROG Maximus XI Extreme
-WD black 6TB
-Samsung 970 EVO 500GB boot
-Samsung 970 EVO 1TB
-Samsung 850 PRO 512GB
-Samsung 850 PRO 1TB
-CableMod wit voor de HX
-komt een UV ledstrip in
-div PWM en interne kabels cq verlengkabels in het wit
-4xCorsair ML LED rood + 2x ML zwart onderweg voor op de H150
-2x NZXT interne USB hub

Ik heb veel spullen via Tweakers "relatief" goedkoop kunnen kopen; zodat ik andere zaken me zelf kon verwennen. Ik snap best dat er (vele) zijn die vinden dat de 900D eigenlijk bij uitstek is voor iets wilds met water. Prima; maar dat komt of wel of niet!

Dus dat witte komt terug in diverse zaken in de 900D. Ik heb nog wel wat praktische vragen en/of ideeën aangaande die 900D zelf, zoals goede sites voor mods van de kast. Zoals dat ik de onderkant niet gebruik voor rads tbv waterkoeling, maar ik daar wel alle fans naar binnen laat blazen, er dan tussen de onderkant en bovenkant geen afsluiting kan zijn, want anders is dit soort van nutteloze helemaal volstrekt nutteloos. Maar ik wil eigenlijk niet van boven naar beneden in dat gat kijken waar de PSU zit en de wirwar aan kabels.. Is er een soort van mesh tussenstuk waardoor er wel voldoende airflow van benedenuit naar boven gaat zonder dat je echt naar beneden kijken kan? bijvoorbeeld.
 
In de shop zijn deze panelen die je eventueel kan gebruiken (op maat maken):

Mesh Panel 500x500x1mm Slot Style Black


deze plaat icm met Acryl-paneel - UV-wit / transparant?
De vraagteken omdat dat niet in de shop staat, en ik niet weet of dat uberhaupt kan/bestaat

Het idee is die Acryl plaat onder de mesh, over de gehele lengte van de 900D tussen de PSU en het mobo.
en dan licht dat op bij gebruik van UV, en waar ik geen acryl plaat gebruik en twee zwarte fans van onderuit naar boven blaas ( of dat door de overdruk al gaat) rond cq over moederbord onderdelen.
Dan heb je én geen zwart gat meer, en toch nog een functionaliteit van al die "onnodige" fans onderin :p

En wit; omdat de rest toch al wit/zwart is, en daarom bijvoorbeeld blauw of groen dan uit de toen zal vallen en juist weer de aandacht trekt...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Deadslim77. Felicitaties 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan