• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

beste fan 140 mm voor een rad en airflow?

Enola

New member
Heb net een 280 rad aangesloten. Echter heb ik er 2x Bequiet fans op zitten met 1000 rpm. Ze komen wel door de rad. Het is een Xflow HW rad, maar heb deze voor in mijn case zitten als intake. Heb niet het idee dat ze ver in mijn case blazen. Dus de airflow zou minimaal nadat hij door rad is.

Setup nu als fans

intake
3x Bequiet 140mm 1000rpm ( waarvan 2 op een Xflow HW rad ) front mount
1x themaltake 140mm HS Bottom mount

exhaust
3x 120mm vardar fans op mijn Predator 360 top mount
1x themaltake 140mm HS back mount

De themaltake 140mm zijn eigenlijk voor het oog. Mooie oranje led ring.

CPU en GPU single loop water cooled :) dus deze zullen erg de lucht stroom niet verstoren.

Denk dat ik de thermaltake op push/pull ga zetten op 1 stuk van de rad de andere kan ik alleen push doen.

te veel mogelijkheden.. :-(

ben dus op zoek naar wat 140mm fans. Denk RGB fans weet nog niet welke maar ik waardeer stilte ook erg.
 
Als je de ruimte hebt zou je de 280 radiator ook push/pull kunnen doen met extra Be Quit fans.

Ander zou je kunnen kijken naar 140mm fans die op 1200-1500 rpm draaien met een fan controller of PWM, zodat het stil is als je alleen maar aan het surfen bent bijvoorbeeld.
Noctua fans hebben zich al jaren bewezen als stille fans met goede airflow (maar geen RGB).
 
Als je de ruimte hebt zou je de 280 radiator ook push/pull kunnen doen met extra Be Quit fans.

Ander zou je kunnen kijken naar 140mm fans die op 1200-1500 rpm draaien met een fan controller of PWM, zodat het stil is als je alleen maar aan het surfen bent bijvoorbeeld.
Noctua fans hebben zich al jaren bewezen als stille fans met goede airflow (maar geen RGB).

heb wel een dozijn Noctua liggen maar 120mm.

Je hebt een goed punt Freddy. had hier gisteren al naar gekeken. Kan de helft van mijn 280 pushpull maken dan heb ik wat meer airflow in de case.

De rinng 140 van thermaltake zijn ook super still. Echter twijfel ik aan de prestatie. Denk dat ik Corsair HD140 RGB LED 140mm ga kopen. Het oog wil ook wat. performance is okay zijn niet de stilste. echter is wel weer erg duur. moet dan 5 of 6 kopen...

Met alleen surfen hoeft er eigenlijk geen fan aan in. Bedoel 1x 360 en 1x 280 rad is passief goed genoeg. Mijn predator draait dan op 360 RMP on hoorbaar. Dit moet wel anders draait de pomp niet.

Maar de push pull gaat de oplossing bieden. Denk dat ik voor de goedkope oplossing ga en toch maar een paar De rinng 140 van thermaltake koop zijn in de aanbieding voor €16 ergens.. heb er nog 3 nodig denk ik. Push pull verwacht denk ik wel 2 de zelde fans.

kan ook nog 2 fan van mijn predator 360 push/pull zetten.
 
Zelf heb ik jaren de Noctua gehad en daar heel erg tevreden mee geweest ,maar omdat alles steeds meer licht ging geven wilde het oog ook meer Ik heb ook de TT Riing gehad en bevielen mij ...nu gebruik ik deze RGB fans niet de goedkoopste maar wel uber still ook onder load IMG_7876.jpg
 
hebben de NZXT AER wel in 120 alleen niet in 140... maar de TT riings zijn ook een excelente keus ;) die heb ik zeker ook een behoorlijk tijd gehad .. reden waarom ik ben overgegaan is RGB en de kleuren zijn wat mooier fans stiller
 
6? toe maar ..Ik wilde er ook nog 3 Aer fans in mijn case maar ergens denk ik dat A: het iets te veel van het goeie zal zijn en B: €32,95 per fan??? X7 hmmmm en het lullige is dat ik bij de laatste fan er pas achter kwam dat ze hier goedkoper zijn dan bijv een azerty waar ik mn vorige 3 gekocht hebt per voor 33,99 per stuk wellicht dat er misschien nog 2 bijkomen maar eerst maar is ff sparen ;P
 
Die staat inderdaad nog niet in de shop, op het moment voornamelijk RGB fans die opgenomen zijn in het assortiment.
Single kleuren gaan met een volgende levering mee, dan wordt het ook aan het assortiment toegevoegd :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Is deze setup geschikt en welke fan zijn het beste voor een stil systeem ? Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy [2023] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy [2022] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
Freddy [2021] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen 2020-2021! HighFlow Computer Cooling Shop 3
HighFlow Fijne feestdagen en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 5
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Freddy [2019] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 8
Freddy Fijne feestdagen en beste wensen 2018!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 7
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
T Advies beste waterloop setup Lian-Li PC08 budget tot 1000 euro Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen. Check onze Kerst Actie :) HighFlow Computer Cooling Shop 10
P Beste fans voor push/pull combi Waterkoeling 6
AQuAKiNG beste lak voor radiatoren Cases en Modding 5
R s2011 ... goede/beste blokken voor dual proc Waterkoeling 0
D beste voeding voor gtx 770 sli Handleidingen en Installatie Tips 4
volcom beste 120mm rad voor cpu only koeling? Advies Waterkoeling Setup 5
S Welke pomp + top is het beste? Waterkoeling 3
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
S Beste optie voor fitting op EK-D5 Vario X Waterkoeling 4
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
olympus Beste (budget) headset Hardware & Software 11
J Beste verlichting voor in m'n case? Cases en Modding 6
stigma Beste Thermal pads Overige Koeling 1
alain-s Beste Case Mod van een Silverstone FT-02 dat ik ooit heb gezien Cases en Modding 3
DeKentering Beste setup met de producten die ik heb?? Waterkoeling 3
arwin74 Welke pomp is nu het beste ? Waterkoeling 3
J Beste plek voor mijn radiator Waterkoeling 2
F Welke laptop is de beste keus voor mij :S Hardware & Software 9
A Beste fans voor op H100. Waterkoeling 2
S Water Koeling voor mijn computer Wat is het beste. Advies Waterkoeling Setup 28
jev09 Beste CPU Block (performance) Waterkoeling 11
jev09 Beste Koelvloeistof Waterkoeling 45
Vissa Highflow, zonder twijfel de beste! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Freddy HighFlow Beste Webshop: Hardware.info Awards 2011, stem op HighFlow! HighFlow Computer Cooling Shop 17
Freddy HighFlow Beste Webshop: Tweakers Gouden Steeksleutel, stem op HighFlow! HighFlow Computer Cooling Shop 36
K Goeiemiddag beste mensen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 18
P hoe kan je het beste letters uit een pc paneel halen? Cases en Modding 6
D3T0X Wat is de beste keuze voor oc 2500k? Overclocking 13
sir serial Wat is je beste aankoop/deal op pc gebied ooit? Algemene Discussies 34
F wat zijn jouw beste wensen voor 2011 Algemene Discussies 8
maomanna Beste 32" LED TV? Hardware & Software 1
R Welke sleeve is de beste ? Cases en Modding 11
Katsie beste ram keuze? Hardware & Software 11
E Waar kun je het beste fijn schuurpapier kopen Cases en Modding 9
E Beste combo van kwaliteit en stilte Waterkoeling 18

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan