• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Verschil tussen de Alphacool D5 en de de Swiftech D5 pompen

Bas9466

Member
Ik had erover nagedacht om een manier te vinden deze 2 pompen te koppelen apart in de zelfde loop enz enz.
nu begrijp ik waarom dit dus echt niet kan .Heb het hele forum gevraagd gezocht tot ik het boekje van mijn Swiftech D5 pomp vond in een zak met kabel sleefs omdat ik net wou gaan sleven.
De Swiftech bouwt een druk op of kan dat die meer dan 2x is dan die van de Alphacool beide D5 pompen ook al heten ze beide D5 ze zijn echt verschillend hier onder de pomp specs
Alphacool trekt op 12v max 1,9 amp.
De Swiftech trekt er 2 amp op 12v
De Swiftech heeft meer kracht 3,5 bar opvoerhoogte gelijk max 3,7 m.
De Alphacool kan een druk van 1,5 bar opvoerhoogte gelijk max 3,7 m




Swiftech D5
spanning 6v tot 14volt zie foto pomp map mod spullen
nominale power 24 watt
motor bruchless microproseccor controller
maxium discharge 317 gph 1200l pu
connector size 1/2 barbs
maximale pressure 50 psi 3,5 bar
temperature range 0 tot 90 graden Celsius
exact connector 4 pin molex
waight 14lb 500 gram
noise 20 to 34 db in stille ruimte

Alphacool D5
Motor type: pwm pompbruchless microproseccor controller
max discharge 1500l pu ????
wattage 24 watt
Nominal voltage: 8 - 24 Volts -
Max. temperature: 95°C (60°C with plastic casing) -
Max. temp: 50°C - in gebruik kunststof top
Power consumption: - draw at 12V: 0,25 - 1,9 A
at 24V: 0,25 - 1,5 A -
Maximum system pressure 0,15 MPa (1,5 bar) for pumps with plastic casing


Ze zijn super verschillend ik heb mij erbij neer gelegd
De Swiftech kan 3,5 bar max opbouwen
De Alphacool kan 1,5 bar max opbouwen
als het reservoir zijn vacuüm gaat trekken staat de Alphacool stil de kracht is 2x zoveel
Is de prijs daarom van een Siftech misschien ook duurder
Wat ik hieruit opmaak is dat de Swiftech veel en veel sterker is dan een Alphacool pomp.
En toch kopen veel mensen een alphacool pomp is goedkoper dan beter nee je kan met De Swiftech behoort volgens mij met 3,5 bar door meer radiatoren en waterblokken pompen als dit klopt heb je er veel meer aan.
klopt mijn verhaal niet vul het dan aan. Kan ik weer wat leren
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook mijn bedoeling mark zegt dat het met een swiftech en een alphacool niet kan. Ik weet niet beter dan dat je een 2e pomp er tussen in kan zetten, probleem is dat deze alleen een molex heeft en op volle toeren draait en ik m niet op standje 1 kan zetten De stekker veranderen om hem dan met lagere spanning moet gaan laten draaien zal ik nog een controller moeten kopen en dan wacht ik even op wat geld om er nog een alphacool bij te kopen. na het weekend.
 
Ik heb niet gezegd dat het niet kan.

Sorry SW333t ik had het moeten schrijven zoals jij het hebt gezegd dat de pompen kapot kunnen gaan heb dit ook even in Shoutbox gezet. Met sorry erbij

Heb zelf de alphacool pomp,2 stuks in mijn loop en heb nergens last van.
Ze zijn krachtig genoeg, om de vloeistof door te voeren in de loop.
Heb ze op stand 1 staan.

Hoe groot is je opstelling en waar bestaat de loop uit om even te vergelijken kan dus ook met 1 pomp ? Als 2 pompen het trekken op stand 1 waar zou dan 1 pomp op komen te staan.

Sw333t heb je de foto van de oude Swiftech gezien 12v 24w 2amp in map bij mij duidelijke foto met pomp opschrift geplaatst omdat ik dacht deze ook op 24v kon draaien in de handleiding staat ook max 14v mijn bril niet op en zie dan 24 staan
 
Laatst bewerkt:
IK heb een proef opstelling gemaakt met 3 x360 x 60mm en 1x 240x 45mm en cpu blok van Phobya extreme 1 met een bress er in met een tube reservoir op mijn swiftech pomp en ik heb mijn reservoir tube verticaal liggen moet hem helemaal afvullen anders pompt hij nog zo hard dat er een draaikolk met lucht bellen ontstaan. Normaal 2 reservoirs om te vullen omdat ik mijn reservoir verticaal heb liggen. En in mijn pomp komen dan geen luchtbellen en hij maakt niet meer lawaai dan normaal ik ga van de week weer verder als er weer geld is ik denk dat ik met mijn 2x gpu blokken het ook met 1 pomp red wat een power zit er in de swiftech hij pompt maar 1200 liter wel bere veel power. Ik wou eigenlijk een ander moederbord en cpu om een mono blok of full cover block te plaatsen zijn ze er van thermaltake voor mijn eigen msi z170a game 5 i5 6600k nergens te koop in Nederland heb bij nieuwe spullen neer gezet ben 3 dagen aan het rekenen en kijken om nieuw te kopen als ik dit mono block waar de mosf onder zitten en cpu block is nog high flow blok ook hoop dat de shop hem kan krijgen ik heb wel de importeur gevonden de shop kan dat beter
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Verschil tussen schroeffitting en fitting+slangklem (koppeling)? Waterkoeling 2
Robin Verschil tussen goedkopere en duurder radiators Waterkoeling 7
stravinski temp verschil tussen.... Waterkoeling 10
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
Robert Temperatuur verschil h80i en custom loop voor Ivy bridge Waterkoeling 1
S hoogte verschil met draaibare fittingen HELP! Waterkoeling 5
L 140 -> 120 fan welke rpm en verschil 3 pin en molex connectie? Overige Koeling 4
D Verschil in Mo-Ra3 rads? Waterkoeling 2
D l2 en l3 cache van i7-980x en Phenom x6 1055t, verschil? Hardware & Software 5
Woozy Verschil in pompen. Waterkoeling 1
fasster laing d5 mcp 655 geen verschil in standen! Waterkoeling 15
Robert Verschil 790fx en 890fx chipset Hardware & Software 2
D Verschil controllers ? Overige Koeling 3
Donnie1992 Verschil in creative headsets Hardware & Software 3
Sanders wezenlijk verschil in fittingen? HighFlow Webshop 18
Blackruby Verschil in Corsair geheugen? Hardware & Software 13
Kadett EK Reservoir: Verschil Rev1 en Rev2 Waterkoeling 2
Hayato Wat is het verschil in pomp ? Advies Waterkoeling Setup 5
J OCZ Reaper Verschil??? :S Hardware & Software 3
RRPhantom 7-7-7-24 vs 8-8-8-26, merkbaar verschil? Hardware & Software 3
Freddy Verschil koelprestaties met grote of kleine slang formaten Waterkoeling 8
ShaquilleMoreno Verschil gezocht. Hardware & Software 15
D Hoge temps + veel verschil in cores ? Overige Koeling 20
Mannekino Is er voldoende ruimte tussen een 16mm OD fitting en ventilator zodat ik geen extender hoef te gebruiken? Waterkoeling 7
S Zit er kleurverschil tussen Sharkoon en Revoltec CCFLs? Cases en Modding 2
volcom keuze tussen swiftech h220-X en custom loop Waterkoeling 9
B ATI Radon Hd 7950 dubbel dispantion 2x mijn Buget is tussen de 200 en 300 euro Advies Waterkoeling Setup 3
Sw333t Schakelen tussen 5v, 7v of 12v (vooral handig met pompen & fans) Electronica 2
animal baars Het grote "Ik twijfel tussen twee producten" topic Electronica 20
L Een bestelling snel tussen door. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N fancontroller tussen cpu koeler en case fans plaatsen raadzaam ? Overige Koeling 13
E Weerstand tussen cclf lamp wie kan me helpen?? Cases en Modding 5
Foxdelta-Mods Hoe te switchen tussen Vista en Linux Hardware & Software 5
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Bridge para 2x Alphacool Eisblock Aurora Acryl GPX-N Geforce RTX 3090 TI Strix/TUF com placa traseira Waterkoeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
R Alphacool 4080 Trinity waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
M Alphacool Eiszapfen PRO 16mm HardTube fitting Waterkoeling 3
Hightower Alphacool eiswolf 2 verlichting aansluiten Cases en Modding 11
Bl4ckj4ck666 Air gun alphacool Waterkoeling 4
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
YesonSK Alphacool WaterCooling? NVIDIA 1
D Heatkiller en AlphaCool EPDM tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
vincent Alphacool Eisbaer LT, pompvermogen voldoende? Waterkoeling 4
Jason Alphacool Eisblock Aurora GPX-N Acryl Active Backplate 3090/3080 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Alphacool Eisblock Aurora Acryl GPX-A Radeon RX 6800/6800XT/6900XT Reference D-RGB Te Koop 0
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Cape Cora HF 642 Konvekt - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisblock XPX Aurora waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Alphacool Plexi Tube 50x200mm (DxH) - 15153, schroefdraad binnen of buiten? Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan