• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

2 pompen appart wel op zelfde reservoir

Bas9466

Member
Beste mede flowers ik ben een nieuwe set up aan het maken.
Bestaand uit 2x D5 1x D5 Swiftech zonder pwm 1x alphacool met pwm pompen die niet het zelfde zijn is het mogelijk om ze via een y aansluiting na het reservoir allebei een weg door de radiators te laten gaan dat zij beiden weer uitkomen op een y en op de koelblokken uitkomen.
Zijn bijde D5 pompen gaan appart door 2x 360mm rads voor zij weer op de y splitsing uitkomen.
Wil zeggen 4 x 360 mm radiator komen terug via 1 aansluiting op het reservoir.
Krijg ik dan weer het probleem met druk verschil dat 1 pomp meer power kan hebben en dat de andere pomp tegen druk gaat krijgen

set uo reservoir slang uit dan y splitsing naar de pompen die apart de weg gaan
door 2 x 360 mm de afstanden zijn precies het zelfde komen uit radiator y splitsing naar i recht naar blokken.
wat als er een meer flow heeft dan de ander .

of een opstelling dat bijv reservoir pomp 1 2x360 dan pomp 2 die de volgende 2x360 radiator is deze opstelling ook mogelijk

Alphacool trekt op 12v max 1,5 amp.
De Swiftech trekt er 2 amp op 12v
De Swiftech heeft meer kracht 3,5 bar opvoerhoogte ongelijk max 3,1 m.
De Alphacool kan een druk van 1,5 bar opvoerhoogte ongelijk max 3,7 m




Swiftech D5 power pomp
spanning 6v tot 14volt
nominale power 24 watt
motor bruchless microproseccor controller
maxium discharge 323 gph 1400l pu
connector size 1/2 barbs
maximale pressure 50 psi 3,5 bar
temperature range 0 tot 90 graden Celsius
exact connector 4 pin molex
waight 14lb 500 gram
noise 20 to 34 db in stille ruimte

Alphacool D5
Motor type: pwm pompbruchless microproseccor controller
Nominal voltage: 8 - 24 Volts -
max discharge 317 gph 1200l pu
Max. temperature: 95°C (60°C with plastic casing) -
Max. temp: 50°C - in gebruik kunststof top
Power consumption: - draw at 12V: 0,25 - 1,9 A
at 24V: 0,25 - 1,5 A -
Maximum system pressure 0,15 MPa (1,5 bar) for pumps with plastic casing


Ze zijn super verschillend ik heb mij erbij neer gelegd
De Swiftech kan 3,5 bar opbouwen
De Alphacool kan 1,5 bar max opbouwen
als het reservoir zijn vacuüm gaat trekken staat de Alphacool stil de kracht is 2x zoveel
Is daarom de prijs ook bijna de helft duurder van een Swiftech {dat denk ik}
Ik heb mijn eerste Swiftech nog steeds is nu bijna 9 jaar oud deze pomp pompt continu vol power kan je niet regelen wil niet opgaan dus dat is ook het prijs verschil de kwaliteit
Groeten Bas
 
Laatst bewerkt:
2 verschillende pompen (die op 2 verschillende manieren aangestuurd worden) in 1 loop is niet mogelijk om te combineren zonder dat ze elkaar tegen gaan werken of zullen zorgen voor schade aan je koelsysteem.

Enige wanneer het mogelijk kan zijn, is wanneer de pompen een (vrijwel) gelijke specificatie hebben qua doorvoersnelheid en opvoerhoogte en wanneer deze op eenzelfde manier aangestuurd worden.

Als je zoekt naar een goedkope oplossing dan een 2e VPP-655 PWM, dan is het wellicht een idee om 2 loops te maken (dan heb je dus een reservoir extra nodig, plus wat extra fittingen).
 
2 verschillende pompen (die op 2 verschillende manieren aangestuurd worden) in 1 loop is niet mogelijk om te combineren zonder dat ze elkaar tegen gaan werken of zullen zorgen voor schade aan je koelsysteem.

Enige wanneer het mogelijk kan zijn, is wanneer de pompen een (vrijwel) gelijke specificatie hebben qua doorvoersnelheid en opvoerhoogte en wanneer deze op eenzelfde manier aangestuurd worden.

Als je zoekt naar een goedkope oplossing dan een 2e VPP-655 PWM, dan is het wellicht een idee om 2 loops te maken (dan heb je dus een reservoir extra nodig, plus wat extra fittingen).

mark over 3 dagen is er weer een nieuwe maand heb net wat spullen van besje gekocht hij had toevallig de 4 ac ryan fans nog en ik heb ook 3 corsair fans van hem overgenomen dus kan ik volgende week of over 10 dagen de 2e 655 nieuw kopen de case is toch een lange termijn project ik wil vaak te snel. Neem me dat niet kwalijk wat ik wel vreemd vind ze zijn beide 24 watt op 12v de alphacool max 1,5 amp.
De Swiftech trekt er 2amp zou je toch zeggen dat de Swiftech meer kracht moet hebben opvoerhoogte gelijk max 3,1 m.

Heb nu voor al de radiatoren de zelfde fans wat ik toch ook erg belangrijk vind en de Swiftech zet ik weer op mijn wet bench terug en sluit dat hoofdstuk af met de pompen alleen jammer dat ze bij highflow niet de pwm met standaard top verkoopt omdat ik de pompen weg bouw ik dan 30 euro meer kwijt ben of kan ik vragen of ze er 1 voor mij regelen zo voor gemonteerd zwarte top. 87 euro pwm met top kan ik die dan in de bestel forum zetten.
mark 0,6m hoogte verschil
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
Source D5 pompen Waterkoeling 9
Fryslanboy Waterkoeling, 2 pompen die in de periode van amper een maand uitstappen Waterkoeling 8
Freddy XSPC Ion Pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bas9466 Verschil tussen de Alphacool D5 en de de Swiftech D5 pompen Waterkoeling 6
A Buizen vullen niet volledig op? / Pompen krijgen geen water in de buizen? Waterkoeling 67
Freddy Nieuwe Magicool Waterkoeling Kits, pompen en CPU blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Aansluiten xspc RX 240 en leeg pompen Waterkoeling 4
J Aquaero 6 Pro met 2 pompen en 12 fans. Electronica 4
A twee pompen op 1 loop Waterkoeling 13
M 2 pompen?? Waterkoeling 3
Sw333t Welke pomp / pompen (stil doch krachtig) Waterkoeling 5
X MCP35X2 pompen aansluiten op TMS-200 controller Waterkoeling 6
Sw333t Schakelen tussen 5v, 7v of 12v (vooral handig met pompen & fans) Electronica 2
A WK - pompen Waterkoeling 5
C 1 of 2 pompen? Waterkoeling 16
S [VERKOCHT] 2x mcp655 d5 pompen icm koolance Koolance RP-452X2 Verkocht 3
boefmans twee pompen in een dual bay reservoir Waterkoeling 14
G [IN-ACTIVE] Rads, pompen, koelblok 1366,microres Verkocht 38
Woozy Verschil in pompen. Waterkoeling 1
R waterkoeling af maken dual loop of 2 pompen in serie Waterkoeling 7
M Laing DDC-1Plus zachter laten pompen Waterkoeling 13
P Uitwerking verschillende pompen Waterkoeling 7
Quadcore How its made (Producten zoals Laing pompen, CPU's etc.) Handleidingen en Installatie Tips 9
A Aqua-Computer Aquaero met MCP350/MCP355/DDC pompen? Waterkoeling 11
D Dual bay res For DCC pompen (XSPC) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D voorstel pompen HighFlow Webshop 7
Busterben Enzotech Luna cpublock & sanso pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
maomanna 2 pompen in 1 loop, werkt dit? Waterkoeling 11
Freddy De ultieme montagetool voor DDC en D5 pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 44
R Alphacool HF-L niet roteerbaar maar wel richting opening bepalen? Waterkoeling 3
Ahtlon Volgens mij heb ik wel pech met mijn bestelling. Waterkoeling 4
S Bij opstarten vaak niet langs POST, soms wel, random uitvallen Problemen & Oplossingen 7
Hightower ek-fc770gtx nog wel te leveren? Waterkoeling 1
S wel of niet vervangen na 2 jaar. Waterkoeling 5
melchiortheijs [gezocht] 100% modulaire voeding (atx mag wel vast zijn)minimaal 650watt Gevonden 0
MrGiorgio Is Kerst wel kerst als je geen cadeautjes doet? Algemene Discussies 13
P Monitor Stand wel of niet doen? Hardware & Software 2
TeQ99 klopt deze prijs wel? HighFlow Webshop 3
J PC draait wel, maar geen beeld, geen muis en geen toetsenbord... Problemen & Oplossingen 4
squidgyboy 1ste bestelling . zullen er nog wel meerdere volgen HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
T ik heb een nieuw radiator, maar is dat wel de goeien? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
watchme effe voorstellen wel zo netjes!! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
P Waterkoeling wel/niet gebruiken en zo ja hoe? Waterkoeling 21
maomanna Wat is je hobby en welke zou je wil je nog wel willen hebben? Algemene Discussies 67
D-foX wel of geen goede koelvloeistof? Waterkoeling 7
cederieck Wel geheugen op ASUS Maximus IV Extreme? zal dit werken ? Hardware & Software 11
D Bezorgt GLS wel op zaterdag? HighFlow Webshop 3
D Wel Email verzenden maar niet ontvangen Problemen & Oplossingen 5
L Voeding kapot? Gesleeved, PC gaat soms wel en soms niet aan. Hardware & Software 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan