• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corsair 800Dutch MbK

kier

Member
Corsair 800Dutch MbK


Sponsored by:










We zijn weer terug!!!

Buildlogs op de forums stonden even stil, maar de builds zelf niet.
Heb veel voor evenementen gedaan de afgelopen maanden en nu is het weer tijd voor wat mooie projecten aan jullie te laten zien.

Zo ook deze... twee recycle kasten. De Corsair 800D en een 750D.



En allebei gestript en uit elkaar gehaald.



Hierna de twee fronts en van de één de top en de ander de bodem hergebruikt



En ik heb een achterkant aangepast zodat de mobo tray precies in het midden zit



En de bedoeling is dat aan beide kanten een 480 radiator komt te zitten









Zo heb ik ook de top aangepast, zodat de kabels mooi wegvallen





Met hulp van mini kier



En hier heb ik een alu achterwand gemaakt en een midcover gebogen





wordt vervolgd!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben direct weggeblazen! Wat gaaf om het moederbord op die plek te plaatsen. Wat ik me nu al een tijdje afvraag, hoe komen al die modders hier aan een sponsorships?

Het kan ook zonder sponsors,heb het ook probeert om sponsors te krijgen wat me niet gelukt is.:icon_frown:

Veel mailen naar bedrijven en laten zien wat je gaat maken.:D
 
Het kan ook zonder sponsors,heb het ook probeert om sponsors te krijgen wat me niet gelukt is.:icon_frown:
Veel mailen naar bedrijven en laten zien wat je gaat maken.:D

Dan zal ik mijn ideeën toch eens op papier moeten zetten haha. Mag je de spullen na een build dan ook houden of moet je het weer terug sturen? Zou toch zonde zijn als kier bijvoorbeeld zijn hele build weer uit elkaar moet halen.
 
UPDATE: Corsair 800Dutch MbK


Sponsored by:










Plaat oranje Acryl opgemeten en gezaagd zodat deze op de midplate past



De onderkant van de plaat heb ik trouwens met wit vinyl beplakt... hier later meer over ;)



Een aluminium bakje gebogen om een scheiding te krijgen.



Hier komt als top nog een plaat oranje acryl op.



Hier komt ook eerst een laag wit vinyl op.





En dan op het witte een laag zwart vinyl.



Onderkant ziet er nu zo uit



Als je er nu een LED strip onderligt, is de spreiding van het licht mooi egaal en vanwege het witte vinyl ook een betere lichtspreiding.





Dan nu de eerste producten van een sponsor.... GIGABYTE wel te verstaan!!!



Voor deze build (en een ander) heb ik 3x een Gigabyte TITAN X tot mijn beschikking.



En een geweldig mooi moederbord: De Gigabyte GA-X99-SOC Force

Samengevoegd krijg je dit!!!









Wat perfect in deze build zal staan.

Ik heb ook nog een tweetal plaatjes oranje gezaagd voor de "midplate"







Best sexy zo :)





Terug naar de bovenkant... ik heb voor het alu bakje ook wat plaatjes oranje acryl op maat gemaakt en een rand gemaakt, welke hier op komt te liggen.







Wat er aan de voorkant er zo uitziet





Dit eenmaal verlicht zal dit een mooi gloed geven.





Tot de volgende update ;)
 
Laatst bewerkt:
UPDATE: Corsair 800Dutch MbK


Sponsored by:










Voor deze build ga ik ongeveer zo de setup doen wat betreft de reservoirs en pompen... 2 pompen met BP kits, tops en bij passende reservoirs links en rechts van het moederbord. Hier later meer over.





Hier heb ik voor de rads nog 2 mooie grills liggen.



Ook heb ik de midplate met oranje acryl bedekt





Nu heb ik de 2 grills van een laag wit en zwart vinyl voorzien.



En de mobo tray zwart gemaakt





Zijkanten van de rads ook zwart gemaakt met behulp van een strook acryl en hier zwart vinyl op, en hetzelfde gedaan met de midplate.







Voor deze build heb ik van Corsair tot mijn beschiking 2 mooie Dominator® Platinum Series 16GB (4 x 4GB) DDR4 DRAM 3400MHz C16 Memory Kits gekregen.
Wat perfect staat op dit moederbord





En wat LEDs aangebracht achter de grills en onder de midplate







Als laatste heb ik aan de achterzijde ruimte voor de SSDs en wat andere dingen.



Aan beide kanten 2x een SSD. De rode heb ik even voor de maat geplaatst, maar hier komen andere voor...





Wordt vervolgd!
 
Laatst bewerkt:
UPDATE: Corsair 800Dutch MbK


Sponsored by:










En weer tijd voor een nieuwe update! Ik heb even andere kaarten gebruikt om te laten zien hoe ik de setup ga maken wat betreft de water koeling. Alles tubes dus naar boven gebracht.





Zodat ik alles in het bovenste compartiment met elkaar kan verbinden



Voor de zijkanten heb ik ook wat verzonnen, en dit is een acryl oranje plaat met hierop weer een zwarte plaat met fanholes



Deze aan de zijkanten achter het oranje acryl verlicht met RGB LED strips







Wat er in het donker dan zo uitziet.





Ook in het Corsair pakket zaten de Air Series AF120 LED White Quiet Edition High Airflow 120mm Fans
Welke perfect in deze build passen. Dus gelijk uitgewisseld met degen die erin zaten.













Intern heb ik ook nog wat mooi dingen verzonnen, maar hiervoor heb ik weer m'n frees maat Pascal voor ingeschakeld.

Een plate net als de zijkanten intern met sleuven





En als klap op de vuurpijl een zelfde plate met dan een cirkel in het midden + inlay met mijn "MadebyKier" logo.
Dit is trouwens transparant 6mm acryl met hierop een laag wit en dan zwart vinyl, weer voor betere licht spreiding.





Meer is onderweg ;)
 
Laatst bewerkt:
Echt prachtig om te zien hoe jij met het licht weet te spelen en dit ook nog mooi op de foto's krijgt! Tof ook om weer eens een log van jou te zien!

Persoonlijk vind ik het wel net wat te druk uitzien op die laatste foto maar dat is een kwestie van smaak. Hopelijk valt dat niet zo op als straks de rest erin zit:)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 58
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XD5 RGB Reservoir / Pump Combo - 250ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 corsair 570x rgb crystal white Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Corsair 570x RGB crystal white Cases en Modding 1
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
Bl4ckj4ck666 Corsair icue Hardware & Software 0
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
K Corsair 900D The Savage Gallery & Build Logs 8
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Corsair Hydro X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
the_cyberspace Corsair spullen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D Corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
the_cyberspace Corsair Crystal 280X Hardware & Software 0
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
Hightower corsair ll fans rgb 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan