• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Dienst] Sleeven

tijgervarken

Tijgervarken knor roar
Hallo allen,

Zoals velen van jullie al weten heb ik al een aantal maal gesleeved en ben dus ook in het bezit van alle tools. Nu heb ik op het moment geen mod en nu is het af en toe ook best ontspannend voor mij om te sleeven, en ook heb ik nu weinig te doen ;)

Wat kan ik sleeven?

-Volledige voeding, non modulair
-Volledige voeding, modulair --> vaak goedkoper dan nog modulair
-Bepaalde kabels voor zowel modulair als non modulair
-Extensions
-Paracord
-LC customs
-Eigen kabels maken

Wat kost het?

Het kost iets meer dan wanneer je het zelf zou doen, dit komt omdat er toch best wat uren werk in gaat zitten, du denk niet dat je voor een paar euro alles gesleeved krijgt. En boven dat alles heb je als je het goed wil doen ook nog een aantal goede tools nodig.

Portfolio


-Night Shades mod, is terug te vinden op het forum hier --> was paracord extension
-Golden Ratio voor CM MSI HWI casemod competitie Worklog (CiP) - Golden Ratio by Tijgervarken | Hardware.Info --> paracord bepaalde kabels non modulair

Mocht het je wat lijken neem dan contact op.
 
hoi,

ik heb een tijdje geleden al een aantal kabels laten zien die gesleeved moeten worden, nu heb ik daar geen tijd meer voor.
dit zijn de kabels waar het om gaat:

20150406_200834.jpg

20150717_212523.jpg

deze afbeelding heb ik gemaakt nadat ik de sleeving eraf geknipt heb, er zitten in totaal 6 of 7 condensators op de kabels, deze moeten verlengd worden tot het midden van de bundel zodat ze in ieder geval niet in het zicht zitten.

op sommige pinnetjes zitten 2 draden aangesloten, kunnen die in 1 sleeve? de breedte is 4 mm

Naamloos.jpg

verder wil ik dit kleurenschema aanhouden. zie jij het nog zitten om dit te sleeven?

alvast bedankt
 
hoi,

ik heb een tijdje geleden al een aantal kabels laten zien die gesleeved moeten worden, nu heb ik daar geen tijd meer voor.
dit zijn de kabels waar het om gaat:

Bekijk bijlage 18131

Bekijk bijlage 18132

deze afbeelding heb ik gemaakt nadat ik de sleeving eraf geknipt heb, er zitten in totaal 6 of 7 condensators op de kabels, deze moeten verlengd worden tot het midden van de bundel zodat ze in ieder geval niet in het zicht zitten.

op sommige pinnetjes zitten 2 draden aangesloten, kunnen die in 1 sleeve? de breedte is 4 mm

Bekijk bijlage 18133

verder wil ik dit kleurenschema aanhouden. zie jij het nog zitten om dit te sleeven?

alvast bedankt

Als antwoord op je eerste vraag, ja als je het met LC telios zou laten doen gaat die 4mm passen, ik zie het wel zitten om het nog te sleeven. Moeten als ik het goed begrijp die condensators verlengd worden, deze zullen wel met heatshrink gedaan moeten worden aangezien ze waarschijnlijk te groot zijn voor de sleeving. En ik ben bang dat je dan niet 24, maar meer kabels ziet. Of gaan er maar 24 naar de voeding?
 
Als antwoord op je eerste vraag, ja als je het met LC telios zou laten doen gaat die 4mm passen, ik zie het wel zitten om het nog te sleeven. Moeten als ik het goed begrijp die condensators verlengd worden, deze zullen wel met heatshrink gedaan moeten worden aangezien ze waarschijnlijk te groot zijn voor de sleeving. En ik ben bang dat je dan niet 24, maar meer kabels ziet. Of gaan er maar 24 naar de voeding?

De bedoeling van de condensators is dat je de draden verlengt tot ongeveer het midden en de bundel zodat in de kast de condensator niet zichtbaar is.

Vanaf de voeding lopen er meer draden naar de 24 pin connector, dat geeft niet zolang alles naar het midden gesleeved wordt, en daar de kruising maakt.
 
Ik heb er nog even naar gekeken, en ik vroeg mij af of het ook een mogelijkheid is om extensions te gebruiken. Deze kan ik namelijk ook zelf maken en sleeven. Het voordeel daarvan is dat je kabels zowieso lang genoeg zijn, je hebt "gewoon" 24/8/6 kabels en geen dubbele en dus ook geen condensatoren. Je kunt ook weer zelf je connectoren kiezen. Je hoeft mij niks op te sturen. Je kunt zelf lengte bepalen en ook als je later een andere voeding hebt kun je de sleeving gewoon houden. Eventueel kun je er dan voor kiezen om de sata/molex kabel wel te laten sleeven.
Laat maar weten als dit je wel wat lijkt.

PS. Ik kan ook een prijsopgave met beiden berekenen.
 
Ik heb er nog even naar gekeken, en ik vroeg mij af of het ook een mogelijkheid is om extensions te gebruiken. Deze kan ik namelijk ook zelf maken en sleeven. Het voordeel daarvan is dat je kabels zowieso lang genoeg zijn, je hebt "gewoon" 24/8/6 kabels en geen dubbele en dus ook geen condensatoren. Je kunt ook weer zelf je connectoren kiezen. Je hoeft mij niks op te sturen. Je kunt zelf lengte bepalen en ook als je later een andere voeding hebt kun je de sleeving gewoon houden. Eventueel kun je er dan voor kiezen om de sata/molex kabel wel te laten sleeven.
Laat maar weten als dit je wel wat lijkt.

PS. Ik kan ook een prijsopgave met beiden berekenen.

ik weet niet of je de condensatoren weg kan laten, je kunt de kabels wel nieuw maken, maar bedenk wel dat aan de 24 pin kant 2 draden op 1 pin zitten, die splitsen en aan de andere kant samen met een ander draad op dezelfde pin zitten:

connectors.jpg

ik weet niet of het mogelijk is om dit zelf te maken
 
ik weet niet of je de condensatoren weg kan laten, je kunt de kabels wel nieuw maken, maar bedenk wel dat aan de 24 pin kant 2 draden op 1 pin zitten, die splitsen en aan de andere kant samen met een ander draad op dezelfde pin zitten:

Bekijk bijlage 18142

ik weet niet of het mogelijk is om dit zelf te maken

Dit bedoel ik echt niet, kijk maar even naar mijn project night shades mod. Daar heb ik ook extensions gebruikt
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
ProAce [Dienst] 3D printer Te Huur 10
AQuAKiNG Gezocht: Sleeving dienst Gevonden 12
Mortum [Dienst] 3D modeleerwerk / Technisch tekenaar Te Huur 8
DieHard [GEZOCHT-DIENST] Terugzetten van HTC One x naar vorige android en eventueel rooten. Gevonden 0
Cygnitr0n [Gezocht-Dienst] Grafisch Ontwerp Gevonden 0
E [dienst] (Hulp bij) Storage solutions Te Huur 0
Joren [dienst] animo Krimptang verhuur. Verkocht 22
S [CANCELLED] Micro frees dienst Verkocht 13
Red Falcon SATA data kabel sleeven Cases en Modding 5
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
M Moeite sleeven voeding Cases en Modding 1
M Eerste keer sleeven Cases en Modding 7
S Zelf kabels sleeven Handleidingen en Installatie Tips 13
J Kabels sleeven met paracord Cases en Modding 5
P SATA Data Kabels Sleeven. Cases en Modding 8
A kabels sleeven Cases en Modding 18
H [GESLOTEN] Kabels sleeven / cable sleeving aangeboden voor vieding en overige Verkocht 20
Ianovski Op zoek naar iemand die een voeding wilt sleeven Cases en Modding 2
B kabels sleeven Cases en Modding 4
N [Tutorial] Kabels sleeven Cases en Modding 9
T1mmy Nieuwe kabels om voeding te sleeven? Cases en Modding 6
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
N Sleeven. Cases en Modding 14
R 3-pin fan kabel sleeven. Cases en Modding 10
S Swiftech MCP655, hoe zaten de kabels van molex stekker? (losgehaald ivm sleeven) Waterkoeling 2
S Voeding sleeven Cases en Modding 4
ShockRaver XFI kabel naar frontpanel sleeven???? Cases en Modding 6
S 24 pin PSU kabel sleeven voor dummies. Cases en Modding 71

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan