• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] €1500 euro, Triple Titan Z

Hi,

De schetsen die ik had gemaakt voor de loop in the case waren erg optimistisch...
de aansluiting op de waterblocken zitten nameoijk erg dichtbij de achterzijde van de case (naast sli bridge),
waardoor de lus van de case naar de waterblok erg kort wordt aan de bovenzijde (zie foto)
2xTitanZ_sli-waterblocks.jpg

Ik vind schuin trekken niet zo mooi, dus dan liever recht, maar ...als ik dat met 2 of 3 bochtfittingen ga doen, dan wordt dat wel erg kort op elkaar.. en dat is ook weer niet zo mooi denk ik.

en of ik dat met één flexibele tube ga redden?
Ik dacht aan de primoflex LRT advanced 3/8ID-5/8OD, maar ik twijfel weer als ik lees dat andere drie merken beter zouden zijn?
Dan neig ik ook weer naar de Tygon R3603, maar is die niet minder flexibel?
Ik lees er verschillende dingen over, maar sommige posts zijn ook weer van langer geleden.


Als alternatief houdt ik deze optie ook nog open: gaten maken in de sidepanel, zoals hier:
CELC-REF-01.jpg

Mbt kleur van de tubes en vloeistof weet ik het nog niet.
Vooralsnog wil ik voor clear tubes gaan en de vloeistof helder kunnen zien... misschien een paars kleurtje, maar daar ben ik nog niet uit. Liefste helder simpel (less is more) maar als de slangen dof gaan worden is dat wel weer minder! Ik vind het lastig.
Misschien tips hierover?
 
Hi,
...
en of ik dat met één flexibele tube ga redden?
Ik dacht aan de primoflex LRT advanced 3/8ID-5/8OD, maar ik twijfel weer als ik lees dat andere drie merken beter zouden zijn?
Dan neig ik ook weer naar de Tygon R3603, maar is die niet minder flexibel?
Ik lees er verschillende dingen over, maar sommige posts zijn ook weer van langer geleden
...

Dit geeft niet zo veel vertrouwen in de primo tubes... Youtube van JayzTwoCents waarin hij laat zien dat de primochill tubes niet de goede diameter heeft en de fittings dus niet passen!!!
 
Door de sidepanel zou ik niet doen, als je dan iets wilt wijzigen in jouw PC, dan is het een gedoe om de sidepanel eraf te krijgen.
Met een stukje slang gaat het zeker knikken met zo'n korte bocht.
Je kan dit het beste oplossen met hoekfittingen.

Als inspiratie bron kan je onder andere deze buildlog bekijken, hier komt ook een hoop bochtjes bij kijken:
http://forum.highflow.nl/f34/lili-v1000-nr-2-a-14769/

:D

Transparante slang wordt op den duur altijd wel dof en heeft dus meer onderhoud nodig.
Als je dat niet wilt hebben, kan je het beste gaan voor een kleurtje of gekleurde slang.
 
Door de sidepanel zou ik niet doen, als je dan iets wilt wijzigen in jouw PC, dan is het een gedoe om de sidepanel eraf te krijgen.
Met een stukje slang gaat het zeker knikken met zo'n korte bocht.
Je kan dit het beste oplossen met hoekfittingen.

Als inspiratie bron kan je onder andere deze buildlog bekijken, hier komt ook een hoop bochtjes bij kijken:
http://forum.highflow.nl/f34/lili-v1000-nr-2-a-14769/

:D
Thanx Freddy,

... die link van je is een mooie thread voor inspiratie.

Ik wil sowieso quick connectors maken net aan de buitenzijde van de case, dus dan is de sidepanel relatief eenvoudig er af te doen, maar het is waarschijnlijk mooier om het toch binnenin te maken.

Omdat ik weinig tubes in de case krijg (als ik daadwerkelijk de pomp/res en rad extern maak), dan is het misschien wel het mooiste om de tubes in de case met hardpipes te maken, omdat ik ook al de multi links heb... dan is dat hetzelfde.

Verkleuren de hardpipes ook net zo als de soft tubes?

(als newbee wordt ik nog van het ene idee naar het andere idee geslingerd ;-)

Transparante slang wordt op den duur altijd wel dof en heeft dus meer onderhoud nodig.
Als je dat niet wilt hebben, kan je het beste gaan voor een kleurtje of gekleurde slang.

Als ik voor de soft tubes zou gaan, dan wellicht toch maar (weer) de Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - CLEAR / BLUE
En dan zou ik met heldere vloeistof kunnen beginnen, en een kleurtje kunnen toevoegen zodra de tubes wat dof beginnen te worden.
Ik vind dit namelijk erg mooi:

Feser active UV-02.jpg Feser active UV-02b.jpg

greetz,

[h=1][/h]
 
Hardtube verkleuren minder snel.
Met UV slang is het idd ook een heel mooi effect.

Of blauw UV slang met helder koelvloeistof+UV, dat heb ik met dit systeem gedaan:
http://forum.highflow.nl/f34/dangerden-waterbox-plus-aka-lanbak-4450/

Ook mooi! Ik denk dat ik de Clear Blue UV toch het mooiste vind.
Ik hak die knoop maar door voor als het softtube wordt.
Alternatief is hardpipe, maar definitief beslis ik wel als ik de waterblocken in de case heb zitten,
dan kan ik beter beoordelen hoe de loop moet gaan worden.

Volgende item maar weer oppakken... de fittingen...
Die Bitspower Black Sparkle fittingen spreken me ook erg aan.
De watercooling komt in een case met alles black gesleeved, dus dat past wel mooi denk ik zo.
Ik moet wel zeggend at er veel verschil is op foto's en filmpjes met de fittingen... het zou mooi zijn om de Black Sparkle te vergelijken met de Silver Shiny in één foto.. zijn de foto's op de webshop. Die Matt Black lijkt me trouwens ook erg mooi, maar op sommige foto's (op internet) oogt dat net iets te plastic? Maar soms ook wel erg gaaf en wel mettalic!
heb je daar misschien nog een mooie link voor als voorbeeld?

Bedankt voor al het geduld, hulp, tips en adviezen...;-)
 
Matt Black ziet er absoluut niet plastic uit.

Verschil tussen black sparkle en silver shiny is soms niet goed te zien.
Black Sparkle is wat donkerder.
Je kan kijken naar de desk van l3p, al zijn fittingen zijn Black Sparkle.
 
Matt Black ziet er absoluut niet plastic uit.

Verschil tussen black sparkle en silver shiny is soms niet goed te zien.
Black Sparkle is wat donkerder.
Je kan kijken naar de desk van l3p, al zijn fittingen zijn Black Sparkle.

Hey Freddy,

idd... absoluut niet plastic! (zou natuurlijk ook niet kunnen met Bitspower!... maar ik had minder goede exposure gezien waar het minder mooi overkwam)
...behalve de l3p desk (wow! btw) heb ik ook andere vids gevonden met de matte black.
Ik weet het allemaal nog niet qua looks van de fittings... ik ga gewoon eerst de main parts van de build opzetten, en dan pas kiezen voor de look. Ik weet nog niet eens of in de case het soft tubes gaan worden of acrylic.

Ik ben ondertussen in ieder geval al een hoop wijzer geworden over watercooling, en er zijn veel keuzes te maken.
en ik ben nog steeds aan 'researchen' om er zoveel mogelijk van te leren, voordat ik aan de build begin.

Ik heb in ieder geval al redelijk op een rij wat het gaat worden met rad/reservoir/pumps/waterblocks/multilinks.

bedankt dusver, wordt vervolgd...
 
Thanx Coolfris, voor de foto ter vergelijk.

Iets anders... Het bepalen van de psu?
Met aircooling kom ik er wel uit, maar met waterkoeling heb ik dus nog geen ervaring.
Hoe bepalen jullie (experts) dat?
Waar kan ik uitvogelen hoeveel Watts ik nodig heb voor een multi gpu build met waterkoeling?

Op OctaneRender forum krijg ik het advies om te gaan voor 2kW.
Ik heb een 1200w en wil een tweede koppelen van 850w (ligt nog op de plank).
Dat haal ik dan wel in totaal, maar dan moet ik wel eea zien goed te verdelen over de twee PSU's.
Eén doorgekoppelde PSU komt dan net buiten de case (dan kan ik trouwens ook de externe delen op aansluiten, zoals de pompen)
Dit (PSU) is ook weer een leuk (uit)puzzel onderdeel om de wc build te realiseren :)
 
Ik heb in mijn systeem een 1200W super flower:
1200W Super Flower Leadex 80Plus Platinum - White

Heb 3x een GTX980 draaien, 3 pompen, etc. etc. en dat trekt het prima.
Maar als de jouwe 24/7 gaat renderen, zou ik voor de zekerheid idd een extra voeding erbij prikken.
Dat kan je doen met dit kabeltje:
24-Pin 2-way PSU starting cable (2x24pin to 1x24pin) - individual sleeving - Black

Hey Freddy,
bedankt voor de info ter vergelijk.

De 980 heeft een graphic power draw van 165 W (3x = 495W),
de Titan Z heeft een graphic power draw van 375 W (3x = 1125W),
dus dat zou dan sowieso 630W meer zijn als we zo kunnen rekenen... dus 1800+

Vooralsnog ga ik voor de 1200i in de case en doorkoppelen naar de 850W (net buiten de case).. dat moet dan toch wel voldoende zijn. Zo niet, dan kan ik altijd nog aanpassen.
Ik moet alleen wel zien uit te vinden hoe ik e.e.a. ga verdelen...
2 cards plus systeem op de 1200W, en dan 1 card en de pompen op de 850W?
Of 1 card plus systeem, plus pompen op 850W in case, en de 1200W buiten de case met 2 cards er op?
Volgens mij zou beide OK moeten zijn.
 
Hoi hoi,

Ik wil nu mijn PC met de MSI X58 Pro-E ombouwen met alleen de 3 videokaarten op waterkoeling.
Nu had ik echter een keer dat mijn mobo ook aardig warm wordt met de huidige aircooling.
Dat wordt dadelijk toch minder, omdat ik de warmte naar buiten breng (external rad),
of wordt het moederbord sowieso opgewarmd door de powerdraw?

Stel... ja, stel, want vooralsnog ben ik het niet van plan.
Maar, stel ik wil ook de mobo waterkoelen.
Welke Block heb ik dan nodig voor de MSI X58 Pro-E?
(als die nog te krijgen zijn)

En stel ik wil een ander PC met mobo ASUS Rampage Extreme IV waterkolen.
Kan dat dan in de toekomst met een bepaalde waterblock?
(als die nog te krijgen zijn)

En nog een derde vraag:
Ik heb wel een waterblock gevonden voor de mobo MSI X99S Gaming 9 AC?
(De AC maakt niet uit, toch?)
EK-MOSFET MSI X99 Gaming - Nickel

greetz,


PS
(nog steeds veel te leren ;-)
PS2
(er veel te zien en te bewonderen over watercooled builds op dit forum, op youtube en zo... erg verslavend ;-)
 
Je kan hier even controleren of er waterblokken voor bepaalde moederborden:
CoolingConfigurator.com

Of als je nog ergens een Rampage IV Extreme Black kan scoren, hebben we dit blokje nog voor op voorraad:
Bitspower AIX79R4BE Nickel Plated Full-Covered-Block (Black) - BP-WBAIX79R4BEFCBNPACBK-CLBK

Moederbord waterkoelen is overigens niet noodzakelijk.
Als straks de videokaarten watergekoeld zijn, is het al een stuk koeler in de behuizing.
Een briesje airflow over het moederbord is dan al voldoende koeling.

Maar als het oog ook wat wilt... :D
 
Jippiejayee! De WaterBlocks zijn gearriveerd.

De box was behoorlijk zwaar, stuk zwaarder dan ik verwachtte.
Ik moet toegeven dat ik bijna aan het kwijlen was tijdens het uitpakken, sorry daarvoor ... lol
Nou snap ik waarom die het zo zwaar was.. al dat kwaliteit materiaal.. de kwaliteit straalt er vanaf. man, wat lekker.
Nou moet ik nog een tijdje kwijlend toekijken hoe ze hier liggen te blinken.. want de 'waterbouw' heb ik later in dit jaar gepland.
Heb ik wel lekker de tijd om nog veel te leren over WC en uitzoeken van onderdelen. Blijft erg leuk om te doen.

Bedankt zover Freddy. En natuurlijk andere voor tips en reacties zover.

Een paar foto's voor de geïnteresseerden.
BitsPower TITAN Z Acrylic Backplate (2)_t.jpg

BitsPower TITAN Z Acrylic Backplate (6)_t.jpg

BitsPower TITAN Z Acrylic Backplate (7)_t.jpg

BitsPower TITAN Z Acrylic Backplate (8)_t.jpg
 
Hi,

Is het mogelijk om deze (zie hierboven) triple waterblocks te verbinden met een bitspower acrylic terminal bridge?
(Ik ben voornemens om parallel te gaan)

Zoals deze:
image.jpg
Greetz,
[MENTION=1]Freddy[/MENTION], ik stuur je een berichtje hierover.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan