• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

Dit begint interessant te worden, goede voorbereiding en word zo te zien een mooi resultaat :) subbed


Dank je. Ja ik krijg er steeds meer plezier in. Soms gaat in de kleine dingen veel tijd zitten. En het is prettig om soms feedback te krijgen hoe anderen het vinden. Ondertussen veel foto's bekijken van deskbuilds and deskbuild logs.


Mooie site heb je gemaakt. En de design cases ook super mooi. Heb even geen tijd om te tekenen omdat eerst de desk klaar moet. Vandaar dat ik nu bijna iedere avond 3 a 4 uur aan het werk ben met de desk. Eerst moet alles goed passen voordat ik de desk een kleur geef. Te krap en de verf ligt er zo af. Dus het is iedere keer goed plannen en checken.
 
Laatste 6 fans zijn binnen.

Alweer een snelle levering van HighFlow.

Nu heb ik alle fans binnen.
Vandaag weer wat gevijld aan de desk. Ik kom tijd te kort nu mijn schoonouders 3 weken op bezoek zijn. Maar langzaam doorvijlen.
Alleen de schroefgaten van de fans nog nalopen dan is dat ook klaar.

Ik heb nog wel wat punten om af te werken voordat ik aan het spuiten van de desk kan gaan denken:

- support voor de insertpanels verder op maat maken;
- insertplates ook nalopen;
- 2 gaten voor de psu aan de achterkant (grommet);
- gaten voor de fillports ( naar de pedestels;
- bovenrand opmaat maken en hoeklijn plaatsen ( 40 x 40 x 3mm) voor de rand van de desk.

Natuurlijk kort ik een kant sterk in van de hoeklijn maar ik wil een 3mm dikke hoeklijn onder de glasplaat.

Zo even wat foto's .

Vreemd het lukt me even niet om foto's te uploaden. Ik moet even vermelden dat ik gisteren na een update naar windows 8 alles opnieuw heb moeten installeren. Dit nadat een update van 135 suks iedere keer bijna aan het einde de melding gaf van "fout tijdens het configureren van windows" en dan gooide windows alle updates weer weg. Na 3 keer uploden installeren en verwijderen van de updates was ik het even goed zat. Zoals gewoonlijk was opnieuw een frisse installatie de beste oplossing.


3-3 Eindelijk ik kan weer uploaden. Net bericht van update van windows 8 naar 8.1. En na een hele zwik updates even proberen.

Pakketje van Freddy "laatste 6 fans.

IMGP6142.jpg

Laatste gaten voor de desk fans.

IMGP6144.jpg

Even proef passen.

IMGP6143.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sta te trappelen om aan m'n desk te werken maar ik heb bezoek. Dus zit bouwen er even niet in. Dan maar wat plannen maken.

Van de week een nieuwe moederbord besteld voor de server zijde. Asus Maximus VII Impact.

Dan maar even wat foto's opschonen van de "Hill 7.9" . En een nieuwe wensenlijst maken voor wat nieuwe onderdelen.
 
Sta te trappelen om aan m'n desk te werken maar ik heb bezoek. Dus zit bouwen er even niet in. Dan maar wat plannen maken.

Van de week een nieuwe moederbord besteld voor de server zijde. Asus Maximus VII Impact.

Dan maar even wat foto's opschonen van de "Hill 7.9" . En een nieuwe wensenlijst maken voor wat nieuwe onderdelen.

Ha Henry, dacht dat je al een nieuw mobo had gekocht?
 
Ha Henry, dacht dat je al een nieuw mobo had gekocht?

Ja Sander dat klopt.

Ik heb dezelfde moederbord gekocht als PC-junkie. De Asus Z97i Plus.

P_setting_fff_1_90_end_500.png.jpg


Ik kreeg echter de bitspower kriebels. E aangezien ik weer een paar extra diensten ingepland heb kan ik over de verkeerde keuze heenstappen. Dus het is geworden.

De Asus Maximus VII Impact zodat ik deze blok er op kan plaatsen.

z97 bitspower.jpg

Alleen even kort nadenken "clear of black" zal wel clear worden.

z97 impact.jpg
 
Vandaag een extra dienst gedraaid voor de build.

Dus gelijk maar weer wat besteld voor de build. Een paar meter hoeklijn 40 x 20 x 3 mm. Deze wordt in verstek gezaagd en op de bestaande rand bevestigd met 3mm verzonken schroeven. Op het lange tussenschot "waar al die fill port gaten in geboord zijn" komt een t-stuk. Deze dient als een opvangbuffer voor de glasplaat. Het achter gedeelte word gemaakt van hardhout "mat zwart". Deze loopt 10 cm door richting de muur. Er komen een paar halve cirkels in voor de doorvoer van de bekabeling.


Verder bericht gekregen dat mijn moederbord morgen bezorgd wordt. Dan kan ik ook gelijk kijken waar precies de grommet gaten moeten komen.


Plannen genoeg maar vanavond wordt er niet gebouwd. batterij is leeg.

Straks even knallen en vanavond vroeg naar bed.

Tot morgen. :gek
 
Bordje is binnen en eveneens de profielen voor de rand van de desk.

Tot het vertrek van mijn schoonouders (a.s. maandag) ligt de bouw even stil. Maar gaan de voorbereidingen gewoon door.

bordje is binnen.

IMGP6147.jpg

Alleen al voor de specs heb je al een avond nodig.

IMGP6148.jpg

IMGP6150.jpg

IMGP6151.jpg

IMGP6149.jpg


Er zit aardig wat leesvoer bij.

Verder een review gevonden van het overclokken van dit bordje met een i7 - 4770K (4,7 Ghz) .
Aangezien de euries niet op mijn rug groeien moet ik even wachten tot volgende maand voor de rest van de bestellingen voor dit mooie bordje.

Geheugen wordt Corsair Vengeance Pro DDR 3 - 2400 16 gb kit.

Deze ga ik straks voorzien van een paar bitspower blokken.

Verder de proefielen binnengekregen "die ik nergens kon vinden in mijn buurt". Dus maar besteld. Geleverd per koerier.

Vooraanzicht.

IMGP6158.jpg

De 40 x 20 x 3m profielen er even los opgelegd. "volgende week alles in verstek zagen.
IMGP6157.jpg

Verder de site gevonden voor de prfielen om de ledstrippen in te verwerken.
Ik kon geen foto downloaden dus doe ik het maar even zo. Je kunt de profielen voorzien van verschillende afdekkappen | clear\melk wit etc.

LED Strip hoekprofiel, 45°, ALPA 1909


Pff nu maar wachten tot ik weer verder kan.
 
Oeh...lekker :) Met tekentablet? of gewoon een logo vergroot en de buitenste lijnen erover getrokken (digitaal).

Logo van peter gepikt van het internet. Even geladen als achtergrond en iedere keer een lijn trekken. daarna vergeleken met het bitspowerlogo op de bitspower site en de logo wat aangepast.

Daarna uitgeprint.


De meeste logo's die je download worden blokkerig als je ze vergroot. Deze is haarscherp. Tenminste ik vind het acceptabel.
 
Geheugen set voor de Asus Maximus VII Impact.
Alles besteld volgens de test review.

Nu maar hopen dat ik dezelfde testresultaten ga zien. 4,7 ghz.
Ik moet zeggen 4,5 of 4 is al ruim voldoende.
Nog maar even afwachten tot ik alle onderdelen binnen heb.

2 x 4gb Corsair Dominator Platinum

dom_pt_hero_blank.png

cutaway_domplt_g.jpg

Tech Specs
Fan Included Yes
Heat Spreader Platinum with DHX
Memory Configuration Dual Channel
Memory Series Dominator Platinum
Memory Type DDR3
Package Memory Format DIMM
Package Memory Pin 240
Performance Profile XMP
Memory Size 8GB Kit (2 x 4GB)
SPD Latency 9-9-9-24
SPD Speed 1333MHz
SPD Voltage 1.5V
Speed Rating PC3-22400 (2800MHz)
Tested Latency 12-14-14-36
Tested Speed 2800MHz
Tested Voltage 1.65V
 
Heel heel heel klein pakketje.

Mesjes voor het uitsnijden van sjablonen zijn ook binnen.

1 x houder nr. 3
En 3 verschillende type mesjes.

IMGP6164.jpg

IMGP6165.jpg

Maar even een goed opbergplekje voor zoeken.

Zo de mesjes even uitgeprobeerd op de sjabloon voor de bitspower logo.

IMGP6166.jpg

IMGP6167.jpg
 
Laatst bewerkt:
Soduju, steady hand! Netjes :p

nhSDifY.jpg
 
Nog even wat geprutst.

Even denken hoe ik dit het beste aan kan pakken.

"ja ik weet het". Stuk plaat tape erop en de sjabloon er op. Daarna de lijnen overgenomen en het overtollige deel er uit gesneden.

Operatie gelukt.

Nu even nadenken over hoe we dit uit gaan zagen. "Net wat geld gekregen ahum misschien een figuurzaagmachine kopen".

Morgen maar verder denken.

IMGP6170.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan