• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Spreek me er niet van ! , ik heb het zelf 2x mee gemaakt . Dat ik naar 6 maanden sleeven , vijlen ,dremelen ect. De build eindelijk in elkaar stond en dan begaf de voeding het opeens ! Is niks erger dan dat , op zo een moment ben je instaat om iemand de nek om te draaien haha :p.

Ben benieuwd wat de uitkomst is.


De uitkomst is:

Dat mijn i7 3930K het niet doet in mijn nieuwe Asus rampage Black edition.
Vrijdag mijn nieuwe i7 4930K binnengekregen en deze op mijn nieuw board uitgeprobeerd. Geen probleem.

Wat de oorzaak was\is daar kan ik alleen maar naar raden.

Het nieuwe systeem ligt nu op de testbank te wachten op de nieuwe koelblokken die ik besteld heb.
Ondertussen nog een modificatie doorvoeren.
De bedrading van de voor twee pompen gaan door de tussenwand naar achter. De hoogte van het gat zorg ervoor dat de connector bijna haak komt te staan. Je ziet het niet als de deur dicht is maar ik vind het prutswerk en erger me er aan. Helaas om dit op te kunnen lossen moeten alle pompen met de acrylplaten er even uit. En het blijft niet bij alleen de platen.

IMGP4310.jpg

Ook het buitenpaneel moet er uit. Gelukkig zit deze alleen maar vast met 4 schroeven op het MB paneel en 4 schroeven in de case zelf. He he nu kan ik de lightpaneel eruit halen . Ervoor heb ik de maten van de gaten al uitgemeten.

IMGP4312.jpg

Ook in de bodemplaat moeten er 3 gaten geboord worden.

IMGP4313.jpg

De gaten zijn groot genoeg om de bekabeling rechts naar beneden door te voeren.
Omdat ik de keuze wil hebben om de opaal plaat te kunnen verwijderen moet ik hem deze keer zo plaatsen dat ik hem er makkelijk uit kan halen. Hiervoor zaag ik een 18 mm strook aan beide zijden af. Hiervoor komen twee passtukken "zwart" terug.

IMGP4315.jpg

Off Topic.

Vrouw is vandaag 50 dus weinig bouwen vandaag.

IMGP4319.jpg


Resultaat dat ik waarschijnlijk mijn eerste processor naar de kl.. geholpen heb.
Het geheugen werkt nog.

Het wachten is nu op mijn nieuwe blokken "besteld bij HighFlow":
- fullcover block voor de Asus Rampage Black Edition:
- nieuwe koelblokken voor mijn geheugen EK CSQ.

Ik heb deze maand extra overgewerkt om een Caselabs STH10 aan te schaffen maar i.v.m. de extra kosten dat gaat denk ik nog een maand langer duren.

Ill be back
 
mooi om te zien dat je ook kritisch bent over wat je maakt waardoor het alleen maar mooier er perfect zal worden.
Waarom wil je een andere behuizing kopen ? nieuw project of tijdelijke case ??

Gefeliciteerd met de vrouw, maak er samen een mooie dag van samen :113:
 
mooi om te zien dat je ook kritisch bent over wat je maakt waardoor het alleen maar mooier er perfect zal worden.
Waarom wil je een andere behuizing kopen ? nieuw project of tijdelijke case ??

Gefeliciteerd met de vrouw, maak er samen een mooie dag van samen :113:

Thanks, Nieuw project, Middag is bijna om dus zo naar het restaurant.

He he vrouw kijkt mee wat is schrijf "maar ik zeg lekker niet waar we heen gaan" .
 
Even off topic.
Gisteren GTX 690 opgehaald en vandaag een poetsbeurt gegeven.
Alles glimt weer "bijna nieuw".

Al tijdens de bouw van Hill 7.9 had ik een idee om zelf een case te ontwerpen en te bouwen.
Hoewel ik geen haast heb is het lontje al aangestoken. De trigger was Martijn van MSI.

Eigenlijk wilde ik voor mijn next build een Caselabs STH10 aanschaffen maar met het doorlezen van de spec's kwam ik erachter dat er geen 4 Black ICE 560 in kunnen "onder wel maar boven niet".
Dus het word een gehele custom build deze keer.

Een aantal componenten staan al vast "zie tekening".

Ha het wordt in ieder geval geen kleine case.

Zo deze krijgt wel ergens een goed plekje.

IMGP4332.jpg

Hoewel er nog wat getekend moet worden staat in grote lijnen het ontwerp al vast.

"Nee geen Asus bord deze keer (die plaats ik in Hill 7.9 als mijn koelblok binnen is)

black dragon-BBK A3 Landscape PR07006 (2).jpg
 
Alles schoongemaakt en de voorste pompen zijn weer teruggeplaatst.
Reservoirs ook nagelopen en schoongemaakt.
Een Bitspower extender vervangen voor een langere de verticale tube staat nu rechter boven de pompunit.

P.s. ik ga een wijziging aanbregen in bovenstaande tekening i.p.v. Aqua pomp tops ga ik toch voor 2 x dual Bitspower pomptops.
ik moet alleen nog kijken welke reservoirs ik erop ga plaatsen.

Zo dit gedeelte is ook weer klaar en de pompen heb ik aangesloten met mini Tamiya connectoren.
"zucht ik zal blij zijn als mijn koelblok binnen is"

IMGP4338.jpg

Eind van de maand maar wat bestellen.:woot
 
Zo gisteren bezig geweest met de build en het tekenen en plannen van mijn nieuwe build.

Helaas had ik een paar zaken op een verkeerder layer getekend zodat deze met het afdrukken verdwijnen "niet zo slim".
Dus net maar even terug naar het werk.

Om deze build wat beter af te leveren wil ik eerst een goede tekening hebben waarin ik alles kwijt kan.


black dragon-case.jpg


black dragon-pedestel bottom.jpg


geef gerust commentaar op het ontwerp.
 
He he eindelijk een site waar ik kan uploaden.

Vandaag weer een extra 24 uurs dienst op de kazerne. Dit allemaal om wat extra in mijn hobby te steken.
Vandaag weer aan de tekening van de case gewerkt en wat wijzigingen doorgevoerd:
- alles in de juiste layers;
- diameter van de leidingen gelijk getrokken;
- alle bitspower spullen die ik nodig heb op de tekening gezet (alleen nog de nr's van de duall pomptop en de modkits).
- pomptops rechtop gezet. Als het goed is heb ik in mijn huidige buildlog een foto waar de dualpomptop op een acrylplaat staat met blauwe leds eronder. Hetzelfde ga ik nu ook weer doen maar dan twee sets naast elkaar.

Het plaatsen en tekenen zet je gelijk aan het denken:
- koppelen delen "pedestels en case" kleuren en diktes acrylplaten logo's e.d. en natuurlijk de bekabeling.

case ver 21-06.jpg


Zo dat was het weer voor vandaag. Zo een bakje koffie met mijn collega's.

Tot de volgende keer :eusa_hand:
 
Nee voor mij geen frostet.

Onderste koelblok eraf gesleuteld.

IMGP4410.jpg

Zo dit stuk gaan we een onder handen nemen.
IMGP4409.jpg

Boveste gedeelte had ik al gedaan.
IMGP4412.jpg

Zo alles weer in elkaar gezet. En de schroeven om en om aangedraaid.
IMGP4416.jpg


Morgen maar eens kijken of ik wat tijd heb om het blok op de black edition te monteren.
 
Vandaag toch nog wat kunnen doen.

Het zag er niet naar uit dat ik vandaag wat aan de build kon doen. Ik moest bij m'n dochter klussen maar ze was vergeten om de sleutel van de schuur te geven dus het klussen kon niet doorgaan "hoera" .

Zo nu wat meer tijd voor de build.

Vandaag de fullcover block verder uit elkaar gehaald om de binnen kant te de frosten laten we maar zeggen.
Dit blok heeft maar liefst zeven pakkingen dus het is opletten geblazen.

Moederbord op de testbank\ werkbank.
Orginele koelblokken er af gehaald.

IMGP4423.jpg

Koelblok uit elkaar gehaald. Wat een ttttt werk. Gelukkig is het mooi weer buiten en kan ik het buiten rustig op mijn gemak doen. Na een aantal uren ben ik uitgepoetst. Nu het blok weer in elkaar. De middelste pakking is wat aan de ruime kant dus even kijken of ik die er weer goed in krijg. Ik doe een beetje zuurvrije vaseline op mijn vinger en haal de pakken er langs hierdoor blijven ze wat beter zitten en je ziet er niets van.

IMGP4424.jpg

Genoeg gepoets. Tijd om alles weer in elkaar te zetten. Na wat gepriegel komt het toch nog goed.
Zo nu eerst wat gaten boren voor de leds. ook die zitten er in dus alweer een klus klaar.

IMGP4425.jpg

Blok erop geplaatst. Het enige wat ik mis zijn 4 washers M4 die zaten er niet bij. Van de week maar eens kijken waar ik M4 washers kan bestellen\ halen.

We zijn weer een stap verder. "zal eens tijd worden !! " Ja helemaal mee eens.

morgen maar eens kijken wat we kunnen doen.






IMGP4427.jpg
 
Ha mailtje van HighFlow bitspower onderdelen zijn onderweg. Kunnen we eindelijk weer verder.
Ach ik had nog genoeg te doen. Dus het werd tijd dat ik de achterdeur ga modificeren. Een grotere window net als aan de voorkant.
Dus dat wordt zagen, vijlen en schuren. Ik denk dat dit jullie wel bekent in de oren klinkt.

Ja veel te kleine window voor al dat moois.

IMGP4482.jpg

Hup deur er weer uit.
Na wat modificaties aan de voorkant heb ik bijna alle panelen weer op zijn plaats. En ook wat nieuwe hard tubing leidingen geplaatst. Het wachten is nu op een aantal bitspower connectoren om alles weer sluitend te krijgen.

IMGP4481.jpg

Zo even de buren laten weten dat ik aan het werk ben. De decoupeer en de dremel hebben het grootste stuk werk voor hun rekening genomen. Nu is het tijd voor de vijlen en het schuurpapier.

IMGP4486.jpg

Eerste werd het altijd nachtwerk maar ik wil ook wat tijd hebben om te gamen en om andere dingen te doen dus stop ik tegenwoordig uiterlijk om 22:00 uur.

Zo morgen nog een kan wat vlak vijlen en schuren. Daarna schuren ontvetten en even een proefstukje spuiten om te kijken of de verf elkaar niet bijten voordat ik de hele deur spuit "zonde van de verf".

IMGP4489.jpg


Zo dat was het weer voor vanavond.
 
Zo laatste gedeelte gevijld en geschuurd. Alleen nog de geperste schroeven aan de binnenkant er af slijpen.
" nee kunnen niet blijven zitten want ik heb er al een maar verwijdert om de decoupeer ruimte te geven".
Verder heb ik wat bitspower spul binnengekregen zodat ik de loop kan sluiten.

Pakje van MDPC met schroeven en popnagels.

IMGP4490.jpg

En een heleboel bitspower connectoren om de loop te kunnen sluiten.

IMGP4491.jpg

Ja foto's maken is ook leuk. :026:

IMGP4494.jpg

Bijna vergeten de deur is bijna klaar voor de spuiter. alleen nog een paar schroeven verwijderen met de dremel.
Maar niet meer vandaag.

IMGP4493.jpg
 
"This is the end".

Eindelijk begonnen met het strippen van de build.
Alles ligt nu opgeslagen door de hele kamer in plastic dozen.


Is dit het einde van de case. "Nee ik bouw er een ander systeem in voor beneden".

Zo een laatste foto en dan alles afdekken.

IMGP5876.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan