• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Europe

Kamuchi

Member
Omdat ik toch een berg hardware en Freddy`s producten in het zonnetje wil zetten, een simpelle build omdat ik lekker in de ziektewet zit en m`n pc dus heel de dag hard nodig heb :p
Bedoeling is wel dat het er netjes uit komt te zien ;)
Pc heet zo al voor 11-12 jaar omdat ik toen een servertje had draaien genaamd "Sun" voor het netwerk, allang niet meer het geval maar de naam bleef hangen :)

Case: Phobya WaCoolT Cube 1 Medium Watercase Black
Mobo: Asus Rampage 5 Extreme
Cpu: i7-5960X
Ram: 16gb 4x4 Ripjaws 3000mhz 15-15-15-35
Gpu: 4x XFX 290X DD
Psu: Evga 1300w & coolermaster 1000w gold
C/Winhoze: KINGSTON SH103S3120G
D/games: Kingston HyperX 240gb 555/510
E/blackhole: Seagate ST3000DM001-1CH166

Koeling:
Cpu: Swiftech Apogee HD - bedankt Freddy :D
Gpu: 4x XSPC Razor R9 290X / 290
5x EK-DCP 4.0 PWM X-RES incl. pump
5x XSPC EX360 Slim Line Triple Fan Radiator
Feser One Cooling Fluid - UV BLUE
15x Aerocool DS Edition 120mm Fan - BLUE - EN51585


Om het leuk te houden, waarom zou je een upgrade doen van een 800D? :D
37IaY4i.jpg


Met wat sommige hebben gezien, is er nogal wat vooraf gedaan met een hoek bouwen
vh4DbVx.jpg


Eerst volgende salaris de kast besteld, zwaar klere ding zeg!
kYaPL82.jpg


Moest eventjes wachten tot het volgende salaris en toen maar het pakketje besteld :D
WYrN6GE.jpg


Omdat ik geen zin had omdat er nog een klein detail besloten moest worden, zijn we alweer bijna 4 weken verder sinds het pakketje aangekomen was :/
Kogel door de kerk, dit wordt gewoon een volledige upgrade omdat het gekloot met acrylic tubes niet echt werkt als slangen voor een mobo upgrade...
Bestelling geplaatst en weer eventjes moeten afwachten, tot vandaag :eusa_shhh:
VfI20rT.jpg


Het inbouwen gaat toch nogal wat krapjes worden met 3 rads boven de gpu`s.
Het uit mekaar halen van m`n pc zit ik nou ook nog niet echt om te springen omdat het een regelrechte ramp is en dan even zonder pc kom te zitten :017:

Eerst maar bepalen waar alles komt... to be continued :)
 
Laatst bewerkt:
Top paneel:
Middelste radiator moet de cpu worden zodat de buitenste twee voor de gpu`s zijn met onder ruimte voor nog 2 radiatoren.
ol0IRMC.jpg


Het idee zodat de pompjes dus aan de voorkant zitten en zichtbaar zijn.
iK1a1B5.jpg


Zit nu te denken of het zelfs mogelijk is om er 5 te plaatsen :)
Afgetekend waar het moederbord eindigd en bedoeling is dat die achterlijke grote plaat even een stukje kleiner wordt zodat de pompjes op de kast geschroefd kunnen worden.
Omdat de zij panelen los kunnen, kwam ik met het volgende probleem omdat de bovenkant ook vast zit: hoe krijg je die zooi erin en vast als alle kanten dicht zitten??
F4f2UI9.jpg

Onder komt het dus gewoon met slangen zodat de zijkanten eraf kunnen om overal bij te komen en is niet zichtbaar en het wordt zowizo geen competitie case :)
Omdat het gat groter is, ga ik gewoon het rubber een beetje wegsnijden, ook geen trillingen die van de tube kunnen komen als bonus, zoals ze zeggen "what ever works" ;)
 
Even de zaag er in...
4TWPX4A.jpg


Zat me af te vragen hoe de kabels moeten lopen, opeens snapte ik het; kabels van de voeding gaan het nooit redden van onder naar mobo en gpu`s :icon_confused:
ETUAemF.jpg


Gelukkig nog wat van dat rubber liggen en ziet er gelijk een stuk beter uit :)
ucey0Py.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weer even verder en de pompjes kunnen plaatsen :)
Iets meer ruimte tussen de buitenste 2 pompjes omdat de 5.25 bays anders net in de weg zaten
KRKqcDf.jpg

GAd6lej.jpg


Begint er eindelijk op te lijken, al wordt het wel een gefriemel met die tubes.
W7 installeren en stock testje zal het vandaag niet meer worden, begin het toetsenbord van de Tab behoorlijk zat te worden...
 
Met al die pompen bij lek testen goed controleren of je nergens een dopje bent vergeten :D

Gedaan toen ik ze erin heb gezet :D

Beetje zitten kloten met stukjes tube zagen, maar een redelijke rechte hoekzagen en daarna afveilen wou niet echt lukken.
"Even" een tooltje gemaakt zodat dit een heel stuk makkelijker zal zijn :p
Let niet op de kwaliteit, dit was op het snelst dat ik kon printen met een dikke laag per keer wat een hele hoop troep achter laat.
Q7DGz0f.jpg


Morgen maar weer eens verder...
 
Tip voor wie aan tubes begint: perfect maakt de O ringen kapot, vijl er een 45 graden hoekje aan en dompel het in water om de tube erin te krijgen.
2 naar de klote en de andere 3 voor de zekerheid met de buitenste gewisseld, tada! geen tubenub meer :p

xfSBOg5.jpg

hkZbmwN.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na een hele hoop gekloot en bochtjes leren maken, het eerste stukje klaar :)
Meerdere bochtenjuist gokken is toch behoorlijk lastig...
Met een 9mm kabel gaat het niet helemaal perfect maar moet verder anders komt het nooit af, ook dat de gpu kabels precies in deweg zitten voor een makkelijke en net recht stukje help nou ookniet echt :/
gdYkwhB.jpg


Een paar mislukkingen...
5uouDXp.jpg


Wie er zelfs maar aan denkt om met acrylic te gaan werken, bestel als eerst Monsoon Silicon Bending Insert BLUE - for ID 3/8 - 10mm - BENDTUBE-38 anders ga je er spijt van hebben :(


...maar weer even verder nu ik het een beetje onder de knie begin te krijgen.
 
Terug
Bovenaan