• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Watergekoelde Bitfenix Prodigy

MG2R

New member
Hoi!

Zoals hier beloofd: dit wordt mijn build log van mijn watergekoelde Bitfenix Prodigy!

Parts list:
MOBO: ASUS P8Z77I-deluxe
CPU: Intel Core i5-3570K
MEM: Corsair Low Profile 8GB 1600MHz DDR3 Black
VGA: nVidia Geforce GTX670
HDD1: 2x120GB Kingston SSDnow V+200 in RAID0
PSU: Corsair CX 600
CASE: Bitfenix Prodigy
OS: Windows 7 Pro 64bit
MON: Dell Ultrasharp 23"
KB: Corsair K90
MOUSE: Logitech Performance MX
HS: Corsair Vengeance 2000
Koeling:

CPU: EK Supremacy Acetal-Copper
GPU: EK FC670 Acetal-Copper + backplate
Radiator: Swiftech Quiet Power 240mm
Fans: 2xAP121
Fancontroller: mCubed T-Balancer bigNG
Pump: Laing D5-MCD655


Na jaren gedroomd te hebben van waterkoeling komt het er nu eindelijk van :D
Voor deze build heb ik mijn zus haar kamer geleend omdat die toch 3 maand in het buitenland zit. Moesten er extreem vrouwelijke dingen op de foto's staan zijn die dus van haar ;)
De bedoeling was een watergekoeld beest te maken dat ook compact een draagbaar is (LAN-parties). Eerst een paar weken reviews lezen en componenten selecteren tot je dit in huis krijgt:
PICT0011.JPG

Even kwijlen op de VRM van het moederbord... Eigenlijk te groot voor de ITX spec maar soms moet je creatief zijn!
PICT0014.jpg

Saaie grafische kaart...
PICT0019.JPG


Twee SSDs voor superduperawesome RAID0 performance
PICT0024.JPG


En even snel zonder case gemonteerd zodat ik em 24 uur lang kan stresstesten (dan weet ik zeker dat alle componenten werken :) )
PICT0022.JPG


Op dit punt is er nog niet veel speciaals gebeurd ('t is niet de eerste pc die ik in elkaar steek) maar ik verschoot toch even van de prestatie van die SSDs! 1GB/s reads en writes, dat merk je toch!
{printscreen volgt nog (staat nog op de nieuwe pc, neit op de laptop)}

Net toen het stresstesten gedaan was kwam het pakketje van Highflow aan! :D Ik had gevraagd om een tovenaar op de doos te tekenen, maar dat is jammer genoeg niet gebeurd :p achja, maakt niet uit. Ze hebben er als troostprijs toch een lolly bij gestoken :D :epicface:
PICT0033.JPG


Nu kon het echte werk (en de problemen, zie verder) gaan beginnen! De case zonder ingewanden zitten bijvoorbeeld!
PICT0042.JPG


Toen kwamen de problemen. Eerste probleem: het mounting mechanisme van de EK supremacy is met een backplate en een rubber lapje tussen moederbord en backplate. Dit is geen probleem op een ATX moederbord waar de achterkant leeg is, maar op een mini-itx bord waar plaats schaars is kunnen wel eens wat componenten op de acterkant gesoldeerd worden. Ik ge het dan maar wagen zonder rubberlap. Ik zie niet direct een electrisch contact dus ik hoop erop dat het goed komt!
PICT0043.JPG

PICT0046.JPG

PICT0047.JPG


Daarna zonder problemen het GPU-block en backplate gemonteerd.
PICT0049.JPG


Op dat ogenblik wou ik m'n fittings installeren. Ik besloot even te kijken of ze mooi op de leiding passen en toen kwam probleem 2: Highflow heeft de verkeerde fittings geleverd! Ik had een ID van 3/8" nodig, maar ik had fittings met ID van 1/2" gekregen!
PICT0053.JPG


Momenteel ben ik dus een manier aan het zoeken om die fittings goedkoop naar Nederland te krijgen want blijkbaar moet ik de transportkosten zelf betalen :011:
Tot zover de buildlog tot nu.


PS: dit zijn niet alle foto's... de rest kan je hier bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Transportkosten worden vergoed als het onze fout is ;)
Als er iemand bij jou de hele dag aanwezig kan zijn, kan je door ons ook een pickup laten regelen.
Je moet dan jouw fittingen even in een doosje doen en dichtplakken, GLS komt dan langs om dat doosje op te halen.
Dan hoef je dus zelf niks voor te schieten (tenzij we wel de juiste fittingen hebben geleverd, worden de verzendkosten natuurlijk nog wel verrekend).
Als dit voor je een optie is, mail even naar sales@highflow en vermeldt jouw bestellingnummer en probleem.
 
Transportkosten worden vergoed als het onze fout is ;)
Als er iemand bij jou de hele dag aanwezig kan zijn, kan je door ons ook een pickup laten regelen.
Daar zei de mevrouw die ik via 'contact' bereikt heb niks van... Zij sprak over een vergoeding in de vorm van punten of een gratis levering bij de volgende bestelling, maar dat vind ik nog steeds betalen voor RMA... Die pick up klinkt wel interessant! Ik stuur een mail. Bedankt!
 
Mooi spul heb je daar, grote RoG builds vind ik altijd mooi, maar tegenwoordig met die kleine mITX en graka's kan je ook wat moois maken. Following! :)

Oh btw, je laatste link naar meer foto's kan ik niet openen... of althans de pagina blijft dan wit. Kan aan hier liggen of de link is niet goed... ;)
 
Oh btw, je laatste link naar meer foto's kan ik niet openen... of althans de pagina blijft dan wit. Kan aan hier liggen of de link is niet goed... ;)

Heb de link voor de zekerheid nog eens overplakt... Zou moeten werken ;)

Wat ik wel raar vind: bij mijn weten is je onboard sata controller maar in staat om rond de 688MB/s te halen, dus die 1GB/s lijkt me niet te kloppen. Hoe heb je dat getest?

De twee SSDs staan in RAID0 ;) Ik hieb inderdaad een ATTO diskbenchmark uitgevoerd, maar ben zo slim geweest om de printscreen op het bureaublad van de nieuwe pc te laten staan en daar kan ik dus nu niet aan...

Weet je al een beetje hoe je de kabelmanagement gaat aanpakken?

De kabels zijn al snel veelste lang in de prodigy

Ben er momenteel mee bezig en ik heb een vrij goed mentaal beeld van hoe het ongveer zou moeten komen... De SSDs heb ik verstopt tussen de bovenkaant van de psu en de psu-case :) En de fancontroller is vooraan op de PSU-case geplak, vind 'em echt prachtig daar :D
PICT0058.JPG

PICT0059.JPG
 
Update

Heb nog wat meer gewerkt aan de pc... Hij is eigenlijk zowat klaar op gebied van elektronische componenten... Nu enkel nog wachten op de RMA (de GRATIS pick-up van Highflow zal hier woensdag staan, waarvoor dank Freddy!) en nog wat onderdelen die ik ga bijbestellen nu ik een beter gedacht heb van hoe de loop ineen zal steken :)

Ik ben begonnen met het installeren van tempsensors...
Intake air temp
PICT0061.JPG

Case air temp
PICT0066.JPG

CPU temp (digitale sensor!)
PICT0064.JPG

GPU Temp (digitale sensor, is achteraf gebeurd)
PICT0079.JPG


Daarna cable management...
PICT0070.JPG


De front audio connector past niet met de GPU koeler (foei, ASUS)...
PICT0068.JPG

Dan maar zonder. Die PCB is perfect uitgesneden voor kabels :D
PICT0071.JPG


Tot we uiteindelijk zoiets overhouden:
PICT0074.JPG

PICT0075.JPG


Dat is het zowat voor nu... Sebiet de bestelling van het nieuwe materiaal doen en dan wachten :)
 
zeker een idee, maar ik wil de garantie op mijn onderdelen behouden (zeker nu dat ik de isolerende rubber van mijn waterblock niet heb kunnen plaatsen). Als ik later groot en (financieel) sterk ben kan je zo'n dingen zeker van mij verwachten ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Meer watergekoelde delen Waterkoeling 12
Bokeh Bokeh's watergekoelde Monster PC Gallery & Build Logs 5
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
alain-s [VERKOCHT] Custom casemod watergekoelde game pc Verkocht 3
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
S Totale Hoogte Mobo + watergekoelde GPU Waterkoeling 7
T Eerste Custom Watergekoelde Build. Advies Waterkoeling Setup 10
F [REFUSED] Watergekoelde PC aangeboden Verkocht 2
Turing Turing bouwt - eerste watergekoelde pc Gallery & Build Logs 16
H [CLOSED] Wat is mijn watergekoelde systeem waard? Gesloten 4
MASTERBLASTER [CANCELED] animo check watergekoelde pc Verkocht 21
N Goed presterende volledig watergekoelde systeem. Waterkoeling 35
KnuX KnuX's watergekoelde 800D Gallery & Build Logs 34
Ramon Nieuwe PC: Watergekoelde Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 28
H i7 watergekoelde systeem Advies Waterkoeling Setup 91
nootje Watergekoelde Skeleton Waterkoeling 13
D Mijn eerste watergekoelde PC... Advies Waterkoeling Setup 20
Johnny Watergekoelde 4870x2 Hardware & Software 14
stravinski Watergekoelde voedingen bij HF? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
B Watergekoelde Striker Extreme Waterkoeling 8
volcom Bitfenix prodigy m windowed side panel zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Hightower bitfenix kabels levertijd? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Ianovski Bitfenix ["Inspired by Nature"] Gamescom build Gallery & Build Logs 19
F BitFenix PWM fan extension 30 cm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
B BitFenix PSU 8-Pin - 8-Pin PCI-E Verleng Kabel 45CM Sleeved Red/Black Cases en Modding 4
D Bitfenix losse sleeved psu kabels verleng stuk op corsair ax760i of ax860i Hardware & Software 2
U BitFenix Hydra Pro modden in 5.25inch lege optical drive casing Cases en Modding 2
Evanix Bitfenix Recon (white) Fancontroller HighFlow Product Reviews 0
Blokmeister LED mod op Bitfenix Shinobi XL white Cases en Modding 0
gerjanlubbers Bitfenix project silver. Gallery & Build Logs 1
R [VERKOCHT] BitFenix Merc Alpha Verkocht 2
D WC in een Bitfenix Prodigy Advies Waterkoeling Setup 28
Cygnitr0n Bitfenix Custom front panel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
R Bitfenix Prodigy Windowed Side Panel White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Cygnitr0n Bitfenix Alchemy Multisleeved Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
NAVYVIPER Bitfenix 4-Pin 12V Verlengkabel - 45 cm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
l3p [VERKOCHT] 5 x BitFenix Spectre Pro Led Red 120mm Verkocht 4
l3p [IN-ACTIVE] Compleet BitFenix Alchemy Premium modding series pakket Verkocht 4
R Bitfenix Spectre pro led fans - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
psyduck170 Bitfenix Recon White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
tomasvanderpijl Bitfenix verleng kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J BitFenix Spectre PRO 230mm Fan/ White led HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Thierry Bitfenix 200mm Spectre Pro LED White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Thierry BitFenix M-ITX Prodigy HighFlow Product Suggesties en Nieuws 29
Besje BitFenix Recon fan controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
psyduck170 BitFenix extension cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
7 BitFenix Alchemy LED Strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan