• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Black Elite

ChillPascal

Bovenbaas.
Black Elite (Deskmod by ChillPascal)

Beste Heren,

Een tijdje geleden heb ik mijn Thermaltake Level 10 GT Snow watercooling setup gefinished!(Buildlog Link) Deze heeft op ’t moment een mooi plekje boven mijn scherm. Het ziet er allemaal schitterend uit, maar is toch nog niet helemaal wat ik wilde! Ook wegens het ruimtegebrek voor een grotere radiator in de kast heb ik besloten ‘wat anders’ te doen.

Zoals waarschijnlijk een ieder van jullie volg ik met ontzettend veel genot alle buildlog’s van de diverse casemod’s. Zo hier en daar zie ik steeds vaker een zogenaamde Desk-mod voorbij komen. Dit sprak mij ook ontzettend aan en heb de buildlog’s van deze mod’s maar extra grondig door gespit!

Om zo’n mod uit te voeren wou ik wel met een goed ontwerp komen en dan graag in 3D, zodat ik er niet later achter kwam dat bepaalde componenten niet gingen passen. Vandaar dat ik mij heb verdiept in het Sketchup programma van Google.

Na weken lang nadenken tekenen en weer nadenken ben ik tot het volgende ontwerp gekomen...

Overzicht Links-2.jpg

Overzicht Rechts-1.jpg

Zijkant Rechts-3.jpg

PC Eronder Overzicht Links-5.jpg

PC Eronder Overzicht Rechts-4.jpg

Bovenaanzicht-6.jpg



Wat komt erin?

Hardware
Ik ga al mijn huidige hardware opnieuw gebruiken en waarnodig aangevuld:
  • Moederbord: MSI P67A-GD65
  • CPU: Intel Core i7 2600K
  • Ram: 4x 4GB Corsair Dominator (1866Mhz)
  • GPU: Nvidia GTX560 (SLI)
  • Bootdrive: 120GB OCZ Vertex 3
  • Storage: 3x 1TB Samsung Spinpoint
  • Optische Drive: 2x DVD-lezer/schrijver
  • Cardreader: 5,25” Multicardreader (USB3.0)

Koeling:


Uitvoering:

Ik ga beginnen met de computer kast zelf en laat het bureau nog even voor wat het is. Het basismateriaal wordt hout, hiermee gaat een stevig skelet worden gemaakt. Deze kan ik dan natuurlijk met genoeg schroeven vast zetten. Wanneer dit klaar is kan ik het gaan beplaten met 3mm dik hout. Hierdoor krijg je ten eerste een zeer stevige constructie en ziet het er allemaal heel strak uit omdat voor een groot deel de naden voorkomt.

Al dit hout gaat meerdere lagen zwarte verf krijgen. Nadat de verf is opgedroogd ga ik de lijnen (Blauw/wit) plakken met stickers. Ik verkies stickers boven verf omdat ik zodoende een veel strakkere afwerking krijg. Natuurlijk wordt alles nog enkele malen na gelakt.

De ramen in de computer kast zullen van plexiglas zijn en naar alle waarschijnlijkheid zo’n 5mm dik. Verder zal het moederbord onder een flauwe hoek liggen, zoals te zien is op de tekeningen. En zoals het er nu uit ziet wordt de binnenkant bekleed met Carbonfolie!



Ik zal jullie niet te lang laten wachten met de eerste paar update’s, maar het wordt zeker geen snelle mod. Het doel is om ‘m klaar te hebben voor mijn stage gaat beginnen, begin februari ’13.

Graag hoor ik jullie adviezen over wat er beter/anders kan.

Bedankt voor ’t lezen en tot de volgende update!

~ChillPascal
 
Laatst bewerkt:


Gaan we volgen !!

Dank heren!

Ik volg ook!!!
Mooi plan
Goeie sketchup skills btw!

En misschien idee om de blauwe streep ook in t plexi te graveren met blauwe Leds aan de zijkant die de streep dan verlichten.

Hmm is inderdaad wel een goed idee, eens even uit hoe dat gaat uitpakken. De plexi platen worden sowieso vastgezet door moeren/bouten dus kan 'm makkelijk vervangen en/of bijwerken na het finishen van de mod.
Ook kan ik echt nog niet goed met Sketchup tekenen hoor, heb 't mezelf aangeleerd in een paar dagen. Snap er nog niet veel van :p Vaak gaan vlakken weg, of wordt iets hol zonder dat dat mijn bedoeling is ;P!
 
Vergeet vooral niet de wieltjes onder de kast om hem onder het bureau te kunnen schuiven in je metingen op te nemen.

Haha deze heb ik inderdaad mee gerekend. Of anders gezegd. Dit kan ik nog op alle mogelijk manieren doen.
Onder de plank waar de PSU/Radiatoren op staan, zit alleen de rest van de constructie dus kan daar gemakkelijk 10cm meer van af halen of iets dergelijks! Maar toch goed opgemerkt.

Deze ga ik ook volgen.

Overigens, voordat je een oppervlak "uittrekt" in Sketchup even de Ctrl een keer indrukken, daarmee voorkom je dat het hol wordt ;).

Aah, dat ga ik eens even proberen :) Thanks voor de tip!
 
Update #1

Vandaag, 5 oktober, meerdere dingen gedaan voor de casemod.

Ten eerste heb ik een ruime bestelling geplaatst hier op HF.
Hierin zitten bijvoorbeeld de fan(grill)s, koelvloeistof, Tubes, Fittingen, Ledstrips, UV Coldcathode’s (En ja, ik weet dat veel HF’ers het niet zo hebben op deze dingen, maar voor het effect heb ik ‘m toch aangeschaft). Helaas was niet alles op voorraad, dus zal het toch nog een paar (werk)dagen duren voordat ik de bestelling in ontvangst mag nemen.

Een tweede bestelling heb ik geplaatst op Ebay, hier heb ik een Molex On/Off switch aangeschaft. Zodoende kan ik zelf bepalen welke verlichting ik aan of uit wil hebben. Dit is vooral makkelijk tijdens het gamen of film kijken in ’t donker!



Verder heb ik het I/O paneel uit een oude kast gesloopt en deze zwart gespoten, zie hier het resultaat:
DSCF1628-13.jpg

DSCF1630-15.jpg


Dit is het schuurtje waar Elite Desk tot leven moet komen.
DSCF1640-18.jpg

DSCF1642-19.jpg

Ook van hout tekort is nog geen sprake.
DSCF1643-33.jpg

DSCF1654-34.jpg

Meteen maar eens even begonnen met planken/balken zoeken. In Sketchup had ik een oppervlakte van 480x580mm getekend. Nu lagen er toevallig nog 2 platen met lengte van 600 en een breedte van 500. Perfect dus.
DSCF1645-21.jpg

Direct maar even 4 balken op maat (300mm) gezaagd en ertussen gezet samen met de radiator (die nog niet in gebruik is) en de HDD cage (Wwwicked, aka Mark, nogmaals bedankt!)
DSCF1645-21.jpg

De balkjes opmaat gezaagd die het moederbord onder een hoek moeten leggen
DSCF1649-25.jpg


Totaal plaatje zoals het er nu voor staat:
De randen op de bovenste plank zijn slechts voor de indruk!
DSCF1651-27.jpg

Nou heren, dit was ‘m weer voor vandaag. Van ’t weekend heb ik niet bijzonder veel tijd, mede door mijn trip naar Utecht voor Firstlook 2012. Ik hoop in de loop van volgende week wat meer van de body klaar te hebben.
 
Update #2

Zo de eerste update na Firstlook 2012 van afgelopen weekend! Super dag gehad en geweldige dingen gezien. Dan doel ik vooral op de Cross-mod van Peter! Heb dan ook genoten van de update, die pas kwam nadat ik de mod al gezien had ;)

Natuulijk kun je niet met lege handen weggaan bij Firstlook, dus maar even een nieuwe Headset aangeschaft waar ook nog eens een leuke game bij zat!
DSCF1657-01.jpg

DSCF1658-02.jpg

DSCF1659-03.jpg
EDIT: Zeer tevreden na het testen van deze headset, vooral die noise-canceling feature werkt geweldig!

Ookal had ik de afgelopen dagen niet veel tijd, ik kon toch niet van de ‘soon-to-be’ desk afblijven.

Allereerst kwam vandaag het pakketje vanuit Engelang binnen. Op Ebay had ik een Molex On/Off Switch gekocht voor een paar pond.
DSCF1677-21.jpgDSCF1678-22.jpgDSCF1682-26.jpg

Handig dingetje. En ziet er prima uit, als die zo goed werkt als die eruit ziet voorzie ik geen problemen!

Maar verder met het volgende: zojuist de verzendmelding gekregen van m’n pakketje bij Highflow! Dus morgen weer een productupdate!!!

En dan nu verder met de mod zelf:
Vandaag begonnen met het uitsnijden van ’t gat waar de voeding doorheen moet. Later ga ik ALLES nog met triplex bekleden, daaraan wordt de voeding bevestigd. Ook zal dit een strakke look geven en zullen alle (bijna) alle naden weg zijn.
DSCF1663-07.jpg

DSCF1664-08.jpg

En geplaatst
DSCF1666-10.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X-Tripiot [IN-ACTIVE] Coolermaster Elite 330 All-Black version Met window Verkocht 1
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Jason Op voorraad: EK-Classic InWin 303EK D-RGB – Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason RESTOCK! Black Ice radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Cape Cora HF 642 Konvekt - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool MO-RA3 External Radiators - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3090 D-RGB - Silver and Black Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader noiseblocker NB-ELOOP X B12-PS ARGB BLACK EDITION - 120MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black & Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
ShockRaver [Te Koop] BarrowCH Boxfish series Acrylic Square Digital RGB Tank Reservoir 150mm - Black Verkocht 1
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3080 D-RGB The Special Edition - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
biopunk Koolance Swiveling Elbow G1/4 Black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
E Black Friday 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 5
Jason EK-Classic Kits D-RGB - Black Nickel Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black/Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron CS635 - Lighted Fan Controller (ARGB+PCI) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Raijintek Morpheus 8057 Black Heatpipe VGA Cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
pilotter MDPC-X Heatshrink 4:1 MEDIUM - black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
G EK Black Nickel Fittingen krijgen raare vlekken Waterkoeling 2
Rammstation PrimoChill FI-V-BR Vortex Black POM Flow Indicator - Blood Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan