• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ASPHIAX - VENATOR Class Republic Star Destroyer

Ben blij dat midden bestaat. Slaat ook mijn creatieve geest van op hol. Maar leuk dat je bezig blijft met SW. Ooit ST?

En de keuze om het zelf te doen zonder sponsor kan ik zeker inkomen. Scheeld je veel administratie. Als je een passie hebt voor bouwen. Ja, dan is dat de beste keus.

Ja hoor, ikw as een Deep Space 9 aan het plannen maar die gaat echt te groot zijn voor mijn huidige huis. Mijn vrouw werd gek!

Ja admin en het valt niet te plannen. De Modyssey staat nu stil omdat ik ruim 1000 euro moet uitgeven omdat een sponsor initieel heel tof deed maar nooit heeft geleverd. Ik heb dat niet zo maar op de plank liggen. Zonder sponsors ben je baas over eigen portemonee (klinkt vreemd maar is wel zo)

En bouwen is tevens mijn passie, het uitdenken van een concept en daarna realiseren dat is bij mij het belangrijkste. Niet de nieuwste snizzle die 3 maanden later al weer verouderd is.
 
Dat is wezen wel waar ja. Als het om je eigen centen gaat, dan ga je er ook anders mee om. Mijn vrouw kan ermee leven dat ik jaarlijks mijn 13e maand besteed aan nieuw spul, maar 1000 euro zo even in een mod steken....tja ook dat krijg ik niet voor elkaar vind ik persoonlijk ook te ver gaan btw.
Mooi is wel dat je dus wel eer aan je werk hebt :023:
 
Ja hoor, ikw as een Deep Space 9 aan het plannen maar die gaat echt te groot zijn voor mijn huidige huis.
De Modyssey staat nu stil omdat ik ruim 1000 euro moet uitgeven omdat een sponsor initieel heel tof deed.
En bouwen is tevens mijn passie, het uitdenken van een concept en daarna realiseren dat is bij mij het belangrijkste. Niet de nieuwste snizzle die 3 maanden later al weer verouderd is.

Ja, ik kende het van je plaatje. Dat zou inderdaad groot moeten worden. Mocht je de onderdelen willen passen.
De modyssey was inderdaad jammer dat een sponsor afhaakte. En indd 1000 euro is wel heel veel. Baas in eigen portomonee is altijd beter. Je hebt het zelf in de hand en het is echt van jezelf.
Ik zat ook te denken om steeds mijn hardware te veranderen. Maar wat levert het op? Het verschild nauwelijks. Dat had ik ook met die i7 870. Die is nu nog steeds net zo snel als de 2500. En heb nu alle goede hardware aan boord zoals WB. Zonde om dat eigenlijk weg te doen.
Dat je een passie hebt, dat zeker. :) als ik zo je FB kan volgen, geloof ik het graag ;)


Dat is wezen wel waar ja. Als het om je eigen centen gaat, dan ga je er ook anders mee om. Mijn vrouw kan ermee leven dat ik jaarlijks mijn 13e maand besteed aan nieuw spul, maar 1000 euro zo even in een mod steken....tja ook dat krijg ik niet voor elkaar vind ik persoonlijk ook te ver gaan btw.
Mooi is wel dat je dus wel eer aan je werk hebt :023:

Ja, als je het geld hebt liggen.. maar velen hebben dat inderdaad niet.
Maar zoals mijn eigen huidige mod. Ik struin graag marktjes af. Voor een paar cent heb je al leuke onderdelen. Het hoeft ook niet duur te zijn om mooi te wezen. Gaat erom wat je er mee doet.
 
Dat is wezen wel waar ja. Als het om je eigen centen gaat, dan ga je er ook anders mee om. Mijn vrouw kan ermee leven dat ik jaarlijks mijn 13e maand besteed aan nieuw spul, maar 1000 euro zo even in een mod steken....tja ook dat krijg ik niet voor elkaar vind ik persoonlijk ook te ver gaan btw.
Mooi is wel dat je dus wel eer aan je werk hebt :023:
Ja daar komt het wel op neer, een 13e maand. De Eurisko was wel heel erg daar zijn ruim 7 x 13e maand in gegoten maar dat was ook echt een labor of love. heb ondertussen veel geleerd en koop nu me spullen op hergebruik.

Ja, ik kende het van je plaatje. Dat zou inderdaad groot moeten worden. Mocht je de onderdelen willen passen.
De modyssey was inderdaad jammer dat een sponsor afhaakte. En indd 1000 euro is wel heel veel. Baas in eigen portomonee is altijd beter. Je hebt het zelf in de hand en het is echt van jezelf.
Ik zat ook te denken om steeds mijn hardware te veranderen. Maar wat levert het op? Het verschild nauwelijks. Dat had ik ook met die i7 870. Die is nu nog steeds net zo snel als de 2500. En heb nu alle goede hardware aan boord zoals WB. Zonde om dat eigenlijk weg te doen.
Dat je een passie hebt, dat zeker. :) als ik zo je FB kan volgen, geloof ik het graag ;)

Ja, als je het geld hebt liggen.. maar velen hebben dat inderdaad niet.
Maar zoals mijn eigen huidige mod. Ik struin graag marktjes af. Voor een paar cent heb je al leuke onderdelen. Het hoeft ook niet duur te zijn om mooi te wezen. Gaat erom wat je er mee doet.

De Modyssey is niet gecancelled, hij staat voor 70% in elkaar maar ik moet sparen totdat ik genoeg onderdelen heb om hem af te maken. Ik probeer dus nu onderdelen voor de nwe build te kopen die ik ook voor de modyssey kan gebruiken. Helaas gaat dat niet echt snel.

Duur = niet mooier. Al hoewel je nu builds ziet die zo dik gesponsord zijn dat bijne geen sterveling ze kan betalen. Ook zie je sponsors die nu leen hardware aanbieden. dus je mag het een maand gebruiken en daarna terug sturen (zonder aanpassingen natuurlijk)
Slaat ook nergens op. je pc doet het daarna toch niet meer...

Maarja, ik ga nu weer lekker bouwen en die hardware komt later wel.
 
Hier is weer een weekend update ! (23-6-12)

Dit was de status waar ik vorige keer was gestopt !


Heb de midden sectie met de markeringen uitgeslepen (wat een pokke herrie !!!!) om ruimte te maken voor de fans en radiators.








En toen begonnen aan de fan assembly !. De onderkant krijgt deze 6 x be quiet 92 mm 1800 rpm fans!



Dit is de onderkant die nu boven ligt.
Je kan aan de achterkant de markeringen zien voor de psu intake mesh !








Dit zat me echt dwars. Je kan sommige dingen niet buigen met mijn buiger. Dus moest het op de oldskool manier ... met een hamer ! Dats liep niet zo lekker, dit gaat er dus ook uit!. Je zal er niks van zien nadat het geheel bedekt is met styrene, maar ik weet dat het er zit. Hup eruit dus!




Heb de hamer gebogen stukken weggesneden en de fan tray met wat 12mm rods die ik van de AT-AT over had versterkt. Hiermee kon ik dus ook gelijk de diepte van de fantray bepalen.


Had kunnen doorgaan met werken maar mijn zaagbladen waren op. De laatste brak precies om 17.02 en dus de winkels dicht. GRRRR ....

Tot de volgende update !
 
Dat wordt dus investeren in een English Wheel ;).

Fans passen wel goed bij deze build, zien er strak uit.

Je bedoelt zo eentje die ze bij orange county choppers ook hebben?
Thansk, heb alleen nog geen flauw idee hoe ze uit elkaar moeten. Heb de stickers verwijderd maar het lijky alsof de plastic helften op elkaar ge smolten zijn na het plaatsen van de motor. Geen enkele schroef of ring te zien ...
 
HMMM, ik moet de interne hardware gaan plannen en loop vast met de kleurstelling. De bovenkant van het schip wordt rood bij de mesh zoals in deze foto.

412654_305190402905672_127256736_o.jpg


De engines worden uitgevoerd met witte leds en lenzen net als in deze foto
477728_305190186239027_498868018_o.jpg


Het idee is om een plexiglas raam te maken net achter de fan assembly om een goed zicht te geven op de hardware door een spiegel onder het schip te maken. De harwdare moet dus de motoren weergeven.

416715_309078749183504_577501732_o.jpg


Wat voor kleurschema moet ik dus gebruiken ? Rood zal er serieus badass uitzien maar wit is de kleur van de goede force ... Dus vraag ik het jullie !!!

Poll: What colour scheme should the internal hardware be ?
[*]Red
[*]Blue
[*]White
[sup]Tussenstand:[/sup]
results.cgi

[sup]Ook een poll maken? Klik hier[/sup]
 
Laatst bewerkt:
Ik zou absoluut voor witte verlichting gaan.

Mocht je de ruimte hebben, dan zou je wellicht nog een combinatie kunnen maken met rode leds onder het moederbord (soort van glow effect) en de rest van het interieur met witte verlichting.
 
Pfff dat zijn nog eens builds... Echt waanzinnig, zeker als je de ruimte ervoor heb, en goed weet wat je wilt/doet... ik zal deze zeker volgen..!!!

Wat word de volgende mod ? R2D2 ? vuilnisbak doet wonderen :p
 
Ik had ook op wit gestemt. Rood zou ik niet doen. Eerder baby blauw. Aangezien je thema.

Het ziet er goed uit asphiax. Ik snap dat je de hamer achterwege wilt laten. Netjes. Btw de "branders". Kan je makkelijk maken van PVC buis en de afdop die erbij hoord. Eigenlijk hoef je er dan alleen een matte dop ( of plexi Frost) in te doen met een led erachter. :)

Ach en zo kan je meer dingen bedenken. Maar zou het zeker wit/ baby blauw doen (accenten.)

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
 
Pfff dat zijn nog eens builds... Echt waanzinnig, zeker als je de ruimte ervoor heb, en goed weet wat je wilt/doet... ik zal deze zeker volgen..!!!

Wat word de volgende mod ? R2D2 ? vuilnisbak doet wonderen :p
HAHAHA! Ja mss wel! LOL

Ik had ook op wit gestemt. Rood zou ik niet doen. Eerder baby blauw. Aangezien je thema.

Het ziet er goed uit asphiax. Ik snap dat je de hamer achterwege wilt laten. Netjes. Btw de "branders". Kan je makkelijk maken van PVC buis en de afdop die erbij hoord. Eigenlijk hoef je er dan alleen een matte dop ( of plexi Frost) in te doen met een led erachter. :)

Ach en zo kan je meer dingen bedenken. Maar zou het zeker wit/ baby blauw doen (accenten.)

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk

Thanks man , goede tip ! Ik heb hier al wat stukken buis liggen die ik wil gaan versieren met stukken styrene.
Ik heb de PSU net achter het moederboard en hij zuigt lucht aan van onder. de lucht moet dus ergens blijven. zit te denken om de branders ook echt warme lucht te laten verplaatsen. Dat zie je normaal ook niet echt. Wel een leuke foto zo met die warme lucht vortexen achter het schip. Weet alleen niet of je dat ook echt zo kan capturen.

Bekijk bijlage 5328

Als je al die fans aan zet op volle toeren stijgt hij dan ook op ?

Die steun vooraan kan dan gewoon weg, luchtdruk is genoeg ... Oh nee, hij zuigt lucht van onder aan ... LOL
 
Helaas is er deze week geen weekend update!
Mijn 23 maanden oude dochter is maandag met diabetes 1 opgenomen in het ziekenhuis.
Haar bloedsuiker waarde was 7 maal wat het normaal is en ik heb de hele week leren koolhydraten tellen en de insuline pomp af te stellen. We zijn nu weer thuis maar ons leven is even drastisch ontregeld.
Even een korte time out ...
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan