• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

FX8150 Kapot gelapt.

Welke temperatuur geeft hij aan in de bios? En met andere programma's?

Ik reageer wat laat, pc laag in stukjes op tafel hier. Heb een andere pomp ingebouwd met een groot woow-vermogen. Wat een kracht in vergelijking met m'n vario d5. Ik heb de cpu met heel grof, grid 300 uit de F*rmido geraspt bijna en daarna met grid 600 naar grid 2000 toch de shield vlakker gekregen. Temps nu in het BIOS cpu idle 28 en full-load @4850Mhz in Windows 7 60 graden. Is toch heel anders als wanneer ik binnen 15 sec. 85 zag opkomen.

Hoe zit het met de flow van je wc set?

M'n flow is dik in orde, ik heb m'n vario d5 vervangen door een Swiftech MCP35X2 Dual pomp. Let maar niet op de kabels, die moeten nog gemeshed worden.

wSPZml.jpg
 
Dat klinkt al veel beter:017:
85c :icon_oak:

Ben er zelf ook goed over te spreken, alleen denk ik dat m'n shield nog vlakker kan. iig. zijn de vier hoekpunten van de cpu bijna op hoogte van het diepste punt in de "Kuil" die m'n heatshield heeft..


wacht ff

je heb het wel over 4.8ghz he :| hoeveel volt draai je dan wel niet?

amd en overclocking staat gelijk aan 1 graden per mhz xD!!

Zie je helemaal goed, 1.48Vcore en prime95 12 uur stabiel

Komt wel een screenshot aan, ik ben eerst nieuw geheugen aan het testen wat moet schalen met de rest van de hardware. Ik had 4GB, maar ben naar 8Gb gegaan en ben aan het kijken hoe of wat.
 
Maar waarom loop je dan te zeuren dat je temps zo hoog zijn of dat je cpu kapot gelapt is?

Deze temps met zo een cpu en zo een overclock is niet meer als normaal :|
 
Maar waarom loop je dan te zeuren dat je temps zo hoog zijn of dat je cpu kapot gelapt is?

Deze temps met zo een cpu en zo een overclock is niet meer als normaal :|

Ok, "Before you point a finger", maar doordat ik daadwerkelijk het spiegeltje had was ik in de veronderstelling dat het niet meer moest zijn dan een spiegeltje. iig. kan ik het nu beamen dat de geruchten en verhalen over holle of bolle heatsinks een feit zijn.
 
Ok, "Before you point a finger", maar doordat ik daadwerkelijk het spiegeltje had was ik in de veronderstelling dat het niet meer moest zijn dan een spiegeltje. iig. kan ik het nu beamen dat de geruchten en verhalen over holle of bolle heatsinks een feit zijn.

Maar wat versta je dan over kapotgelapt? want daar ging dit topic over?

je cpu doet het uitstekend zo te zien, aleen ik denk dat jij temperatuursverschil hoger schatte als dat je nu meemaak, een cpu lappen levert MAX 5graden aan, een reseat met oude koelpasta kan vaak zelfs beter uitkomen, hoe ouder je verse koelpasta is hoe beter hij vaak zijn taak doet.
 
Maar wat versta je dan over kapotgelapt? want daar ging dit topic over?

je cpu doet het uitstekend zo te zien, aleen ik denk dat jij temperatuursverschil hoger schatte als dat je nu meemaak, een cpu lappen levert MAX 5graden aan, een reseat met oude koelpasta kan vaak zelfs beter uitkomen, hoe ouder je verse koelpasta is hoe beter hij vaak zijn taak doet.

1maal met een geplaatste cpu na een paar uur zwoegen met een tennis_achtige arm als resultaat zag ik niet het effect wat ik me ervan had voorgesteld. Er kwamen hele spookverhalen op met uiteindelijk niet de juiste weergave van de werkelijkheid.

Ook ben ik het met jullie helemaal eens dat de compound op de cpu moet gaan settelen.
 
De admins staan 100% los van de winkel ;) die zijn vrijwillig admin, die gaan niet elk persoon dat zich hier aanmeld in de factuur geschiedenis kijken op wat voor aankopen hun wel of niet hebben gedaan :)

Hoe meer je zelf verteld hoe betere reacties je krijg op dit topic, een topic titel zoals jouwne is totaal fout dus, je cpu is niet kapot, al helemaal niet kapot gelapt(dat je core dus door je IHS komt).

Je heb in tegen deel juist een beest van een cpu die de 5ghz bijna aantikt! zou ik zeker niet over klagen! daarbij had je topic titel eerder kunnen heten : Lappen van cpu niet naar wens.

Dan gaan de reacties dus ook beter gericht komen!
 
Is toch weer op zijn pootjes terecht gekomen, zo een extreme heatsink fix ter hande genomen wat me het dubbele aan tijd heeft gekost wanneer ik kijk naar het vorige lappen van de shield..Niet helemaal tevreden nog, maar dat komt wel een keer. Ik ga eerst de zinnen zetten op een andere kast, m'n LianLi van aluminium geeft me tikken met m'n statisch geladen zelf. Heeft me weer een gpu gekost..
 
Dat ligt niet aan je kast, dat ligt aan jou. (Of je sokken/vloerbekleding/je lichaam/auto)
Met een stalen kast zal je hetzelfde hebben.
Al zal de poedercoating/paint het iets tegenhouden, je raakt altijd wel eens per ongeluk een niet geïsoleerd gedeelte.
Heb er zelf ook erg last van statisch geladen te zijn al heb ik er met d3sk geen last van.
 
Woow man, had ik nog niet gezien je project (weer wat leesvoer). Maar goed, de oorzaak van de shocks, het statisch geladen zijn moet niet bij al die elektronica, plus dat ik m'n blik eens wil verruimen, na 12 jaar LianLi, richting een rode Cooler Master HAF922.
 
Even ontladen aan de radiatorleiding is steevast de gewoonte als ik hier bezig ga zijn met de pc. Maar wat betreft de upgrade, ik heb een fullcolor plaatje gezien van het inwendige die de CoolerMaster uiteraard heeft, en kom toch niet echt problemen tegen zo te zien. Plus dat de kast hier op zijn plek blijft, ik bedoel dan dat ik hem niet hoef mee te slepen naar lans..

Noem eens wat nadelen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
I Waterkoeling [€...,-]AMD FX8150 Quad Advies Waterkoeling Setup 8
D [Waterkoeling]300euro FX8150, HD7850 Advies Waterkoeling Setup 2
M Reservoir schroefdraad kapot? Waterkoeling 2
T Pomp kapot? Waterkoeling 3
88Gamer88 Voeding kapot gegaan, terwijl PC uit stond. Hardware & Software 5
R Geheugen kapot? Problemen & Oplossingen 5
CDA441 Inverter of kathode kapot? Cases en Modding 5
S Swiftech MCP655 pomp kapot? Waterkoeling 15
DieHard Fan ingangen moederbord kapot? Hardware & Software 4
G D5/MCP655 Pomp maakt veel geluid, kapot? Waterkoeling 6
volcom is mijn pomp kapot? Waterkoeling 18
S back licht inverter laptop kapot ? hoe kan ik dat testen Hardware & Software 0
C Bestelling kapot - geen garantie HighFlow Testimonials / Shopreviews 13
B HD6990 of voeding kapot? Waterkoeling 14
N mobo kapot? Problemen & Oplossingen 5
L Voeding kapot? Gesleeved, PC gaat soms wel en soms niet aan. Hardware & Software 0
S Is mijn Thermaltake P400 kapot? Zo ja, welke vervanger? Waterkoeling 12
P Radiator kapot gegaan, Hoe kan dit? Waterkoeling 17
F Nintendo DSI was kapot, reparateur gevonden Gaming 0
D fan kapot ( laptop ) Problemen & Oplossingen 4
D back licht inverter laptop kapot ? hoe kan ik dat testen Hardware & Software 0
focus08 PC kapot: Start heel soms op, eigenlijk nooit (stroom komt er wel op) Problemen & Oplossingen 29
focus08 Pc kapot? Problemen & Oplossingen 16
X Koolance INS-FM17 flowmeter kapot Waterkoeling 0
W 2e Laing D5-MCP655 kapot nu Waterkoeling 29
S Videokaart kapot? Na installatie nieuwe koeler, geen beeld meer Problemen & Oplossingen 7
B Pomp of voeding kapot? help! Waterkoeling 7
V Is mijn pomp kapot? Waterkoeling 11
T Pomp kapot? Hoe weet ik het zeker? Waterkoeling 4
stravinski moederbord kapot? Hardware & Software 8
Sanders Intel Core 2 Duo E8200 (gelapt) Verkocht 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan