• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Enkele algemene beginners vragen betreffende merk verschillen

Beste mensen,

Ik dacht eerst om een Koolance RP-452X2 te gebruiken in combinatie met een Koolance PMP-450.

Stel nu dat ik het grote Koolance RP-452X2 weglaat samen met de Koolance PMP-450 en deze vervang door een Swiftech MCP35X met bijhorend reservoir.
Hoe zit het met de koeling capaciteit ? Overkill voor 1 CPU & GPU ?

en wat is beter (1x 360rad) of een combinatie van een (1x120rad en 1x240rad) zoals hier op de foto te zien.

Vraag is ook nog steeds welke case : zoveel keuze, ongelooflijk, CM haf X, CM storm trooper, CM cosmos II, Corsair 800D .... too much choice ....

Ik ben compleet nieuw in de waterkoeling setups dus moeilijk kiezen tss al die verschillende onderdelen en welke nu beter zijn. (bedoeling is een IVY 3770K te koelen en 1x GTX580.)

Bedankt voor het advies.
 
Of wellicht nog wachten op de CM Storm Stryker?

Is de witte variant van de CM Storm Trooper.

Ziet er gelikt uit.

Ik dacht eerst om een Koolance RP-452X2 te gebruiken in combinatie met een Koolance PMP-450.

Stel nu dat ik het grote Koolance RP-452X2 weglaat samen met de Koolance PMP-450 en deze vervang door een Swiftech MCP35X met bijhorend reservoir.
Hoe zit het met de koeling capaciteit ? Overkill voor 1 CPU & GPU ?
Welke is trouwens de beste ? de koolance of de swiftech ?

en wat is beter (1x 360rad) of een combinatie van een (1x120rad en 1x240rad) zoals hier op de foto te zien.

Kan iemand mij hier nog een antwoord op geven aub ? :|
Er zitten hier toch vast wel enkele experts ter zake die mij iets meer duidelijk kunnen geven ? :icon_pidu:
Bedankt alvast voor jullie tijd en moeite.

gr.
Math.
 
een 35x is een zeer krachtige pomp,meeeeeeeeer dan voldoende voor zelfs een dual gpu,cpu,mobo en twee rads of iets dergelijk
de pomp heeft een zeer grote opvoerhoogte waarmee je practisch iedere setup aankan
houd er ook rekening mee dat als je degelijke flow heb,je niet meer koeling gaat krijgen door bv een nóg krachtigere pomp te zetten,je zal dan maar max nog ene halve graad winnen(als het dat al is :D)
 
een 35x is een zeer krachtige pomp,meeeeeeeeer dan voldoende voor zelfs een dual gpu,cpu,mobo en twee rads of iets dergelijk
de pomp heeft een zeer grote opvoerhoogte waarmee je practisch iedere setup aankan
houd er ook rekening mee dat als je degelijke flow heb,je niet meer koeling gaat krijgen door bv een nóg krachtigere pomp te zetten,je zal dan maar max nog ene halve graad winnen(als het dat al is :D)

Maar als je die combo's bekijkt, van swiftech (MCP35X + reservoir) of Koolance (PMP-450 + RP-452X2), welke zou je me aanraden ? of zijn ze beide gewoon even goed en is het eerder een persoonlijke voorkeur.
Het nadeel aan de Koolance combi is dat ik 5.25 bays verlies.

gr.
Math.
 
Als het je wat ruimte betreft beter uit komt, is de MCP35X denk ik een iets betere keuze. Het verschil tussen deze pomp en de rest van de high-end pompen is de PWM control.
Andere voordelen zijn: Er zit standaard al een zeer goed en imo goed ogend topje op , is op lagere toeren zeer stil maar toch nog krachtig, klein formaat.


Zie bundymania's review voor verdere details van deze pomp:

http://www.overclock.net/t/871583/user-review-swiftech-mcp35x-pump-reservoir

Conclusion:



Well, what's there left to say? The new Swiftech MCP 35X completely convinced me of its qualities. It's not the new looks, not the new top: it's the perfectly working PWM control of this pump, making it possible for every user to control the pump, even without separate controllers. The reservoir made for the 35X also impressed me, both optically and technically.

Bundymania
@WC expert ;)


edit 18:16

En hier nog een review van een andere expert: martinm:

http://martinsliquidlab.org/2011/02/25/swiftech-mcp-35x-reservoir/
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
F Enkele vragen ivm waterkoeling Waterkoeling 3
M 2e EAH6850 erbij voor CF of een enkele nieuwe kaart? Hardware & Software 8
C enkele dingen voor in de shop HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S advies eerste WC setup + enkele vragen Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Enkele nieuwe Bitspower: Nieuwe D5/MCP655 topjes, GTX470 en GTX480 blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
XenoMorpH 1e WC build, enkele vragen. Advies Waterkoeling Setup 3
stravinski mijn ervaring met Highflow (geen enkele andere shop kan hieraan tippen) HighFlow Testimonials / Shopreviews 8
Source Aanpassen algemene voorwaarden HighFlow Webshop 12
Wouter Hoofd account niet algemene admin op PC :S Hardware & Software 12
Wouter Algemene kletskamer op teamspeak. HighFlow Forum 1
k.3nny Algemene discussie topic "andere builds" Overige Builds 138
Freddy Foto topic, voor algemene foto's die je hebt geschoten en wilt delen :) Fotografie, Film en Video 473
Johnny [ISP] Algemene ervaringen Algemene Discussies 76
Robin Algemene Lief en Leed topic. Algemene Discussies 10
R Nieuwe beginners waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 24
H Beginners vragen omtrent waterkoeling setup... Advies Waterkoeling Setup 9
Blackruby Beginners Guide To Water Cooling Handleidingen en Installatie Tips 9
R i7 980x 2x hd5970 beginners advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 12
Dutchie beginners vragen deel 99 i7 920, evga 58, cpu only later gpu Advies Waterkoeling Setup 8
Bartz0r Beginners watercoolingkje Advies Waterkoeling Setup 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan