• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lian Li V2100 - Watercooled

jwrossie

Junior Member
Na jaren lang een YY-0221 als case gehad te hebben vond ik tijd voor wat anders.
In de YY heb ik dual loops gehad en in de laatste situatie stond hij er zo bij:

0.jpg

De kast is te klein er zitten twee 240mm radiatoren in aan de andere zijde.
Hierdoor werd alles te warm, daarom ging ik op zoek naar een nieuwe kast.

De hardware die mee overgaat is niet exotisch maar voldoet prima voor mij:
- DFI LANParty DK 790FXB-M3H5
- Phenom II BE 965 @ 4000Mhz
- XMS3 4Gb 1600 Mhz
- Intel X25-M SSD 80 Gb
- DVD brander
- Club3d Ati 4870 1024Mb OC 2x in CF

De waterkoeling heeft ook nodig een onderhoudsbeurt nodig en hier en daar een upgrade.
De slangen van aanslag verwijderen, blokken schoonmaken etc etc.

De Lian Li kasten heb ik altijd erg mooi gevonden. Dus na een zoektocht kwam ik uiteindelijk op de v2100 terecht:
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg

Ik ben bezig geweest in Sketchup om een plan te maken voor deze kast.
Maar ik ga er toch voor kiezen om eerst de setup in te bouwen en daarna kijken wat ik allemaal anders wil.
 
mooie kast good luck met je mod

Dankjewel! Gaat vast lukken.

Hee Jw wij hebben elkaar wel is op msn gesproken hier over

De mijne mag alweer naar hardware heaven ben benieuwd wat jij er van gaat maken

Succes


Ja dat klopt! Bevalt de kast nog steeds?


Update:

Omdat ik nogal met de warmte zat in de oude case, heb ik voor deze build 2x 480mm rads aangeschaft. Het is de bedoeling dat deze gebroederlijk naast elkaar in het onderste compartiment komen.

Eerst de HDD rekken verwijderen en kijken wat voor ruimte ik daarvoor heb
5.jpg
6.jpg

Vervolgens opmeten wat voor een ruimte ik over heb tussen de radiatoren
7.jpg

Ook even controleren of het daadwerkelijk allemaal wel gaat passen ;)
8.jpg
9.jpg
Zoals je op de laatste foto ziet heb ik wel een probleem met de radiatorstands en de onderkant van mijn voeding.
De Rad voet komt nog verder omhoog i.v.m. de bevestiging hiervan. Er zal een stuk van die beide voeten af moeten.

Vervolgens heb ik ook de nodige aanpassingen gedaan om beide radvoeten te kunnen monteren.
Het lastige waren de moertjes van de bevestiging van de wielen.
10.jpg
11.jpg

Dat was hem weer, tot de volgende update!
 
Mooie case, maak er wat moois van !

Je gaat wel vrij extreem met 2x 480 radiatoren. Die rads passen toch, want toen ik een 360 in de bodem van mijn v2000 had passte het net en kon mijn voeding ook op die stands rusten. Wat ik daar nog van weet is dat die kelder echt tjokvol zat met al die radiatoren, persoonlijk zou ik gewoon 1 480 in het front hangen (gat in middenplaat) en er is dan elders nog meer dan genoeg plaats voor een 360 of een setje 240 radiators.

kanxhc.jpg


w2bw1z.jpg


't Enige dat ik nog zou doen aan je setup is er 8gb ram van maken. ;)
 

Bijlagen

  • kanxhc.jpg
    kanxhc.jpg
    65,2 KB · Weergaven: 5
Je hij bevalt super

alleen moet ik in mijn geval de rads boven op monteren omdat ik echt te weinig ruimte had ben wel benieuwd hoe het bij jou uitpakt

Voor als nog gaat het passen in de kast.

Mooie case, maak er wat moois van !

Je gaat wel vrij extreem met 2x 480 radiatoren. Die rads passen toch, want toen ik een 360 in de bodem van mijn v2000 had passte het net en kon mijn voeding ook op die stands rusten. Wat ik daar nog van weet is dat die kelder echt tjokvol zat met al die radiatoren, persoonlijk zou ik gewoon 1 480 in het front hangen (gat in middenplaat) en er is dan elders nog meer dan genoeg plaats voor een 360 of een setje 240 radiators.



't Enige dat ik nog zou doen aan je setup is er 8gb ram van maken. ;)

He Oli4v, het enige verschil tussen jouw'n kast en de mijne is dat jij overal gaatjes hebt. Die van mij is helemaal dicht. De deur laat zelfs ook niks door, dus dat is geen optie. Ik ga voor de twee rads op de bodem en dan de zijpanelen aanpassen.
Misschien is de 8 Gb nog wel een goede optie, neem ik mee in de overweging!

Ja daar zat ik dus ook mee het lijkt op het eerste oog wel te pakken maar zodra je er fittings op draait dan kom je in de knoop kwa ruimte

Heb vanavond even gepuzzeld, gaat goed komen :) .

Update 3:

De volgende foto's zijn niet mooi maar geeft even een goede indicatie wat voor een bende het nu is ;) .
12.jpg
13.jpg
Zoals ik al zei ga ik eerst de rads monteren en de loop weer aansluiten dan kan ik ook goed zien wat ik nog wil aanpassen.

Ik ga van twee loops naar 1 loop omdat dat in deze kast het meest praktisch is.
Dat betekent ook dat ik tussen de rads een bleed punt kan gaan maken:
14.jpg

De bovenkanten van de radvoeten bijgeslepen is ongeveer 4 streep vanaf gegaan. Dit was echt pokken werk, door de gaten in de voeten voor de ventilatoren kan de decoupeerzaag er niet opzetten. Heeft me heel wat dremel schijfjes gekost.
De pompjes krijgen al een logische plek.
15.jpg

Ook maar even als eerste het CPU block schoongemaakt. Ik ga voor deze build voor Feser UV Yellow kant en klaar, niet meer zelf mixen.
16.jpg

Tot de volgende update!
 
Update 4

Nou alles is weer schoon, ik heb veel moeite gedaan om alle aanslag te verwijderen. Echt foto's heb ik er niet van gemaakt maar een korte beschrijving kan natuurlijk wel.
- Gele huishoud doekjes in vierkanten geknipt
- installatiedraad met harde kern gepakt, langer dan het langste stuk wat je schoon wilt maken
- 97% alcohol ophalen bij de drogist (wasbenzine heb ik ook geprobeerd, is een beetje 'vettig' laat een waas achter)
- alcohol in een bakje gieten, niet teveel want dan verdampt het te snel
- een gat maken in het midden van het geknipte vierkant
- lus maken aan het einde van de installatiedraad
- doekje in het alcohol dopen en door de slang heen trekken

resultaat van bovenstaande slang naar:
16a.jpg

Foto van met de mockup:
17.jpg
Tijdelijk de fan controller zo opgehangen, is inmiddels alweer veranderd, hij blijft daar niet zitten...

18.jpg
19.jpg

De problemen komen direct al aan het licht:
- reservoir erg onpraktisch (kost veel ruimte, en lastig met retour)
- fan controller moet anders
- kabel management is een probleem
- fillport toevoegen
- de V2100 is niet ontworpen voor veel airflow, daarover later meer
- zijpanelen moeten nog aangepast worden
- nieuwe bestelling van highflow.nl :) is inmiddels al binnen

Till next time!
 
Op zich ziet het er leuk uit hoor, maar waren een paar meter nieuwe slang niet eenvoudiger geweest?

De V2100 stamt inderdaad nog een beetje uit een vorig tijdperk maar is wel makkelijk geschikt te maken voor een wat leuker cable management en airflow, zodat het bijna een supermoderne kast is...

Misschien dat je aan mijn oude buildlog wat hebt.

Op zich heb je daar wel een punt, alleen ik heb er het geld niet voor over op dit moment. We zijn aan het sparen voor onze trouwdag oktober van dit jaar :) .

Daarom ook nog alle 'oude' Y en L stukken.

Update 5

Door de inbouw kwamen een heleboel punten aan het licht bv dit:
22.jpg

De bestelling die ik bij Freddy gedaan had:
20.jpg
21.jpg
reservoir om loop probleem op te lossen, dit is ook het enige reservoir wat ik kon vinden met 2x IN en 2x OUT.
Ik had Freddy ook gevraagd deze toe te voegen aan de webshop, anders had ik hem bij de concurrent moeten kopen ;).
Maar hij heeft hem keurig toegevoegd! Super.

De dunne fans voor bovenin de kast moeten gaan zorgen voor de nodige airflow, aangezien deze kast dat niet heeft.

Vandaag weer druk geweest, alles uit de kast gehaald.
Vervolgens alles uitleggen:
23.jpg
24.jpg

Dan aftekenen:
26.jpg
27.jpg
28.jpg
Niet zichtbaar maar ook nog een gat rond 20mm in het hart van de 5 1/4 bay's voor kabel doorvoer van de baybus.

De v2100 zit vol met isolatie. In het dak niet handig als je daar wilt dremelen, met een plamuurmes is het zo weg:
29.jpg

Dan dremelen:
30.jpg
Van de radvoet moest ook nog een paar mm af omdat anders de zijpanelen er niet mee op konden.
Deze aktie dus twee keer moeten doen, uiteindelijk met de haakse slijper gedaan.
 
Update 6

Vervolgens dremelen:
Hier is het ronde gat voor kabel doorvoer wel weer zichtbaar.
31.jpg
33.jpg

Daarna weer opbouwen:
Hier zie je ook gelijk mijn baybus oplossing.
32.jpg
34.jpg

En de Hardware weer terug geplaatst:
38.jpg

Alleen nu zit ik nog met het volgende probleem. De voeding hangt met de fan naar beneden.
Daardoor moet hij boven de rads door een dunne spleet de lucht wegzuigen.
Dit lukt niet goed waardoor hij hard moet blazen om de temperatuur goed te kunnen houden.
Als ik hem buiten de kast leg dan is hij stil:
35.jpg

Dus...

Oplossing bedacht, morgen alles weer uit elkaar halen...

Tot morgen!
 
Update 7

Er waren twee dingen wat mij nog irriteerde:
1. de voeding
2. de fan aan de achterzijde, het blazen door de gaatjes maakt herrie.

De voeding heb ik omgedraaid en een gat in de tussenplaat gemaakt:
35a.jpg
36.jpg

En het resultaat is helemaal zoals het wezen moet :)
37.jpg
39.jpg
40.jpg

Nu moet ik alleen nog een ontwerp gaan maken voor het raam en de radiator openingen.

Ik heb van de ikea twee papier prullenbakken:
41.jpg

Hier wou ik de mesh van gaan gebruiken, ik moet alleen nog een manier zien te vinden hoe ik
die bollingen kan terug duwen.

Eerst maar eens met sketchup aan de gang, als iemand nog leuke ideeën heeft?

Tot de volgende ...
 
zijn de bollingen niet in 120mm formaat? anders zijn ze mooi te recycleren, dan kan je namelijk mooi 4 ronde gaten maken (zoals voor de voeding) in elk zijpaneel en de stukjes er bij wijze van spreken inplakken.
 
Update 8

Nou de mesh van de prullenbak is het niet geworden.
Ik kreeg het met geen mogelijkheid weer plat of terug gedrukt, ik kwam ver alleen je bleef het zien.

Toch ook maar bij Freddy in de shop gekeken, maar die mesh vond ik aardig aan de prijzige kant.

Nu zat ik 2 weken geleden bij de bouwvergadering van onze nieuwe brandweerkazerne.
We zaten in de vergaderkeet, daar hing een stuk proef systeemplafond met een ventilatierooster van 600x600.
Gevraagd aan de uitvoerder, mocht hem hebben geen probleem.

Nu ik wist wat de marges waren van mijn mesh kon ik aan het meten.
De rads wist ik snel, alleen het window wist ik nog niet zeker.
Ik houd van een rustig ogende PC. Dus window gelijk aan mesh.

Aftekenen:
1.jpg
2.jpg

Vervolgens zat ik met hoe het gat te maken?
Dremel? Decoupeerzaag? beide vond ik geen optie, old school, met de figuurzaag met een metaalzaagje.
Heel veel werk, ik moet het nog vijlen, maar ben er erg tevreden over.
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg

Nu zit ik alleen nog met mijn voeding, deze maakt het meeste herrie van mij hele kast.
Als ik die fan tegen stop, is de PC heerlijk rustig. In mijn Corsair TX750W zit een temp controlled fan.

Nu kwam ik in een review dit tegen:
http://www.overclockersclub.com/reviews/corsair_tx750w_r/6.htm

De tabel geeft aan dat met 747 watt belasting bij een kamertemp van 21.3 graden de temp out van de voeding 43.6 graden is.
Dan zal de voeding zelf wel warmer zijn.

Ik kan de fan vervangen, maar dan voor welke 140mm? als ik deze aansluit zal hij ook weer tempcontrolled zijn. Ik kan de fan ook zelf schakelen op bv 7 volt, maar dan is hij niet meer temp gestuurd. Iemand ideeen?

Alvast bedankt.
 
Die mesh is zeer netjes ingewerkt! (zonder diepteverschil met het paneel?)

Voeding zou ik anders gewoon fixed fan op 7v, zal wel geen kwaad kunnen!

Cheers mate!

Ik heb de aan de fan van de voeding een andere stekker gesoldeerd zodat ik hem op de baybus kan schakelen.
Hij is nu heerlijk stil!

Update 9

Nog veel te vijlen maar het zagen is klaar.
Op 3 plekken kon ik met de figuurzaag niet meer bij en heb ik moeten dremelen.
Straks netjes vijlen en dan stuk plexi erachter.

20120615_172442.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
LightStar [IN-ACTIVE] Lian Li V2100/V2110 Gevonden 0
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan