• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project Custom Case - Build by Dutch Engineers

iSP

Active member
Achtergrond:

Recent heb ik een aantal mailtjes gekregen met de vraag of ik geen custom case wil en kan ontwerpen.
Eerder al heb ik zelf een custom case uitgevoerd lang geleden, kleine dingen gedaan etc.
Maar ik heb ervaring met productontwikkeling, financiering, projectmanagement, en (cad) ontwerpen en aanleveren.
Verder nog het uitvoeren in aluminium (maar vooral staal en beton).

De grote vraag is of ik Case Labs/Mountain Mods/Little Devil kasten kan evenaren, en het antwoord daarop is ja.
Wat wij willen is een lege canvas kast zodat jij zelf de power knop kan toevoegen, anodiseren of spuiten, maar jou wel inspraak geven over hoe het ontwerp er komt uit te zien;
Immers is het niet alleen leuk als we meerdere mensen hier kunnen helpen om de juiste kast te vinden; het is essentieel zelfs voor de uitvoerbaarheid van het project.


Programma van Eisen

Hier schrijven wij de eisen om uiteindelijk tot het ontwerp te komen.
Later volgt een schets om vanuit daar verder te gaan.
Voorlopig ziet hij er als volgt uit;

- 300-400 euro range (moet goedkoper dan de Amerikaanse import kasten, hiermee samen hangt een GO of Fail van het project)
- Canvas kast (power knop en gaten voor cable management laten we aan jou over tenzij een akkoord)
- Plaats voor minimaal 2x 480 rads
- Plaats voor een dual pomp opstelling
- Plaats voor E-ATX mob o's
- Plaats voor lange PSU's (240 mm diep)
- Uitgewerkt in 1 en 2mm dik blank aluminium
- Precut roosters in panelen die uitgedremeld kunnen worden.
- Genoeg 5,25" bays die doubleren voor water reservoir en disk trays
- Van begin tot eind moet er inspraak zijn over alles
- Alle kosten moeten helder zijn en voor iedereen in te zien
- Hij komt niet geassembleerd maar als bouwpakket; dit drukt niet alleen (verzend)kosten maar zijn eventuele buitenlandse bestellingen ook mogelijk, waardoor hij zelfs concurrerend kan worden.


10za6ma.jpg

Het voorlopige ontwerp waarin de haalbaarheid incl. met individuele onderdelen is getest.
Voor komen 1 of meerdere intake fans, boven compartiment een groot vraagteken omdat het aantal bays onbekend is en of er nog extra rads gewenst zijn.
Deze schets is puur een uitgangspunt en haalbaarheidsschets, lees geen definitieve eigenschappen kunnen hieraan ontleend worden(!)
 
mss voor de duidelijkheid: het mobo is dus liggend. Met (als het aan mij ligt) een raam aan de bovenkant.
mobo kan dus eventueel hoger, dan kunnen er meer rads in.

Voor dit topic:
willen mensen die geinteresseerd zijn dit aangeven? dan kun je serieus meediscussieren.
mail mij of isp (mijn emailadres: snuifjetorpia@hotmail.com, er komt ook een discussiegroep op msn) als je interesse hebt om mee te doen.
 
Paar ideetjes:

Mobo orientatie
Houd er rekening mee dat je wat krappen bochtjes moet gaan maken om van de onderste pedestal naar een plat mobo te komen (in vergelijking met een verticale mobo is het nog eens een 90graden bocht extra).

Mobo positionering blijft moeilijk zeker met een double-width kast, hier zou een raven-like opstelling ook niet echt zo goed zijn lijkt me, aangezien er ook water van de achterkant van het mobo moet komen (als je het ni het midden hangt).


PSU orientatie
Als dat rode doosje de PSU moet voorstellen, LOVE IT. In het midden is perfect met 2x rads aan de zijkant (waar bij de Tj11 ofzo alleen links of rechts kon).

Wel een suggestie: Zorg dat het ding fan-down kan geplaatst worden, dan zuig je koude lucht van beneden aan en direct de case uit. Hier moeten dan natuurlijk wel voorzieningen worden getroffen voor stof filter en een PSU fan locatie die tussen PSUs kan verschillen (denk ik?).

Dit zou kunnen worden gerealiseerd door:
De PSU 1cm naar boven te zetten (niet direct op de onderste plaat)
Dan een 1cm "shroud" case om een capsule-achtige cutout met de breedte van een PSU. De shroud dikte kan ong 5-8mm zijn, zou dik genoeg moeten zijn als support.


Storage/Bays
Ik neem aan dat hier standaard de voorkant zou worden gebruikt. Hiervoor zou je mooi naar de verschillende voorkantjes van MM kunnen kijken.

Wat ik wel zou doen is mounting points voor SSDs op de mobo-plaat maken zodat deze onder deze plaat kunnen worden vast gemaakt. Dit scheelt HDD bays :).

Als er wat illustratie nodig is bij mijn ideetjes laat het maar weten, zal ik kijken of ik nog wat kan maya'en of painten :D
 
Mobo orientatie; dat komt wel goed. Zelf heb ik al bedacht hoe we dit kunnen aanpakken; met gewoon gekochte L profielen.

PSU is idd dat rode doosje, ik zocht een manier waarop het niet direct in de weg zat dus heb wat met ruimte lopen spelen. Zo kwam ik ook op de rads op deze manier; maar ik zeg al er wordt uitgevoerd wat de mensen willen uiteindelijk.

Storage bays; geen idee nog maar sta voor alles open.

Schetsen, handgetekend, maya, photoshop, autocad, illustrator, gimp, mijn-vage-pakket-wat-ik-gebruik-maar-verder-niemand, ik vind het best. Voorlopig stel ik voor om een aantal ideeën te verzamelen en dan middels een poll ofzo te kijken welke het meest gewild zijn.
 
Ik denk dat je mij ook bij de gewilligen kan zetten :)
wat zaken waar ik aan kan denken:
5.25" bays; ik weet niet hoe je ze precies wilt doen, maar het zou wel vet zijn als je ze per 3 doet zodat je liggend of staand kan gebruiken.
top part; kan je dit ook helemaal in acryl te doen?
cablemanagement?: hoe zie je dit in jullie kasten? gewoon alles vasthangen aan de onderkant van de mobo-plaat? dubbele bodem? of zelf te doen?

Verder moet ik wel zeggen dat je een mooi concept hebt hier. Eens je klaar staat voor de user-specifieke kasten zal je nog van me horen :)
 
Ik zal binnenkort een officiële aankondiging met inschrijving maken :)

Ontwerptechnisch mss iets doen om ook het mobo van frisse lucht te voorzien idd.
Geheel blanko top vind ik ook prima, een top met een raam en wat fanruimte ook. Meerderheid mag bepalen wat mij betreft :)
 
Je vergeet even dat de MK I geen retail prijs krijgt he, dat hele verhaal is sowieso onzeker.
Maar goed ik wil me zelf niet echt continue met de financiën bezig houden; wel weten steeds wat mijn ruimte is voor uitvoering.
 
de kast kan een mindere hoogte krijgen omdat het mobo plat ligt.

Een VGA+ mobo is ongeveer 13cm hoog, dus je zou van 40 naar 25 ~ 30 kunnen gaan, wat veel in materiaal scheelt, beter je airflow kan sturen
 
@K.3nny Staal is zwaar en relatief duur, zeker in die dimensies die jij voorstelt.
Het is zeker niet onmogelijk, mijn eerste kast was volledig uit RVS, maar reken dan alleen al richting de 200-250 euro voor de sidepanels (per stuk!)


@Maomanna ik heb de EVGA SR2 als voorbeeld mobo meegenomen, maar de mobo hoogte is geenszins een probleem omdat die nooit boven de 5,25" bays uit komt.
 
mijn post aangepast! wil juist geeeeeen staal :p

ik wil gewoon een uber strakke case helemaal leeg geen poespas, ik wil alles zelf bepalen

dus aleen een frame met alles rondom
 
Bij deze mijn ideetje voor de onderkant:

hf_custom_pedestal.jpg

gebruikte afmetingen:

2x rads: 520mm lang 60mm dik 140mm hoog
4x 4x120mm fans ( 120mm hoog, 280mm lang, 25mm dik ) denk dat dit neer komt op 15mm fan spacing, niet zeker)
de fans op de rads allemaal outtake

2x 200mm fans aan de voorkant, past net, misschien case net een mm of wat breder maken. (intake)
2x 120mm fans aan de achterkant (intake)

Verder een capsule-achtige cutout onder de PSU.
Om de cutout een gasket (shroud) van 8mm dik en ~1.45cm hoog.

Deze ruimte is dus bedoeld voor een filter. Aan de achterkant van de case kan deze filter er dan in/uit geschoven worden om te cleanen.

shroud hoogte kan gebruikt worden om ook bv een neoprene randje op te doen voor geluids demping. waardoor dus de psu onderkant wat omhoog moet (of de shroud dikte wat naar benee, maakt niet veel uit.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
D Custom auto rad project Waterkoeling 1
S Project: Custom TEC GPU Blok Gallery & Build Logs 87
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan