• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

op zoek naar een goede WC setup

Tom De Pauw

New member
Halle iedereen,

Ik zou mij watercooling willen aanschaffen aangezien mijn grafische kaarten niet goed koelen (gigabyte GTX 460 OC edition (2x)), temps zie bijlage.

Ik heb niet egt plaats om alles in mijn case te steken, dus had ik in gedachten om de koolance exos 2.5 te nemen. (links volgen nog als de site terug online staat)

Welke koelblokken zou ik het best nemen, welke fittings, etc.
Ik heb niet egt veel verstand van watercooling, aangezien dit mn eerste zal worden :)

hardware:

MOBO: P6X58D premium
CPU: I7 930
MEM: corsair 6Gb 1333Mhz
VGA: gigabyte GTX 460, 1Gb, OC edition (2x)
SOUND: (onboard wegens geen slot meer vrij)
HDD1: OCZ revodriver 120Gb
HDD2: (2* 1.5Tb samsung, 2* 500Gb WD, 1* 150Gb raptor WD)
OPT1: dvd-speler
OPT2: dvd-brander
PSU: corsair HX750

EDIT: case: antec P182

Mvg, Tom
 

Bijlagen

  • temps PC.jpg
    temps PC.jpg
    39,4 KB · Weergaven: 16
  • 2011-09-18 11.14.03.jpg
    2011-09-18 11.14.03.jpg
    93 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Rads zou ik inderdaad extern doen, of, als je toch geld gaat uitgeven, een andere kast? Pomp en reservoir of top. Kunnen wel in de kast.

Wat is het budget? Wil je ook CPU Coolen?

Ik zou graag de 2gfx en CPU koelen
omdat ik niet egt het geduld heb om te modden zou ik graag al iets samengesteld(qua radiator) hebben dat al iets was deftig staat/is afgewerkt.

mijn budget: lieftst niet al te veel meer dan 600€

En nieuwe kast, wat zou je me dan kunnen aanraden?, zou dit veel prijsverschil maken met een compleet zelf samengestelde set ipv de voorgestelde koolance exos?
 
Coolance exos ken ik niet en kan ik nu niet opzoeken....
Eenn kast waar het rad zo in kan is wel het mooist natuurlijk... Een 360 rad kun je eventueel ook op je kast plaatsen, is niet zo heel moeilijk. Dan kom je met 600 euro wel een eind. Zoek ik wel voor je op morgen :)
 
ok na wat rondzoeken op andere fora ga ik die koolance exos niet kopen, nogal wat miserie enzo....
dus zal ik moeten wachten tot de site terug online komt.

maar het zou handig zijn als ik een deel (reservoir en pomp) samen heb zodat dit in een 3.5 slot past om ruimte te besparen (als ik de antec p182 als case zou behouden)
 
Heb je een 5.25 slot over anders? Dat is igg mogelijk. een pomp kun je meestal ook wel
Kwijt trouwens, met een top. 3.5 inch weet ik
Niet, best kans dat dat ook
Bestaat. (zelf heb ik een reservoir voor dubbel 5.25 slot, daarmee
Is
Dan ook weer dual loop mogelijk maar denk niet da jij dat wilt :)

maar het zou volgens mij voor dat geld
Mogelijk moeten zijn om een fatsoenlijke kast te kopen, dan kan alles er netjes in!
 
Dan kun je daar een reservoir met pomp inzetten (zou met een slot al moeten gaan), dan moet je een goede route vinden voor de slangen naar buiten voor het rad. Je kunt mss zelfs nog twee kleine rads in de kast zelf kwijt?! Enfin, met wat gepuzzel moet het zeker gaan!!! Eerst maar de blokken vinden voor de graka 's...
 
achteraan mn kast zijn 2 doorvoeren voor WC voorzien (onder de achterste ventilator), ik denk dat dit geen probleem zal worden dan :)
maar ik denk niet dat ik binnen nog een rad ga krijgen, ik zit met 5 HDD's in mn PC.
en ik heb al een paar koelblokken gevonden in deze webwinkel, was 100€/stuk, weet niet meer van welk merk het was.
 
Wil je zo stil mogelijk of zo koel mogelijk? Ik zou zelf voor een black ice 360 gaan en dan op van die pootjes op de kast zetten. Je kunt er volgens mij een achroud bijdoen, 3 of 6 fans etc, dt is net wat jij wilt :)
Verder goede set lijkt mij, maar ik heb er niet super wel verstand van :)
 
wel ik zou iets tussen bijde willen, nu op luchtkoeling kan ik niet meer verder want dan leven mij gfx niet lang meer.
Dus ik zou zeggen liefst iets koeler dan stiller, maar ik denk als ik de juiste fans zou nemen dat het al veel minder luid zal zijn.
 
Tom ij zou achter de CPU 240 rad gebruiken en dan GPU's dan 360 rad omdat die GPU's veel meer warmte zullen afgeven

Ik zou ook je pomp veranderen de gene die je nu in je mandje hebt heeft een top en voor u bay reservoir heb je een pomp zonder top nodig dus kun je even goed de pomp zonder top kopen bespaart je 35€

Alphacool D5-VPP655 - Single Edition / No Top

Dan nog een klein dingetje hoe ga je de rad plaatsen aan de case of gewoon er naar zetten? Als je er 1 van achter aan je case wil hangen moet je mss is zien naar een manier om die er op te hangen. BV met Bitspower RAD Support I of bv Koolance Radiator Mounting Bracket with Quick-Release BKT-HX001P
om je een idee te geven.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
Limecat Op zoek naar een betere PSU Hardware & Software 2
D ben op zoek naar een waterblock van Bitspower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
E Op zoek naar een mal voor het moederbord. Cases en Modding 12
Ianovski Op zoek naar iemand die een voeding wilt sleeven Cases en Modding 2
Sw333t Op zoek naar een gpu, bij voorkeur Nvidia Hardware & Software 9
K op zoek naar een deftig WC setje Advies Waterkoeling Setup 14
H ik ben op zoek naar een nieuwe kast Cases en Modding 34
Joren op zoek naar een lcd-tv Hardware & Software 1
Craven Op zoek naar een nieuwe kast Cases en Modding 15
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
M Op zoek naar deze kabel voor Hitbox Venom Arcade stick Gaming 3
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
S Op zoek naar 2pin moederbord naar aan/uit, Reset switch kabel langer dan 30cm Cases en Modding 2
G Op zoek naar witte PSU met witte kabels Hardware & Software 4
O Op zoek naar Lian Li PC-X500XF of alternatief Cases en Modding 9
Thekoekepeer Op zoek naar case voor waterkoeling Cases en Modding 15
Homienator Op zoek naar 2 SSD schijven. Hardware & Software 25
R Op zoek naar de juiste casefan(s) Overige Koeling 31
A Nieuw hier en op zoek naar advies Advies Waterkoeling Setup 54
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
XenoMorpH Zoek functie uitbreiding HighFlow Webshop 2
Sanders Zoek de afbeelding Algemene Discussies 19
L Corsair H50,H60...zoek cpu koeling voor Lian Li PC-Q11 met i7-2600K. Advies Waterkoeling Setup 19
Gruffi Ik zoek G 1/4" Threaded Barb - 3/8" ID Waterkoeling 1
iSP Het grote "ik zoek speciale/custom hardware" topic Problemen & Oplossingen 1
boefmans zoek uberstille cpu koeling Overige Koeling 6
Sw333t [INACTIVE] Zoek een Q6600 processor met G0 stepping Gevonden 0
M5rvii Probleem ! zoek een waterpompke .. Waterkoeling 19
Sparky ik zoek een nieuw 1366 mobo Hardware & Software 7
P Ik zoek een site Waterkoeling 9
Calimero Beginner zoek hulp / duwtje in de goede richting Waterkoeling 23
B Ik zoek een kast Cases en Modding 10
hung hungie zoek pomp met 10mm 1/4 aansluiting. Waterkoeling 6
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
Hightower Opzoek naar 280mm rad grills Gezocht 0
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D VDG naar ARGB fan Cases en Modding 2
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy Brook Console Converters (PS3 naar PS4, XBOX naar PS etc.), Fighting Board en meer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
Freddy Halo naar Arcade hallen Gaming 3
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
TinusB Bitspower G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk Matt Black BP-MBWP-C08 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Swiftech H220X2 uitbreiden naar Formula XI MB chipset Waterkoeling 60

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan