• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

losse audio vanuit hdmi kabel ?

DBM

Member
Hallo
even een moelijk te omschrijven vraag (voor mij dan :))

Tegenwoordig is zogoed als alles met hdmi
Bijna alles kwa geluid wat ik gebruikte gaat via me pc in en via mijn boxen van me pc er dus weer uit.

Maar hdmi stuurt geluid ook mee.
Bestaat er iets wat het geluid uit een hdmi kan filteren dus bv een verloopstukje dat je van hdmi naar 2 tulp aansluitingen gaat of naar een jack en de rest gewoon verder naar een scherm kan ?

of mischien een hdmi in voor pc en hdmi out dus dat beeld en geluid de pc in gaat dat het geluid er via de pc boxen uit kan en dus ook te bedienen is via de pc en dat er via hdmi out het beeld weer verder kan naar de pc ?

Hoop dat het een beetje duidelijk is :)
 
Is een HDMI component kabel niks?

E9Uf.jpg
 
Je kan toch de beeld-componenten naar de TV laten gaan, en het geluid rerouten naar de gewenste locatie?
Denk dat een groter probleem is dat een computer geen geluid-in heeft, dan zou je daar een geschikt geluidskaartje voor moeten aanschaffen.
Je kan natuurlijk ook voor de betere en duurdere oplossing gaan en een complete receiver set aanschaffen :p
 
Ik wil het graag zo hebben dat ik elk wilkeurig hdmi apperaat aan mijn pc kan hangen (ps3 xbox enz)

ik heb dus de pc als middelpunt die gaat naar mijn pc scherm (hdmi uiteraard)
het is dus de bedoeling dat alles wat ik er op aansluit weergegeven kan worden op mijn pc scherm en het geluid via de pc boxen die op de pc zijn aangesloten

volgens mij zou er iets moeten zijn wat je in de pc kan bouwen net als bij een stereo versterker met hdmi line in en out ?
ik heb er geen verstand van

eigenlijk hoeft alleen het geluid via de pc te gaan

er zou zoeits moeten bestaan als een hdmi kabel waar je aan 1 kant een hdmi aansluiting heb en aande andere kant een hdmi (of dvi natuurlijk) en 2 tulp aansluitingen zodat de tulpen naar de pc kunnen en de hdmi of dvi naar het scherm
 
hdmi naar cinch kan toch niet zonder enige vorm van omvormer ertussen?
hdmi = digitaal
cinch = analoog
heb nog nooit hdmi in gezien op een pc...
je kan misschien je aparaten allemaal apart inpluggen op je pc kwa geluid ofwel een speakerset met meerdere aansluitmogelijkheden zoals bv de logitech Z 906
Greetz B0B0
 
Ik wil het graag zo hebben dat ik elk wilkeurig hdmi apperaat aan mijn pc kan hangen (ps3 xbox enz)

ik heb dus de pc als middelpunt die gaat naar mijn pc scherm (hdmi uiteraard)
het is dus de bedoeling dat alles wat ik er op aansluit weergegeven kan worden op mijn pc scherm en het geluid via de pc boxen die op de pc zijn aangesloten

volgens mij zou er iets moeten zijn wat je in de pc kan bouwen net als bij een stereo versterker met hdmi line in en out ?
ik heb er geen verstand van

eigenlijk hoeft alleen het geluid via de pc te gaan

er zou zoeits moeten bestaan als een hdmi kabel waar je aan 1 kant een hdmi aansluiting heb en aande andere kant een hdmi (of dvi natuurlijk) en 2 tulp aansluitingen zodat de tulpen naar de pc kunnen en de hdmi of dvi naar het scherm

Je bekijkt het verkeerd, hoe jij het beschrijft zou een omweg zijn.
Waar je naar opzoek bent is een hub waar je je boxen en beeldscherm op aan kan sluiten als afspeelhardware, en waar je meerdere ingangen op hebt voor de PC, Xbox en PS3.
 
Hallo iedereen
ik ben er nog niet echt uit

ik zit nu toch te denken aan een apparte reciever/versterker (kan iemand mij het verschil vertellen ?)


ik wil het liefste eigenlijk een 2.1 versterker
met 1 hdmi uitgang voor naar mijn scherm en een paar hdmi ingangen.
en ik wil natuurlijk mijn pc er op kunnen aansluiten.

dan kan ik als het goed is ook eindelijk me geluid van uitbed harder en zachter zetten met een ab
 
Ooit aan optische in en uitgangen gedacht? Er zijn ook goedkope USB dingetjes voor. Sheelt een bak in de kwaliteit :) de da chip in de pc is over het algemeen nogal brak :) voor zover ik weet heeft een Xbox een toslink uitgang.

Edit: even wat meer uitleg :)

Het digitale signaal moet ergens analoog gemaakt worden. Hiervoor zijn grofweg 5 mogelijkheden:

1. In de pc zelf, of met een onboard chip of met een aparte geluidskaart. Voordeel: lekker makkelijk. Nadeel: zijn vaak da chips van 2 cent, daarbij heb je in een computerkast allerlei electrische/magnetische velden: dat verstoort de analoge signalen hoorbaar.
Bj de andere opties stuurt de Pc het signaal digitaal naar buiten:
2. Via toslink (optisch digitaal, standaard tegenwoordig op meeste apparaten. Het is een soort vierkant uitgangetje). Veel onboard hebben toslink, anders met een goedkope geluidskaart. Met Windows xp is dit niet ideaal: de kernel van Windows xp, zelfs al je dat niet wilt, zet het geluid van 44100 om naar 48000 (of andersom ben ik kwijt) en dat dat op een gare manier, hoorbaar geluidsverlies. Mt Windows 7 is het een prima oplossing. Die toslink moet je dan weer ergens in kwijt: of in een versterker met een eigen da converter (als je budget het toelaat: neem een fatsoenlijke met weinig toeters en bellen).
3. Als 2 maar dan, als je echt audiofiel bent, met een aparte da bak (dure dingen, alleen zinnig als je ook boxen van Laar ruggen hebt :)). Die sluit je weer aan op de versterker.
4. Als 2 maar dan met actieve luidsprekers. Dat levert momenteel verreweg de beste prijs kwaliteitsverhouding op: aangezien het signaal pas laat van digitaal naar analoog wordt omgezt, kunnen de tweaters van de luidsprekers apart aangestuurd worden. Sheelt crossover, en geld want er zijn geen dure scheidingsfilters nodig. Bjvoobeeld de amd9.1 van avi: je hebt dan enkel de luidsprekers nodig, die set is qua kwaliteit vergelijkbaar met een set van rond de 7000 euro... Wel erg strak geluid, shitin is shit out zeg maar :)
5. USB geluidskaart extern, bijvoorbeeld een van m-audio (dat kleine kastje, ben de naam kwijt). DeE heeft zowel een toslink als tulpstekkers, kun je alle kanten mee uit.


Een versterker boost het signaal zodat de luidsprekers genoeg energie krijgen om sluis te maken, een reciever doet meestal hetzelfde en heeft daarnaast ook een tuner. Dacht ik :) . Ik heb zelf dus geen versterker meer, oc hangt direct aan de boxen, ik werk met afstandbediening en de muziek via iTunes, kan regelen met iPhone en iPad. Middels zo.n air ding van Apple kun je, als je wifi hebt, in heel je huis boxen gebruiken (analoog of digitaal) vanuit 1 pc....

Net helemaal het hdmi antwoord, maar wellicht helpt het in je keuze :)
 
Laatst bewerkt:
Wow nu ben ik het een beetje kwijt
Ik heb momenteel gewoon een simpel z 2300 setje van logitecht
En de xbox gaat line in in de pc en dus zo via de pc door me boxen heen.

Mischien moet ik het simpel houden en gewoon eens een betere geluidskaar kopen ?
moet ik voor toslink nog een speciale aansluiting hebben op het moederbord ?

Wat is een goede geluidskaart (normale prijs) waar ook toslink en eventuweel tulp aansluitingen op zitten

Ik ben wel een beetje pc noob hoor en probeer elke keer iets te leren via het internet.
 
Hebben ze bijna allemaal tegenwoordig :) een goedkope creative bijvoorbeeld (paar tientjes). Als je dat combineert met een versterker met toslink in ben e klaar. Ik weet overigens niet of er goedkoppe interne kaarten zijn met tulp uitgangen.

Er is er wel een externe (Zie boven, dat is beter) met tulp uitgangen: M-audio transit. Weet niet of die nog verkrijgbaar is. Vervanger (wel iets duurder) zou deze kunnen zijn:
http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?manufacturers_id=368&products_id=33210

Al is da wellicht overkill met jouw boxen, dan is gewoon line in gebruiken mss ook prima.

hang beetje af an het budget uiteraard :)
Als je het netjes wilt doen zou je een reciever met toslink ingangen kunnen kopen en boxen erbij, dan de pc, de Xbox, de tv etc via toslink aan de reciever hangen. Of meteen die avi AMD 9.1, zinder reciever, daar heb je twee toslink ingangen en tulp, daarmee kun je Xbox en pc direct aan verbinden. Wel iets duurder :)

http://www.hifi123.nl/product.php?productid=16135
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
N Iemand tips om met 1 schakelaar 2 ledstrips te bedienen en 1 losse led. Cases en Modding 11
D Bitfenix losse sleeved psu kabels verleng stuk op corsair ax760i of ax860i Hardware & Software 2
T Losse stroom kabels (voor PSU) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
maomanna 5.1 / 7.1 losse componentenset Electronica 2
MASTERBLASTER [VERKOCHT]losse onderdelen of hele set Verkocht 29
BETA911 [IN-ACTIVE] Hele set en losse onderdelen die weg moeten... Verkocht 8
W Losse pomp of 5,25 bay met pomp... Waterkoeling 20
Thierry losse HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C losse top voor de lianLi PC-A70 Cases en Modding 5
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
Freddy [GEVONDEN] SPDIF / Optical Audio Out kabeltjes Gevonden 3
J “audio endstage” Koolance Exos 2.5 and 2xMVR-100 Waterkoeling 1
M audio function panel Hardware & Software 1
l3p ASUS Xonar Xense Premium Gaming Audio Set (Acoustics powered by Sennheiser) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 33
Sw333t Software voor bewerken audio van onze trouwfilm Hardware & Software 11
D Audio rca kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Audio kabel van mijn graka moet op... ?? Hardware & Software 6
Blackruby Audio-drivers, beter geluid? Hardware & Software 2
stravinski is er een softwarematig "(audio)patch" programma? Hardware & Software 8
RRPhantom Audio driver Hardware & Software 20
stravinski supreme audio driver slecht? Hardware & Software 33
C groeten vanuit west-vlaanderen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
Xtrafresh TP9 lift vanuit Eindhoven Lan Party 12
Homienator Order vanuit Belgie! HighFlow Testimonials / Shopreviews 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan