• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

mijn eerste zelfbouw project

mechano

New member
Hallo beste mensen van highflow

eerst in het kort wat over mezelf :
ik ben een jongen van 21 jaar en kijk al jaren naar computer eigenbouw projecten zoals die van jullie

ik ben van beroep een broodbakker,ik werk 6 nachten in de week(you may say i do not have a life,dat mag meschien zo zijn vandaar dat ik ook geen tijd heb voor een vriendin en een computer vriendin ga bouwen haha xD)
ik besteed elke vrije minuut in de ochtend dat ik thuis ben wel op forums naar eigen bouw projecten aan het kijken.

ik werk van 18:00 tot 06:00 in de ochtend en ik ben de gene die opstart in de bakkerij.
hier nog in het kort 2 fotos van het eerste deeg(100 kilo wit) wat ik aanzet om de dag te beginnen en een foto van mezelf zodat je kunt zien wie achter deze casemod zit :p(zal vast geen goede foto zijn mar dat maakt me niet uit:p altijd als ik naar buildlogs kijk zie ik nooit een foto van de maker ervan dus bij deze doe ik het wel)
ip78s7.jpg

20k50tj.jpg



ik kijk al heel erg lang(al jaren volgends mij) naar mensen die hun eigen computers in elkaar zetten en vooral naar hun waterkoeling ik heb besloten om uiteindelijk mijn eigen beest te gaan bouwen ik ben net begonnen maar ben al een heel end gekomen,ik zal men forum vaak updaten met nieuwe fotos en updates mocht ik die hebben.
hier zijn mijn computer specs :
-case : Mountain mods extended version
-Intel Core i7 990 extreme
-Asus Rampage III extreme edition
-OCZ 120 gb Harde schijf
-en 3x GTX580 Hydrocoppper FTW 2 3GB versies (3 way SLI)(worden 3 gtx 680's)

waterkoeling project :
en het project gaat weer verder,ik heb genoeg gespaard om goed gek te kunnen doen met mijn waterkoeling ik ben vanplan 5 aparte loops te maken gewoon omdat het kan. :

van highflow :
Plastic Spray (isolatie)1x
Microsoft Xbox 360 Wireless Controller (Xbox 360 / PC) 1x
Neoprene Sheet 300x300x10MM 2x
EK-BAY SPIN Reservoir - Acetal 2x
Bitspower Galaxy Freezer DIMM6 RAM Liquid Cooling Block - Clear BP-WBDM6AC-CL 1x
PCI bracket met 4x G1/4" aansluiting 2x
EK-CoolStream RAD XT 360 3x
Bitspower BLACK FREEZER Asus Rampage III Extreme BP-WBAIX58NSE3AC-IBK 1x
Feser One Cooling Fluid - UV ACID GREEN 8x
Bitspower G1/4 Silver Shining 1/2 Fitting Real Hi-Flow 50x
Hailea Chiller Adapter naar G1/4 voor HC-1000A / 2200A 1x
Aqua-Computer Aquadrive X4 2x
FrozenQ Liquid Fusion Red Reservoir V2 - 400mm 3x
Hailea Chiller HC-2200A - 3300 Watt 1x
13MM (1/2 ID - 5/8 OD) Koolance Schroeffitting 90 graden - G1/4 (2 stuks) NZL-L13P 1x
(UN)Designs 3G Pump Bracket 5x
Feser Tube UV - 1/2" ID - 3/4" OD - ACID GREEN 10x
EK-DDC X-TOP Rev.2 Plexi 5x
Phobya Xtreme SUPERNOVA 1260 Radiator 1x
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (20g)4x
Kabelklem 18MM (zelfklevend)5x
Voltcraft PL-120 T2 thermometer 1x
Trechter 1x
Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting 5x
Koolance TMS-205 Software Thermal Interface Controller 1x
Slangknipper (10-40MM) 1x
GELID WING 14 140mm fan UV BLUE FN-FW14B-12 1200RPM 5x
LittleDevil LD Phase Change Unit PC-V2 Black 1x
19MM Bulgin Silver / White LED MPI002/TERM/WH 2x
Bitspower LED Ram Mod Fire - Green BP-RM-2-GN 2x
Zalman 120MM Fan ZM-F3BL BLUE 1800RPM 8x
120MM Fan Grill Black 4x
120MM Fan Grill LaserCut Biohazard 4x
Mountain Mods Modular Removable Motherboard Tray 1x
Flex Sleeve 3mm (1/8) Black - 1M 15x
Bitspower G1/4 Black Sparkle Rotary 45 Degree 1/2 Barb Fiting 10x
Bitspower G1/4 Black Sparkle Rotary Angle 1/2 Fitting 10x
Logitech speakers Z906 5.1 Digital 1x
10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) 35x

van mountain mods:
Pedestal 24 1x

Loops :

LittleDevil LD Phase Change Unit PC-V2 Black>CPU
pomp>waterchiller>gpu block 1>gpu block 2>gpu block 3 > reservoir/tube
pomp > radiator > motherboard > reservoir/bay
pomp > radiator > memory > reservoir/bay
pomp > radiator > HDD1 watercooler> reservoir/tube
Pomp > radiator > HDD2 watercooler > reservoir/tube

2v84zs6.jpg



hier zijn alvast wat fotos van men build tot nu toe :

Mijn eerste pakketje is binnen :D :
11wc4gj.jpg

24wu4j4.jpg

214s3cy.jpg


men case uit america is binnen :D en natuurlijk sliep ik net dat de deurbel ging xD :
2dwaqgj.jpg

2v3fx1d.jpg


en dit is het aval wat er over wat na het unpakken(echt die mensen van mountain mods zijn extreme inpakkers ofzo haha xD)
21ai68.jpg


1zecyfp.jpg

2lkfj2e.jpg

29bhdzd.jpg


en ik heb men moederboard gekocht bij de dixsons om de hoek ^^:
2rfvjns.jpg

301g0h0.jpg

302phqr.jpg


en ik heb alvast 16 gb geheugen bij de mycom gekocht :) :
16bj4u1.jpg

xqazw4.jpg

mr9qnp.jpg


Men harde schijf bij de mycom gehaalt :
14t4rxl.jpg

2z82edz.jpg


men Highflow pakketje met fans en fancontrollers is binnen :D(en echt ze maken hun woorden waar vandaag bestellen morgen ochtend in huis!:D)
dvndsg.jpg

35k4ynr.jpg

2d2iv15.jpg

2w4i737.jpg

ruwtw6.jpg

en ik kreeg een gratis lolly ! =D xD :
swv0uo.jpg


Ik hoop dat jullie me blog leuk vinden en hem zullen volgen ^^ ik zal hem vaak updaten met nieuwe updates en fotos ;)
 
Laatst bewerkt:
ik wil graag 4 grote tubes hebben in men case maar ik heb nog niet superveel verstand van waterkoeling dus mocht je tips hebben om het te instaleren ze zijn altijd wekom ;)

maar het moet volgends mij wel mogelijk zijn om meerdere reservoirs te hebben,volgends mij althans?
 
natuurlijk is dit mogelijk alleen de meeste mensen gebruiken reservoirs omdat dit het vullen een stuk makkelijker maakt en ze er wel leuk uitzien, in dit geval heb je er echter maar 1 nodig.

Als je er meer wilt gebruiken omdat je ze zo super mooi vind is het een kwestie van een leuk plekje zoeken en ze tussen je loop knallen.
 
ghehe dat is ook mijn reden geweest waarom ik er 4 wil,vanwge hun uiterlijk :D ik vind die t virus editie tubes echt supergaaf :D
maar ik ga kortom zoinzo 4 tubes kopen maar moet ik dan ook 4 verschillende radiotors pomps etc hebben of is dat niet nodig?
ik begrijp eruit dat als je meer reservoirs hb je wel de flow verminderd?
 
Nou ik heb maar 1 reservoir omdat ik alle onderdelen koel dmv. 1 loop, maar sommige mensen kiezen ervoor om bv. hun grafische kaarten in een andere loop te gooien dus die hebben dan een aparte loop met pomp, reservoir en radiatoren om hun mobo, cpu, ram ed. te koelen en een aparte loop met pomp, reservoir en radiatoren om hun grafische kaarten te koelen.

Als je bijvoorbeeld 3 of 4 hele zware en warme grafische kaarten hebt kan dit interessant zijn om je cpu & mobo niet te belasten met de warmte van je grafische kaarten.

Maar als het je puur en alleen om de looks gaat kun je net zo goed die 4 reservoirs in een loop gooien.

qua flow hoef je je niet zoveel zorgen te maken omdat reservoirs niet heel erg restrictief zijn (mits je de juiste pomp neemt natuurlijk)
 
Tuurlijk verminder je je flow... Je hebt meer stroomoppervlak ;) Vergelijk het met 1 brood bakken of 10 broden bakken, 10 broden bakken duurt langer.... En dus 4 reservoir's doorlopen ook :p (Niet dat het superveel zal schelen..)

Maar als je een GTX580 x3 en een 990x gaat gebruiken, denk ik dat het wel verstandig is minimaal 2(?) 360 radiatoren te nemen... Die dingen geven flink wat warmte af, en die zul je dus ook kwijt moeten kunnen (Correct me if i'm wrong..)


Ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
aangezien je in die kast genoeg ruimte hebt is het sowieso mogelijk een dual loop te creeeren dus 1 loop voor je grafische kaarten en 1 voor de rest.

Nu is dit sowieso duurder omdat je meer pompen, radiatoren en reservoirs nodig hebt maar het in sommige gevallen wel efficiënter.

Maar let hierbij ook op wat je doeleinden zijn wil je gaan overklocken, video bewerken of alleen een potje patience?

Als je naar radiatoren gaat kijken zou ik zeggen kijk hoeveel plaats je hebt en hang er zoveel mogelijk in.
 
ah hah nou ik wil 3 way sli gaan doen met 3 gtx580 hydrocoppers ftws dus 3 zware kaarten
dus dit is wel interesant maar dit is wat ik in gedachten had van waterkoeling :

Radiator:
2x Black Ice SR- 360
Cpu Block:
Swiftech Apogee GTZ
Reservoir:
2xEK-Multioption RES X2 - 400 Advanced
2xFrozenQ Liquid Fusion Red Reservoir V2 - 400mm
Pomp:
2xLiang D5 12V 1200L
Pomp Top:
2x D5 EK tops
Slang:
13mm clear
koelvloeistof kleur:
Acid green

dus na jouw verhaal te hebben gelezen kies ik voor 2 loops omdat ik toch voor 3 zware grafische kaarten ga
 
ontiegelijke geilheid ten top qua hardware !

Ben benieuwd ! , echter over je wc setje pak er nog maar 1x360 bij als je nog meer kwijt kan des te beter .
3x gtx580 is zo een dikke 800 watt aan heat . exclusief je cpu en alle andere meuk er om heen.
 
Tuurlijk verminder je je flow... Je hebt meer stroomoppervlak ;) Vergelijk het met 1 brood bakken of 10 broden bakken, 10 broden bakken duurt langer.... En dus 4 reservoir's doorlopen ook :p (Niet dat het superveel zal schelen..)

Maar als je een GTX580 x3 en een 990x gaat gebruiken, denk ik dat het wel verstandig is minimaal 2(?) 360 radiatoren te nemen... Die dingen geven flink wat warmte af, en die zul je dus ook kwijt moeten kunnen (Correct me if i'm wrong..)


Ben benieuwd!
Als je er niks vanaf weet reageer dan niet ;)
De tijd dat het kost voor het water om rond gepompt te worden heeft niks met de flow te maken, alleen maar met de lengte van de loop.

Het probleem is dat je de druk van de pomp verliest in een reservoir.
De enige reden waarom water normaal weer uit je reservoir komt is omdat hij direct boven de pomp staat, en de pomp water wegduwt waardoor er een vacuum ontstaat aan de intake kant van de pomp, en er water naar binnen valt.
Een pomp pompt dus niet aan de intake kant!
De enige manier om 4 reservoirs fatsoenlijk te laten werken is door ze allemaal parallel boven de pomp te monteren.
 
Als je er niks vanaf weet reageer dan niet ;)
De tijd dat het kost voor het water om rond gepompt te worden heeft niks met de flow te maken, alleen maar met de lengte van de loop.

Het probleem is dat je de druk van de pomp verliest in een reservoir.
De enige reden waarom water normaal weer uit je reservoir komt is omdat hij direct boven de pomp staat, en de pomp water wegduwt waardoor er een vacuum ontstaat aan de intake kant van de pomp, en er water naar binnen valt.
Een pomp pompt dus niet aan de intake kant!
De enige manier om 4 reservoirs fatsoenlijk te laten werken is door ze allemaal parallel boven de pomp te monteren.
oke kijk daarom vraag ik jullie nou om tips jullie hebben hier ervaring en verstand van :D
ik hoop eind volgende maand alvast een begin te maken met men waterkoeling aan te schaffen ^_^
 
Leuke kast ben benieuwd wat je er van gaat maken

kan in ieder geval genoeg in :p

ghehe vandaar men extreme keuze van waterkoeling :p

ik heb uitgerekent dat als ik elke maand 600 euro apart laat dat ik binnen 5/6 maanden men complete waterkoelingset + 3 videokarten bij elkaar kan bestellen via highflow.
maar ik ga me ook bezig houden met het sleeven van men kabels ik wil wel een nette pc hebben zonder bedrading:p
ik heb nu 2 weken virj en daar ga ik me nu bezig mee houden ^^
 
maar ik ga me ook bezig houden met het sleeven van men kabels ik wil wel een nette pc hebben zonder bedrading:p
ik heb nu 2 weken virj en daar ga ik me nu bezig mee houden ^^


Weet niet als je aan 2weken genoeg hebt :p

Ik zal zelf wel voor en dual loops gaan gpu,s op en aparte loop

Maar om nog en half jaar te wachten met bestellen moet zelf nu 1maand wachten en word al gek :p
 
Weet niet als je aan 2weken genoeg hebt :p

Ik zal zelf wel voor en dual loops gaan gpu,s op en aparte loop

Maar om nog en half jaar te wachten met bestellen moet zelf nu 1maand wachten en word al gek :p

haha tjah ik ken het gevoel:p
maarjah of ik koop elke maand 1 onderdeel of ik koop alles over 5 a 6 maanden tegelijk dit is men boodschappen lijstje nu:
Microsoft Xbox 360 Wireless Controller (Xbox 360 / PC)
Aantal: 1X €44,99 = €44,99

Bitspower Galaxy Freezer DIMM6 RAM Liquid Cooling Block - Clear BP-WBDM6AC-CL
Aantal:1 X €69,95 = €69,95

Bitspower BLACK FREEZER Asus Rampage III Extreme BP-WBAIX58NSE3AC-IBK
Aantal: 1 X €194,99 = €194,99


Feser One Cooling Fluid - UV ACID GREEN

Aantal: 5 X €12,95 = €64,75

Aqua-Computer Aquadrive X4
Aantal:1 X €131,90 = €131,90

FrozenQ Liquid Fusion Red Reservoir V2 - 400mm
Aantal: 2 X €89,99 = €179,98

1200W Corsair AX1200 CMPSU-1200AXEU
Aantal: 1 X €247,95 = €247,95

Zalman 120MM Fan ZM-F3BL BLUE 1800RPM
Aantal: 5 X €9,95 = €49,75

EK-Multioption RES X2 - 400 Advanced
Aantal: 1 X €46,95 = €46,95

Black Ice SR-1 360
Aantal: 2 X €109,90 = €219,80

Koolance RP-452X2 Dual 5.25 Bay Reservoir for 1-2 D5/MCP655/PMP-450/S Pumps
Aantal: 1 X €130,00 = €130,00

Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear
Aantal: 1 X €11,95 = €11,95

Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
Aantal: 1 X €99,98 = €99,98

EVGA GeForce GTX 580 FTW Hydro Copper 2
Aantal: 3 X €645,99 = €1.937,97

13MM (1/2) Y Slang verbinder Clear/Doorzichtig
Aantal: 2 X €2,28 = €4,56

Koolance MCP655/D5/PMP-450 Top / Base Acetal COV-RP450
Aantal: 1 X €49,94 = €49,94

120MM Fan Grill Black
Aantal: 5 X €2,15 = €10,75

HighFlow CPU Set 3 Heavy
Aantal: 1 X €514.10 = €514.10

een totaal van nog 4010,26 euro + dan wil ik ooknog 3 schermen van 42 inch van LG bestellen later (LV5500)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
A even voorstellen ik en mijn eerste amd. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
R Mijn eerste loop Advies Waterkoeling Setup 5
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
J watercooling setup mijn eerste ! Advies Waterkoeling Setup 1
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
R Mijn eerste WC setup Waterkoeling 3
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
E paar vraagjes voor mijn eerste set Advies Waterkoeling Setup 14
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
gerjanlubbers mijn eerste casemod ideen. White and orange Cases en Modding 5
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
martii Schema voor mijn eerste wc project Waterkoeling 2
A Mijn eerste watercool project met k en 3x gtx 570 Gallery & Build Logs 9
sir serial Mijn eerste bestelling bij Highflow. HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
R Mijn Eerste Pc En Het Is Een 2600K Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
H mijn eerste wc setup, mijn eerste vragen Advies Waterkoeling Setup 4
E Mijn eerste mod Gallery & Build Logs 8
F Mijn eerste watercooling setup Waterkoeling 25
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
R Mijn eerste WC setje. Waterkoeling 14
E mijn eerste WC-setup...in welke case past het allemaaal ? Waterkoeling 20
M Mijn eerste Liquid Cooling System Waterkoeling 8
Alfist-GTV6 Mijn eerste bestelling, de beoordeling tot nu toe. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Mijn eerste watergekoelde PC... Advies Waterkoeling Setup 20
S Mijn eerste WC (CPU only) Core I7 965 Waterkoeling 29
R Latreau - Roel van den Berg - Mijn Eerste Watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan