• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HighFlow Casebadge Photo Contest 2011: DISCUSSIE TOPIC ;)

hoezo rookvorming :)
5o88kl.jpg
 
Wow gek! lekker Lqd!
Heerlijk die fittingen en aparte slangroute :) Prachtig!

Dank je wel! Ik wou iets anders proberen dan de standaard CF pijpjes etc. jammer dat mijn mobo DOA was; ik had hem niet getest, dus hij ligt weer helemaal uitelkaar.... :(

Voor de liefhebbers de specs:

Loop one:
Asus Maximus IV Extreme met 2600k i7 onder een Koolance 370.
5970 onder een EK nikkel blok & 5850 onder een nikkelblok in CF.
Perc 6/i onder een EK blok (Raid kaart)
4x140 Rad.
Koolance res met swiftech pomp erin.

Loop Two:

Twee keer Aquadrive x4 met 8x 1tb samsung 7200rpm.
Liang pomp
1x140 rad
 
Mooie set Lqd!

Ik baal dat ik geen badges meer heb... Kan ze nu ook niet bestellen omdat al mijn geld achter blijft :mad:...

Wat mij wel verbaasd trouwens is dat er niets met photoshop gedaan mag worden. Moeten de foto's dus direct uit de kamera op HF geplaatst worden? Klein beetje kleuren aanpassen, vignet toepassen, stempeltje erop etc. in Adobe Lightroom is toch wel toegestaan? Alleen verbeteren van de foto dus.
 
Zoals in de regels vermeldt staat mag er niet aan de foto "gepimpt" worden.
We hebben al verschillende contests gehouden, waarin we dezelfde regel(s) hebben toegepast.

Ook zonder bewerkingsprogramma's kan je super mooie foto's maken, dat is al te zien aan de huidige foto's die gepost zijn.
Wordt niet alleen gekeken naar de kwaliteit van de foto, maar ook aan de originaliteit :)
 
Zoals in de regels vermeldt staat mag er niet aan de foto "gepimpt" worden.

Maar hoe letterlijk moet je "gepimpt" nemen, dat geldt dus alleen voor fotobewerkingsprogramma's (damn wat een lang woord) die men toepast na het maken van een foto?

Voor die foto van mij heb ik een breed-hoek lens gebruikt en een instelling in de camera zelf die het accent op rood zet waardoor alles wat niet rood is al zwart/wit weergegeven wordt?

Valt dat onder "pimpen" ja of nee?
 
Zolang het voor iedereen duidelijk is en dezelfde regels gelden, lijkt me dat geen probleem.
Maar dat betekent dat verscherpen, spiegelen, croppen, in zwartwit over zetten, helderder maken, etc allemaal niet mag toch?
 
Kennelijk dus ja en nee, alles wat je camera zelf kan mag weg. Alles erna in bv Photoshop nee.

Dus kan je camera zwart/wit dan mag het, doe je het in Photoshop dat mag het niet.
 
Kennelijk dus ja en nee, alles wat je camera zelf kan mag weg. Alles erna in bv Photoshop nee.

Dus kan je camera zwart/wit dan mag het, doe je het in Photoshop dat mag het niet.

Ik vraag mij af hoelang dit nog doorgaat over zo'n simpel regeltje; en sta je het wel toe dan zit iedereen op de kast, hij is beter in PS dan ik dat ben. Zo blijf je bezig. Simpele feit is geen geknutsel in PS, gewoon een foto. Accept it, deal with it, make a picture and upload it.

Denk je dat je dat niet kan, dat anderen veel beter zijn en veeeeeel betere apparatuur hebben en veel meer foto talent....tja, then you already LOST!!! Kom op gasten, foto's maken, this is supposed to be fun! Nu stoppen met mieren en rap een foto gaan maken, het is allemaal digitaal, dus schiet er gewoon 85, knappe jongen wanneer je die allemaal weet te verkloten.... :)
 
Inderdaad, effecten met je camera lijkt mij gewoon toegestaan, zie niet in waarom niet.
Maar het verschil in zwart/wit met een camera en photoshop lijkt mij nihil?

Komt er dan eigenlijk op neer dat iemand met een camera van €5000,- "legaal" mag editen en iemand met een budget camera maar pech heeft?
Dat lijkt mij persoonlijk ook niet reëel.

Kunnen we dan niet beter een compromis sluiten?
Het editen van foto's met fotobewerkingsprogramma's(Leuke scrabble woord!) niet toestaan, maar de basis opties die een high-end camera kan, wel toestaan.
Volgens mij kunnen budget camera's dit toch ook wel? (zwart/wit etc.)

Idee?

En nogmaals: men maakt zich erg druk om editing programma's, maar zo moeilijk kan een foto maken toch niet zijn? Originaliteit is ook belangrijk...
 
Bij de vorige Highflow Sticker Contest is dit de winnende foto gebleken

HF1-1.jpg


Al was die met een gsm geschoten dan had dat nog niks uitgemaakt het was de origineelste waar iedereen wel even om heeft moeten giegelen:p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Stem en WIN! HighFlow Casebadge Photo Contest for Moderators! 2011 HighFlow Computer Cooling Shop 115
Freddy HighFlow Casebadge Photo Contest 2011! Doe gratis mee en win mooie prijzen! HighFlow Computer Cooling Shop 62
Freddy Winnaars HighFlow Casebadge Photo Contest! HighFlow Computer Cooling Shop 37
Freddy HighFlow Casebadge Photo Contest: DISCUSSIE TOPIC ;) HighFlow Computer Cooling Shop 191
Freddy HighFlow Casebadge Photo Contest! Voor de Moderators HighFlow Computer Cooling Shop 66
Freddy HighFlow Casebadge Photo Contest! English Version HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy HighFlow Casebadge Photo Contest! Doe mee/win mooie prijzen: Corsair 700D en meer! HighFlow Computer Cooling Shop 54
Freddy Winnaars HighFlow Casebadge Contest 2011 :) HighFlow Computer Cooling Shop 46
Freddy HighFlow Casebadge, Black/Aluminium: Coming soon... HighFlow Computer Cooling Shop 30
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow Veilingen! HighFlow Computer Cooling Shop 3
J Hoi Highflow en PC enthousiasten Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason The Alphacool Eisfluegel Aurora flow indicator "HighFlow" with RPM-Signal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
R HighFlow: Customer Review HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
M Super klantenservice. Bedankt HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
C Highflow nl web shop (Germany delivery question) HighFlow Webshop 4
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy HighFlow Black Friday 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy HighFlow Forum V3 online! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy Meldt je opnieuw aan voor HighFlow nieuwsbrief HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy HighFlow Forum updates, correcties en suggesties topic HighFlow Forum 43
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy The Party 17 HighFlow Compo Topic Lan Party 5
Freddy Akoestische schuim panelen bij HighFlow (voor geluidsdemping, geluidsabsorptie) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
A HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Freddy HighFlow partner programma HighFlow Computer Cooling Shop 9
Freddy Fijne feestdagen en beste wensen 2018!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 7
Freddy HighFlow Black Friday 2018 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy HighFlow VH1 Adjustable Aluminum GPU/VGA Support Strut/Holder Anti-Sag HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mandem Innovation Cooling IC Graphite Thermal Pad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Thermaltake @ HighFlow, 10% introductiekorting tot aanstaande zondag! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Fijne feestdagen 2017!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 5
ForresT Highflow Polo's en andere kledingstukken Lan Party 23
Freddy HighFlow op vakantie: Vrijdag 10 november t/m vrijdag 24 november 2017 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Trezor Hardware Wallet (Bitcoin & Altcoin) Order @ HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Ledger Wallet (Bitcoin & Altcoin) te bestellen bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy The Party 15: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
M Bedankt Highflow voor jullie expertise! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Freddy Singularity Computers bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy HighFlow Nieuwe Webshop 3.0! Bug Report hier HighFlow Computer Cooling Shop 85
Freddy HighFlow Laser Snijder / Cutter Topic HighFlow Computer Cooling Shop 254

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan