• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

miXture

DANG! Dat ziet er weer prachtig uit Peter! Heb je al leuke ideetjes met de V8? ;)
Het idee is er, nu de uitwerking nog ;)
Netjes peter!


Ook dikke hardware jonge! netjes hoor :D!

have some Rep+1 sir!
Thank you sir! Zonder hardware komt de kast niet tot z'n recht, het is alleen jammer dat ik de hardware net een paar dagen nodig heb voor de Z68 chipset uitkomt.

2X 8800gt 512mb Alpha dog +ek waterblokken aangeboden | Core | Tweakers.net Vraag & Aanbod Is dit niet wat voor je?! 2x 8800gt + 2x full cover waterblocks voor 60 euro! :D

Ik zag ze staan ja, en het lijkt me ook wel wat. Ik weet alleen nog niet of ze dan totaal uit de toon vallen bij de rest van de HW :p Ik heb totaal geen idee wat die kaartjes kunnen.
 
Update

Het nieuwe zijpaneel moet echt dé feature van deze kast worden. Het wordt een complex geheel van grotere en kleinere stukken Lexan, er zitten windows in, een intake en straks ook nog een outtake. Bovendien zit er heel veel werk in ;) Het moet echter wel een geheel worden, daarom heb ik onlangs (ik denk een week geleden) de twee grootste delen aan elkaar gelijmd:

miXture_16_01.JPG


miXture_16_02.JPG


(Oh ja ik had het frame ook nog zwart gespoten, maar ben compleet vergeten foto's te maken :p )

Het vergt nog wat nabewerking voordat het geheel gespoten kan worden, de plamuur staat al te wachten.

De volgende feature van het zijpaneel heb ik tot nu toe nog niet verklapt :) Er komen drie strips op, wederom van 8mm Lexan. Hier een nogal vage foto van de eerste:

miXture_16_03.JPG


Na het passen kon er alvast een mooie fillet overheen aan de voorkant:

miXture_16_04.JPG


miXture_16_05.JPG


Zo moet dat straks allemaal gaan passen:

miXture_16_06.JPG


miXture_16_07.JPG


miXture_16_08.JPG


De grootste plaat van het zijpaneel moet ook nog de juiste vorm krijgen. Nu is namelijk nogal vierkant. Ik heb eerst boven en onderaan boutgaten geboord zodat het geheel rondom vast zit.

miXture_16_09.JPG


miXture_16_10.JPG


Eerst maar even deze strip nog goed vastzetten met de boutjes uit de nieuwste bestelling:

miXture_16_11.JPG


En daarna een mooie ronding in die plaat Lexan zagen. De decoupeerzaag werd hiervoor weer onder een hoekje gezet zodat de zaaglijn horizontaal loopt.

miXture_16_12.JPG


miXture_16_13.JPG


miXture_16_14.JPG


De meest herkenbare feature aan de Cosmos kasten zijn de grote buizen als staanders en handvatten. Deze zal ik dus ook weer allemaal terugplaatsen. Daarvoor moet er wederom gezaagd en gevijld worden:

miXture_16_15.JPG


miXture_16_16.JPG


miXture_16_17.JPG


miXture_16_18.JPG


Ik laat hem natuurlijk niet zo in de lucht hangen, er moet nog een stukje vanaf ;)

Mijn bestelling is ook binnengekomen :) Allereerst het moederbord, een Asus P8P67. Er bestaan geloof ik zeven versies, maar ik heb die zonder toevoegingen aan de naam :p

miXture_16_19.JPG


miXture_16_22.JPG


miXture_16_23.JPG


De snelste i5, tevens overklokbaar, de 2500k:

miXture_16_20.JPG


En nog een setje geheugen, helaas wel met mesh-stikkers :p

miXture_16_21.JPG


Tijd om daar een lompe koeler op te ploffen :)

miXture_16_24.JPG


miXture_16_25.JPG


Pastnie!

miXture_16_26.JPG


miXture_16_27.JPG


Maar daar vinden we wel wat op. Stiekem was het altijd al het plan dat de CPU koeler niet zou passen ;) Wat vinden jullie van m'n nieuwe vaatwasser?

miXture_16_28.JPG


Met tape de exacte lijnen aangegeven:

miXture_16_29.JPG


miXture_16_30.JPG


Zo, nu stop ik weer ;) Dertig foto's vond ik weer even genoeg om te sorteren, bij de knippen, te resizen, te borderen en er een verhaaltje bij te verzinnen.

Vandaag heb ik een complete to-do list gemaakt, met alle details erop. Ik zit nu op 27 punten, waarvan ik er vandaag gelukkig al 9 weg heb kunnen werken. Morgenochtend krijg ik nog hulp, dus ik hoop ook dan weer wat op te schieten.
 
Toen je het topic geopend had dat je op zoek was naar een grote koeler had ik al wel het vermoeden wat je ging doen ermee :D. En gelukkig, mijn vermoeden is uitgekomen.

Mooi werk Peter, zit bij de updates altijd op het puntje van mijn stoel.

thumbs.gif
 
Peter, je hebt me weer onder indruk gekregen. Supernice :D
Cool, tnx ;)

Toen je het topic geopend had dat je op zoek was naar een grote koeler had ik al wel het vermoeden wat je ging doen ermee :D. En gelukkig, mijn vermoeden is uitgekomen.

Mooi werk Peter, zit bij de updates altijd op het puntje van mijn stoel.

thumbs.gif

Bedankt Mark :) Ik ben blij dat mijn updates gewaardeerd worden. Het originele idee was trouwens om een V10 te gebruiken, maar deze past veel beter.
Het begint steeds mooier te worden! Ik heb zon idee dat je de koeler flink uit elkaar gaat buigen? :p

Nope ;) Die koeler blijft wonder boven wonder in zijn originele staat. Dat is niet echt mijn stijl, maar hier past het wel goed. Ik hoop dat andere bedrijven de case straks zien en denken "Shit, onze koeler had daar ook kunnen zitten, hadden we zijn mail maar beantwoord". Cooler Master was zo aardig mij wel te helpen :)
 
Vandaag of 4 uur Nederlandse tijd is de deadline, dit zijn de vijf foto's die ik ingestuurd heb van de voltooide case. Jullie hebben nog een hele hoop foto's van me tegoed, die komen binnenkort ;)

miXture_18_01.JPG


miXture_18_02.JPG


miXture_18_03.JPG


miXture_18_04.JPG


miXture_18_05.JPG

Frenkie, Kier, Asphiax, paslis en Daantjuhh14 (edit, en l3p!), veel succes met het hele stemgebeuren :) Al hoop ik nog een paar jullie te verslaan ;)
 
Laatst bewerkt:
Dammn wat is die kast prachtig ... misschien trouwens een idee omdat onderste frontje te vervangen voor een 5,25 frontje?

die zwarte sidebars geven echt een mooi effect
 
Dammn wat is die kast prachtig ... misschien trouwens een idee omdat onderste frontje te vervangen voor een 5,25 frontje?

die zwarte sidebars geven echt een mooi effect
Thanks :) Dat onderste ding is vast, en is geen frontje. Hij is ook iets minder hoog. Het is inderdaad een raar stuk in die kast, maar ik denk niet dat ik het ga veranderen.

He vergeet L3p niet succes te wensen ;)
Had ik al gezegd dat ik 'm mooi vind......volgens mij wel
Volgens mij wel, maar twee keer is ook prima ;) L3p had ik bij de meeste fora al inge-edit, hier ook maar even gedaan ;)
 
Update

De sprong van een halve kast naar het eindresultaat was behoorlijk groot, en ik had beloofd de gat daartussen nog op te vullen. Bij dezen dus :)

We beginnen met het verrassingspakket dat ik van Waldpyk gekregen heb. Hij hielp me toen ik in tijdnood zonder voeding voor deze kast zat. Binnen een dag stuurde hij een doos vol leuke spulletjes kosteloos naar me op, waardoor ik weer verder kon met de mod. Als tegenprestatie zal ik binnenkort een paar mods aan zijn kast uitvoeren :)

Als eerste een kaartje van Fryslân, bôle!

miXture_19_01.jpg


Met aan de achterkant 4, 3, 2 1 lollies :9

miXture_19_02.JPG


Nog wat leuke dingetjes, een vga koeler:

miXture_19_03.JPG


Een compleet reservoir, met rare 20mm aansluiting. Waar is die voor?

miXture_19_04.JPG


En nog meer losse dingetjes:

miXture_19_05.JPG


Ohja, onderin zat nog een voeding verstopt, inclusief GhettoSleeve[sup]TM[/sup] ;)

miXture_19_06.JPG


Na een kwartiertje kwamen de ware kleuren van de voeding weer tevoorschijn:

miXture_19_07.JPG


Heel erg bedankt Waldpyk! :)

Verder met de case. Op een gegeven moment moest deel 3 van het zijpaneel er toch ook echt bij aan gemonteerd worden. Eerst even passen:

miXture_19_08.JPG


Dan passen terwijl de kast rechtop staat, omdat de hele kast dan zichzelf rechttrekt. Ga je boren en zagen terwijl hij ligt, dan klopt er niet veel meer van. Nu kon ik het juiste boutgat wel boren:

miXture_19_09.JPG


Overzichtsfotootje, compleet met gat voor de koeler :D Dat idee werkte helemaal zoals ik bedacht had, ik ben er zo blij mee. Hij steekt precies genoeg uit om op te vallen.

miXture_19_10.JPG


De koeler trekt lucht aan vanuit de kast, en blaast die dan achteruit. Achterin de kast is geen outtake meer, omdat die doormidden gezaagd is en ik er een nieuwe (en dichte) zwarte plaat voor gezet heb.

miXture_19_11.JPG


miXture_19_12.JPG


Dat linker plaatje was het plaatje waarbij ik hulp nodig had. Man wat een rare vorm heeft dat ding zeg :p Dit is de hele constructie die binnenin hangt. In eerste instantie wilde ik dit aan het zijpaneel vastmaken, maar dan kon hij echt niet meer gemonteerd worden.

miXture_19_13.JPG


Dit is een teststuk voor dat rare plaatje, met allemaal rare hoeken. Er zitten maar een paar 90 graden hoeken aan, waardoor we eerst wel een teststuk moesten maken. Het uiteindelijke onderdeel was absoluut niet meteen passend te krijgen, zelfs niet voor ons twee.

miXture_19_14.JPG


Die morgen hadden we nog wat tijd over, dus hebben we maar eens de zaag gezet in de topbeugel:

miXture_19_15.JPG


miXture_19_16.JPG


Hard ging het niet, aangezien je door 60mm dik aluminium moet zagen :p Het resultaat is wel heel erg cool:

miXture_19_17.JPG


miXture_19_18.JPG


Normaal worden deze beugels van de buitenkant van de kast (voor de topbeugels dus vanaf de bovenkant) vastgezet. Dat ging hier niet meer omdat de montagevolgorden wat anders is geworden, nu zet ik deze beugel van de onderkant vast. Daarvoor moest ik het M4 draad uitboren in M5 draad tappen in andere onderdelen. Het inkorten van de M5-bouten ging alleen niet helemaal goed :p Iedereen kent deze tangen wel, waar je zogenaamd makkelijk bouten mee kunt inkorten. In de praktijk kost het ontzettend veel kracht en krijg je een M3 bout niet eens geknipt. Daarom sloeg ik er al een tijdje op met een houten hamer. Met M3 ging dat goed, met M5 wat minder ;)

miXture_19_19.JPG


Ik heb daarna maar gelijk een vervanger gekocht, en wonder boven wonder kan ik daar wel gewoon M3-bouten mee knippen. Al het staal is tevens wat dikker uitgevoerd op die tang :p


Nu is het tijd voor de accentstrepen. Op de final foto's zie je daar totaal geen detail van, dus hierbij het bouwproces. Ik begon met de bovenste streep, die eerst op lengte werd gemaakt omdat hij anders tegen de koeler aan kwam:

miXture_19_20.JPG


Daarna mocht ik bedenken hoe de vorm zou gaan worden. Ik ben uitgekomen op een rechte hoek aan de voorkant, en een afgeronde hoek aan de achterkant om het geheel een wat snellere look te geven:

miXture_19_21.JPG


miXture_19_22.JPG


miXture_19_23.JPG


De tweede strip loopt wel over het hele zijpaneel door. De montagepunten liggen op dezelfde afstand, maar de strip heeft natuurlijk wel een andere vorm:

miXture_19_24.JPG


Hetzelfde verhaal voor de derde strip. Het tweede montagepunt ligt hierbij op een ander paneel, wat er wel heel cool uit ziet :)

miXture_19_25.JPG


Het monteren was wellicht nog wel meer werk dan het uitzagen en vijlen. In elk montagepunt werden twee gaten geboord, waarna er M3 draad ingetapt is. Ook moest ik nog even 24 boutjes op maat knippen:

miXture_19_26.JPG


Ik zal later nog eens terugkomen op de montage en daar wat meer foto's van laten zien. Voorlopig moeten we het daar even bij laten, aangezien ik niet meer foto's gemaakt heb.

De zijpaneel is gemonteerd met verzonken M4-bouten, die ik ook ga verkopen. Sommige gaten zijn echter voor de sier omdat ik het paneel daar niet aan de kast kan monteren, dus daarin is M4-draad getapt:

miXture_19_27.JPG


Om het zijpaneel helemaal af te maken, moest er geplamuurd en gespoten worden. Op dag 1 werden er zo'n vijf lagen plamuur aangebracht, die er op dag 2 weer allemaal uitgesneden werden. Na het uitsnijden wat wat lijm ging het plamuren wel wat beter:

miXture_19_28.JPG


miXture_19_29.JPG


Toen ik tevreden was met de lagen plamuur, werd het geheel in de spuitplamuur gezet, en even later in de witte verf. Het resultaat was echter erg lelijk, en ik besloot alles opnieuw te doen. Dat was een lastige beslissing, aangezien ik nog iets van drie dagen de tijd had, maar wel een goede beslissing. Zo zag het eruit, nadat ik een deel van verf per ongeluk al had weggeschuurd:

miXture_19_30.JPG


miXture_19_31.JPG


Toen de Fein er maar bijgehaald en alles er weer afgeschuurd :(

miXture_19_32.JPG


Hierna heb ik nieuwe spuitbussen gekocht, om vervolgens 1,5 spuitbus te legen op dit zijpaneel. Het resultaat was erg goed, dat mag ook we na ruim 10 lagen ;)

We gaan nu weer verder met de eindmontage. De voeding moest nog ingebouwd worden, even testen of alles nog wel past:

miXture_19_33.JPG


Check :)

miXture_19_34.JPG


De plastic zijkanten erop:

miXture_19_35.JPG


Waarna ze er weer af konden, want het front moest er eerst op :p Het originele toppaneel paste ook nog steeds:

miXture_19_36.JPG


In de kast heb ik een paar gaten aangebracht, waardoor ik een aantal Cubitek-kabels gehaald heb. Dit zijn zwarte verlengkabels, waardoor ik niks hoefde te sleeven :)

miXture_19_37.JPG


De Cooler Master V8 onttrekt wel lucht aan de kast, maar die lucht moet wel ergens gecontroleerd vandaan komen. De intake in het zijpaneel wordt dus als tweevoudige intake gebruikt:

miXture_19_38.JPG


miXture_19_39.JPG


De plek voor het reservoir, toen nog zonder :p

miXture_19_40.JPG


De pomp heb ik in mekaar gezet met een stukje sleeving, en een nieuwe werkende kabel:

miXture_19_41.JPG


Hij wordt hier op de bodemplaat gemonteerd:

miXture_19_42.JPG


De videokaart is hier ook gemonteerd. Hiervoor moest Cubeleon deels gedemonteerd worden helaas.

miXture_19_43.JPG


Hierbij moet ik het echt laten voor dit moment, 43 foto's is wel ff genoeg :p Ik heb nog steeds gaten laten vallen in het verhaal, dus er moet nog wel een update komen deze week.

Ik wil nog wel even van de situatie gebruik maken door de link te geven waar je kunt stemmen op mijn case voor de Cooler Master casemod contest. Ik sta nu iets van tiende in de tower-categorie, dus ik kan nog wel een paar stemmen gebruiken. Vergeet niet dat je in beide categorieën kunt stemmen, dus na je stem op Frenkie/Asphiax/l3p/Daantjuhh zijn de mod van Kier en mijn kast nog een optie ;)
 
Terug
Bovenaan