• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Usb poort alleen stroom doorlaten geven ?

DBM

Member
Ik heb een Turtle Beach, Earforce PX21 gekocht voor me xbox 360 vandaag.
maar omdat alles via me pc draaid kwa geluid wil ik deze graag aansluiten op me pc.

maar omdat het een usb headset is krijg ik dus me pc en xbox geluiden door elkaar heen.
is het mogelijk om een usb poort van me pc zo in te stellen dat deze alleen stroom door geeft en geen "data"
 
Nee, dat is niet mogelijk.

Maar daar hebben ze deze dingen juist weer voor uitgevonden: 220V/230V USB adapter / lader (ook voor iPod) - USB230UNI by: Diverse

usb-charger.jpg
 
Je zou van een front USB kabeltje de witte en groene draad door kunnen knippen.
Dan blijft er rood (plus) en zwart (min) over waar je 5V @ 500mA van mag trekken.

Nog een optie is deze rode en zwarte draad aan rood en zwart van je voeding te
"knopen" zodat je meer stroom mag trekken.
De beperking is dan de stroom die het plugje (en de draden) aan kan.
 
USB poort zou 500mA moeten kunnen leveren (is in de praktijk meestal wel ietsjes minder). Maar inderdaad, het doorknippen van de data kabeltjes is ook een optie. Alleen dan is die niet meer te gebruiken voor een usb geheugenstick of dergelijke die wil data doorsturen.

Trouwens wel een goede tip van Calimero, heb hier nog een PCI USB kaart. Die kan ik mooi gebruiken als stroomtoevoer.
 
Ik Ben daar denk toch te Schijterig voor

voor me usb poort maakt het me niet uit ik heb rezerve liggen :)
maar ik wil niet dat er rook uit me nieuwe heatset komt :)

Als je meer stroom via de voeding "mag" trekken betekent niet dat je headset
ook meer zàl trekken.
Die trekt hooguit wat hij nodig heeft op 5V.
Het gaat pas fout als je de spanning gaat verhogen. De stroom volgt dan automatisch.

Elk apparaat dat z'n voeding uit een USB poort trekt zal ontworpen zijn voor die max. 500mA.
Ik zie dus totaal geen problemen om een USB poort qua spanning rechtstreeks aan de PSU
te hangen.
Een PCI kaart gebruiken om een USB poort van spanning te voorzien lijkt mij nodeloos omslachtig.
Vaak heeft zo'n kaart een power connector à la A-drive dus doe je eigenlijk hetzelfde als een USB
poort rechtstreeks aan de voeding hangen.
Daar zit hooguit een diode bij tussen (vaak 1A type) zodat de voeding pas bij springt als de USB
poort in kwestie meer als de drempelspanning van de diode (zo'n 0,6V) inkakt.
Da's een (zinloos) verlies van 12% die je eigenlijk niet wil ...
 
Een PCI kaart gebruiken om een USB poort van spanning te voorzien lijkt mij nodeloos omslachtig.
Gaf dit juist aan omdat ik apparaten heb in de pc (de Frosted Led in dit geval) die gevoed worden door een USB stekker, vandaar dat ik een PCI insteekkaart wil gaan gebruiken (en hiervan de aansluitingen wil gaan verplaatsen) zodat ik de kabels niet door hoef te voeren naar de buitenzijde van de kast ;). Wellicht niet duidelijk genoeg uitgelegd ;).
 
Ja, maar heb die kaart al en op dat bord (Abit VL6, socket 370 ;)) zitten alleen USB1 aansluitingen.

En heb wel 1 USB 2.0 poort nodig voor data (voor het programmeren van een controller). Kaart heeft 3 aansluitingen, dus kan er 2 voor power en 1 voor data gebruiken.
 
USB poort zou 500mA moeten kunnen leveren (is in de praktijk meestal wel ietsjes minder). [..]

Omdat ik mierenneuken leuk vind :p

Wat jij vertelt is deels onzin. Een USB apparaat moet herkend worden voordat het vol vermogen mag vragen.

Dus jij plugt usb stick in PC. De USB stick mag nu max 100 mA gebruiken om te zeggent "hallo ik ben usb stick X en moet zo aangesproken worden". Pas dan mag je USB Stick 500 mA gebruiken.
 
Blijft het feit dat een USB poort 500mA moet kunnen leveren, dat is nou eenmaal de specificatie van USB. Er zit een marge in die specificatie, vandaar dat het vaak net even iets lager uitkomt.

En dat het apparaat eerst herkend moet worden is bullshit. Kan ook enkel stroom uit de USB poort trekken zonder dat er een herkenning aan te pas komt. Sterker nog, ik kan nog meer dan 500mA uit een poort trekken. Als ik de data lijnen met elkaar verbind (dus een sluiting, moet wel een weerstand tussen komen van minimaal 200 Ohm), dan kan ik (mits mn voeding dat aan kan) tot 1,5 Ampere eruit trekken. De USB controller weet dan ook dat er geen herkenning hoeft plaats te vinden.

Bij elk te herkennen apparaat (die dus ook bedoeld is om data uit te wisselen) heb je gelijk, dan is het max 100mA als "start-tarief".
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik mierenneuken leuk vind :p

Wat jij vertelt is deels onzin. Een USB apparaat moet herkend worden voordat het vol vermogen mag vragen.

Dus jij plugt usb stick in PC. De USB stick mag nu max 100 mA gebruiken om te zeggent "hallo ik ben usb stick X en moet zo aangesproken worden". Pas dan mag je USB Stick 500 mA gebruiken.

Ik heb hier een interne USB hub (uit een 5.25 bay met nog meer ongein) waarbij
alle pluslijnen van de 4 poorten glashard doorverbonden zijn en ter beveiliging via
een diode weer glashard aan de psu +5V liggen.
Als ik daar de diode vervang door een zwaarder type of een draadje kan ik stroom
trekken totdat de USB poort (de connector) begint te smeulen.

Dus om nu te stellen dat die 500mA pas na herkenning kan en mag plaats vinden
is inderdaad dikke stiere stront.
Mocht het ooit ergens in de manual van om mijn part een MoBo gestaan hebben,
stond het daar alleen omdat het afwijkt van de standaard zodat je daar rekeing
mee dient te houden.
Er zijn ook lampje, hoofd koelers, koffie warmhoud plaatjes en weet ik veel wat op
USB verkrijgbaar.
En neem maar gerust van mij aan dat daar geen enkele software aan te pas komt.
dat zou de hele zooi onnodig complex en duur maken.

Dus zonder bronvermelding naar die 100mA geloof ik er geen ene hout van.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
DutchChilles USB 3.0 poort Hardware & Software 9
tomasvanderpijl speaker tas met usb poort Electronica 3
Calimero Sabrent CRW-FLP2 Floppydrive + cardreader met USB poort. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Jason Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller, graphic LCD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
V Front usb 3.0 (20 pin) kabel in de weg? (Opgelost) Problemen & Oplossingen 2
X nzxt usb hub werkt niet na behoren Hardware & Software 1
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
E Schakelen Noctua NF-F12 5V USB 120mm Fan op Marantz SR5008 receiver uitgang Overige Koeling 9
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
Freddy Noctua 5v (USB) Fans / ventilatoren HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
88Gamer88 Vraag: Aquaero 6 LT / High flow meter USB 53129 Waterkoeling 1
Q Aquaero 6 XT blue USB fan controller HighFlow Webshop 2
A oude dvd brander aansluiten op usb 2.0 of 3.0 Handleidingen en Installatie Tips 4
L USB 3.0 20 pin mainboard Splitter kabel? Hardware & Software 5
TinusB USB 3.0 internal header HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
XenoMorpH internal USB connection cable 25 cm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
BlackCurry Lian-Li TYR PC-X2000 I/O panel USB 3.0 upgrade??? Cases en Modding 2
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
S IO USB port verlengen custom case Cases en Modding 1
G usb soundcard van een steelseries siberia elite prisma! Gevonden 0
TinusB USB 3.0 extension cable blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
nicvdv [IN-ACTIVE] 17" Dell 1707FPc DVI LCD Monitor w/USB Hub Verkocht 3
B Aqua-Computer Flow sensor high flow USB Waterkoeling 5
JeanPaul [IN-ACTIVE] Cooler Master CM Storm SF-19 USB 2.0 Verkocht 0
JeanPaul [VERKOCHT] Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V + overige Aqua-computer accessoires Verkocht 1
E [IN-ACTIVE] Sitecom Bluetooth 2.0 USB Adapter CN-521 100m Verkocht 2
Thierry Orico usb hubs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S Problemen met Aqua-Computer Aquastream XT 1046 12v usb Waterkoeling 3
7 Cooler Master Internal to External USB 3.0 Adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
M Lian li USB 3.0 upgrade Hardware & Software 0
R CM 690 Advanced II USB 3.0 Mod (Naamloos) van RebellionNL Gallery & Build Logs 19
J [IN-ACTIVE] Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Ultra Verkocht 2
Sw333t LCD Display 20x2 / 20x4 karakters met USB aansluiting Electronica 3
M Fractal Design USB 3.0 UPGRADE KIT FOR DEFINE R3/R2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
ben361 Lian Li UC-01 USB 3.0 Adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
H PS/2 -> USB -> PS/2 verlengen? Problemen & Oplossingen 0
M [VERKOCHT] USB 2.0 harde schijf behuizing Verkocht 2
Deathchant Silverstone SST-AP121A-USB fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
W h50 mounting am3 en 700D upgrade kit usb 3.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C steelseries siberia usb soundcard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
The_Saviour# [GEZ] MIDI -> USB kabeltje Gevonden 0
S Internal USB 3.0 Adapter bitfenix HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
C Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Standard waar moet de usb heen ???? Waterkoeling 9
S usb windows locker Hardware & Software 1
Yinchie EVGA USB 3.0 Host Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
DaGreatRV Intelligent DC-DC converter with USB interface Electronica 0
E Eikon Digital Privacy Manager - USB fingerprint reader HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Sanders Lian Li front USB Panel: PW-IO7VB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D Aqua-Computer Aquastream XT USB - Ultra <VS> Laing D5-MCP655 Waterkoeling 0
Sw333t [CANCELLED] Externe 200 Gb harde schijf (USB, PATA schijf) Verkocht 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan