• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ColdBug / Powerplant

de groepenkast:

ik heb ook gelijk aardlekschakelaar gezet voor extra beveiliging :)
2m60l7o.jpg


binnenkant groepenkast:
98hlkl.jpg
 
Aan gereedschap niet tekort :)



:D Je hebt alles al overkill dan kan dit er nog wel bij :p

Is overigens dit niet een optie voor jouw TEC?
Meanwell SP-320-12 - PSU enclosed 12V 25A

daar dacht ik ook aan maar deze vind ik niet mooi kijken of ik ergens 12V 300W kan bestellen anders ga ik maar 1tje speciaal laten maken en dan laat ik 1tje met 325W maken 25W extra heheh.

Goed gereedschap is helft van de werk :) zeg ik altijd
 
net mijn LCD scherm binnen gekregen 4x20 :D
2pzy2oj.jpg


moet uiteraard software voor schrijven, de bedoeling in om 6 temps af te lezen op de display zie hieronder.
hx865l.jpg


hoop dat de idee beetje duidelijk is.

Omdat mijn pc achter me staat zal ik de scherm in mijn bureau plaatsen zie foto's hieronder voor de layout van mijn kamer.
23li4ht.jpg


5d4fib.jpg


de display komt dan hier natuurlijk ga ik eerst mijn bureau frezen :)
fm50f6.jpg
 
Wat een apparatuur in jouw kamer zeg! :pray

Displaytje daar is wel mooi.
Maar is het niet fijner om het in een "standaard" te zetten?
Zodat je de temps ook kan bekijken als je iets verder van jouw bureau zit.
Als je bijvoorbeeld een film aan het kijken bent ofzo.

En als je jouw bureau gaat bewerken, is dit ook een tip:

Zie rechtsonder, zo'n stekker blok vlak onder bureau is echt superhandig :D
 
daar dacht ik ook aan maar deze vind ik niet mooi kijken of ik ergens 12V 300W kan bestellen anders ga ik maar 1tje speciaal laten maken en dan laat ik 1tje met 325W maken 25W extra heheh.

Goed gereedschap is helft van de werk :) zeg ik altijd

Je hebt toch zo een Thermal take voeding van 650w ?
Is die niet goed ?

EDIT : Meanweel, wat zijn dat voor lelijke voedingen?
Is toch niks voor in computer te plaatsen ?
 
Wat een apparatuur in jouw kamer zeg! :pray

Displaytje daar is wel mooi.
Maar is het niet fijner om het in een "standaard" te zetten?
Zodat je de temps ook kan bekijken als je iets verder van jouw bureau zit.
Als je bijvoorbeeld een film aan het kijken bent ofzo.

En als je jouw bureau gaat bewerken, is dit ook een tip:


Zie rechtsonder, zo'n stekker blok vlak onder bureau is echt superhandig :D

bedankt.

je hebt wel een punt met dat display, ik had zelf het volgende gemaakt hiervoor. 2 display's in 5,25 bay met hier op de temps van de CPU aangezien deze wel de belangrijkste is.

1j23ja.jpg


4t261d.jpg


167l375.jpg
 
Met zo'n meanwell voeding en je gaat voor de looks, moet je het natuurlijk nog wel mooi wegwerken.
Als daar geen plaats of mogelijkheid voor is, dan alternatief nemen inderdaad, zoals TS nu al doet ;)
 
Je hebt toch zo een Thermal take voeding van 650w ?
Is die niet goed ?

EDIT : Meanweel, wat zijn dat voor lelijke voedingen?
Is toch niks voor in computer te plaatsen ?

heb je niet mijn snelle cursus elektro gevolgd :p nou dan hier nogmaals voor jou speciaal heheh

de specificatie van mijn tec:

Koel vermogen max. 300 Watt
Aansluit spanning max. 31,6 Volt
Stroom max. 16 Amp
Afmetingen 50 x 50 x 3,1 mm
Lengte aansluitdraden ca. 60 mm. Teflon
Max element temperatuur 200 °C

snel cursus elektro fftjes om 1 het andere uit te leggen over de verhouding tussen P (vermogen) U (spanning) en i (Stroom)

Maximale opgenomen vermogen van mijn tec is 300W
U (spanning) maximaal = 31,6 Volt
I (stroom) maximaal opgenomen = 16 Ampere

Formule om de vermogen te bereken:
P = U. I

mijn Thermalthake heeft uitgangsspanning van 12V per rail met maximaal te leveren vermogen van 325W
I = P/U
325/12 = 27A

helaas neemt mijn tec maximaal 16A dus als ik het op mijn voeding ga aansluiten krijg ik het volgende vermogen.

P=U.I
12Vx16A= 192W dit is 108W minder en dit wil niet he .

er zijn twee oplossingen:

1. TEC cooler kopen van 12V met 300W vermogen

of de meest overkill setup maken wat denk ik beter past bij mij wuhahah.

2. nog 1 Thermalthake nemen van 650W en deze in serie zetten met de andere Thermaltake

btw enkel pc voeding in serie zetten gaat helaas niet aangezien de 12V rails van de voeding hetzelfde ground aansluiting heeft.
dus mijn vraag jongens welke optie zal ik doen?
 
ik heb net mailtje gestuurd naar Website Tecoolers online TEC shop kijken of ze op order TEC element maken.
specs dat ik ze heb gegeven.

Qmax: 300W
U: 12V
I: 300/12 = 25A

me voeding kan dit makkelijk aan. en nu maar hopen dat ze het kunnen leveren.
btw ik heb 2e Thermalthake besteld heheheh. AX1200 + Thermalthake 650 x 2= 2500W aan vermogen nou het wordt wel steeds gekker met mijn build. nog even en eneco gaat denken dat ik aan het kweken ben wuhahaha.

ColdBug / Powerplant misschien ??
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat je zit te kijken naar een sterkere TEC. Kan je misschien niet beter kijken naar meerdere zwakkere TEC's? Hoewel ik niet veel van TEC's weet, heb ik wel vaker gehoord dat 1 enkele sterke TEC vaak minder efficiënt is dan meerdere zwakke TEC's. Ik neem aan dat je een dubbele loop doet, waar eentje de warme kant van de TEC(s) koelt, en de andere de koude kant over de CPU geleid. Dan kan je, mits je genoeg oppervlakte onder het koper hebt, misschien het beste nog een TEC toevoegen.
 
@alex
bedank voor je tip ik ga gewoon mijn huidige tec gebruiken van 300W op 24V ik heb al tweede Thermalthake besteld om in serie te zetten :D. morgen ga ik beginnen aan me case, hierin moet ik 3 psu's kwijt totale vermogen van 2500W hehehe
Deze build word toch 1 en al zware overkill dus een 3e PSU erbij kan geen kwaad :D
 
Terug
Bovenaan