• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke fans moet ik nemen? VERZAMEL TOPIC

Als casefans zijn Noctuas en Noiseblockers erg prettig. Niet goed wanneer je er een hoge restrictie op zet (dus op een koelblok gooit), maar als casefans verplaatsen ze lekker veel lucht. Zelf ben ik een fan van Scythe Slipstreams. Erg stil, en geven een lekkere luchtstroom.
 
Keuze fans

Is er iemand die mij kan helpen. Ik ben op zoek naar 4 fans voor mijn case. Nu ben ik uitgekomen bij noiseblocker MF12 series of evt. black series. Nu wil ik het stil hebben met een redelijke zachte airflow. De mf12-s1 is echt heel stil en de s2 ook redelijk met een beetje meer luchtverplaatsing. Nu wil ik ze alle vier aansluiten op mijn moederbord. Is dit mogelijk met twee 3 pins splitter(heb twee 3 pins aansluitingen) en kan hij 4 fans aan? De reden is, omdat ik niet zo een controller wil wat wel handig is).

Dan mijn tweede vraag is of deze mf12 series horizontaal kunnen. Noiseblocker noemt hun systeem NB-NanoSLI® bearings, maar iedereen op de forums zegt dat je echt ball bearing moet hebben en weet niet of deze dat zijn. De black series van NB hebben wel ball bearing, maar zijn toch iets minder in productie en geluid.

Het gaat om de Antec P183 en moet goed stil gekoeld worden. Vooral de mugen 2 is echt heel belangrijk.

P.S. ze zijn best duur en moeten echt wel goed zijn. De specs die getest zijn light het niet aan, want het zijn gewoon één van de beste. Maar wil ik geen piepend geluid bij de horizontale fan.
 
kogel lagers gaan inderdaad horizontaal langer mee...
ik weet niet precies wat sli bearing inhoud valt niet te vinden...
zoizo je cpu fan channel moet wel 2 fans aankunnen over de rest weet ik het niet.... (denk het wel zolang de fans niet zoveel W gebruiken)
 
Ik weet genoeg en bedankt. Dan gaan we even bestellen wat ik nodig heb en kan in de herfstvakantie lekker aan de gang al is het niet veel, maar mijn cpu koeler zit niet goed gemonteerd en er moet nieuwe pasta op. En de airflow moet iets beter dus ga ik iets meer gebruik maken van de kabelmanagment.

Wel mooi aan deze antec p183 is als ik mijn hand aan de ventilatiegaten houd, dan voel ik nu al een klein beetje lucht stroom lopen. Laat staan met vier fans.

Welke fans zou u nemen als het u pc was?
De NB MF12-s1 of een wat hogere in rpm. Stilte en levensduur is belangrijk.
 
dan zou ik voor een wat hogere rpm als 750 gaan.... (je kunt ze altijd minder hard laten draaien harder niet :p )

Oke, dat dacht ik al. Is dat via de bios mogelijk als ze op het moederbord zitten. Daar staan 3 voltages aangegeven 5v, 7v en 12v, en daarachter de huidige voltages.

De s2 van de mf12 is niet te koop op highflow is zie ik dat verkeerd? Als die er is zou ik die graag willen. Volgens de test op hardware.info zijn deze aardig goed en echt heel stil in verhouding met zijn luchtverplaatsing. Ze kosten dan ook wel wat, maar dan heb je goede fans. Alleen snap ik niet dat niemand ze zowat heeft en iedereen deze NB niet aanraad.
 
als je die in de shop wilt kan je hem aanvragen hier op het forum in de sectie HighFlow Product Suggesties en Nieuws

waarom weinig mensen ze hebben?? omdat ze voor dat geld vaak voor een noctua gaan, of voor een stuk goedkoper voor een ander merk fan (die ook erg stil zijn maar heel soms een geluidje)

verder over fans regelen met je mobo, ja dat kan tegenwordig eigenlijk met ieder mobo alleen niet altijd alle fanchannels
 
H70 fans

Beste

Ik ben in het bezit van een H70. Maar op stock speed vind ik deze te luid.
Heb al de weerstand ertussen gestoken zodat deze slechts op 1600rpm draaien maar zou graag de fans op mijn H70 vervangen om een beter prestatie te krijgen met minder noise.

Ik was aan het denken aan:
Scythe Gentle Typhoon D1225C12B5AP-15
Noiseblocker NB-Multiframe MF12-P

Zijn dit goede fans om op een rad te plaatsen?? En welke zouden jullie aanraden.

Mvg
Piggy
 
want het helpt zeer zeker wel...
als je aan het internetten enz bent en je pc dus weinig verbruikt draait hij dan stukken langzamer
en als je meer gaat verbruiken (gamen oid) is er toch meestal meer herrie...
 
want het helpt zeer zeker wel...
als je aan het internetten enz bent en je pc dus weinig verbruikt draait hij dan stukken langzamer
en als je meer gaat verbruiken (gamen oid) is er toch meestal meer herrie...
Ik zal de fanspeed aanzetten en de weerstand er tussen uit halen. Bedankt voor de snelle reactie.

Btw zijn de gentle typhoon's beter dan de stock fans. Noise zoiezo maar op koeling?
 
Er zijn al meerdere topics met dezelfde vraag, ik heb al deze topics nu samengevoegd (voor zover ik ze snel kon vinden).
Lees dus even bovenstaande berichten door, wellicht staat jouw antwoord daar tussen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
psyduck170 Welke fans moet ik nemen? Waterkoeling 2
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
volcom Fans met rode leds welke leds erbij zetten? Cases en Modding 3
DeKentering Welke fans voor push/pull radiator setup?? Waterkoeling 7
M welke fans voor radiator? Waterkoeling 6
S Welke fans voor Aquaero 5 Waterkoeling 3
R Hoe de fans van de Twin Froxr II vervangen en voornamelijk, met welke? Overige Koeling 7
volcom Welke fans best op Magicool 240 slim rad? Waterkoeling 11
M Welke fans voor een Black Ice GT Xtreme Lite 240 Waterkoeling 4
J Welke fans keuze voor de Prolimatech Megahalems? Overige Koeling 9
H Promalitech megahalems: Fan Clips? En welke fans aan te raden? Overige Koeling 12
D Welke koeler en case fans ? Overige Koeling 124
I Welke fans voor radiator? Waterkoeling 72
D [Fans] Welke heb je op jouw radiator? Waterkoeling 15
U Welke fans voor TFC Xchanger Waterkoeling 5
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan