• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bullus Waterchilled W3540

Ik denk dat het komt door de radiators, die houden toch nog wel aardig wat warmte vast, en de fans kunnen nooit de chiller bijhouden wat betreft koel prestaties.

Wat je zou kunnen doen is een stel quick koppelingen halen, zodat je thuis gewoon direct op de chiller kan, en op lanparties op je rads met een snelle wissel van tubes zonder heel je systeem leeg te halen.
 
Ik heb nu ook getest zonder de rad. in de loop, maar qua temps is er niet zoveel verschil(rond 2grd), wel merk ik dat de temps niet zo snel stijgen, wanneer de chiller uitstaat, (zonder rads.) dus de temps zijn wat stabieler.

Ik ga nooit naar lanparties dus quick snelkoppelingen hoef voor mij niet.

Merk wel dat er veel lucht in mijn loop zit, die ik er nog niet uit heb gekregen.

pics komen eraan.

edit; pics
Foto0445.jpg

Foto0446.jpg


Iemand tips om uit te proberen, hoe ik mijn temps lager kan maken?

Volgens die ene review ,hebben ze daar een temp verschil van +/-50grd....
http://www.bit-tech.net/hardware/cooling/2010/07/20/hailea-hc-500a-water-chiller-review/4
 
waarom heb je die 2e pomp erin, en wat voor pompen zijn het beiden??
hang eens een temp sensor in je res en kijk eens wat de temps zijn

1x ddc1 plus mcp 355 + res.top Laing / Swiftech DDC-1Plus MCP355 12V
1x Hydor L30 Hydor Seltz L30 - freezing hardware - uw partner voor pc-tuning

De hele loop voelt koud aan, met name de koppelingen. Ik zal eens kijken of ik een temp sensor heb.
De 2e pomp met res. heb ik erbij gezet ivm res.Volgens mij heb ik nog een losse reservoir liggen en zal dan eens testen zonder de mcp355.
 
ik denk dat je te weinig flow hebt...
aangeraden is 1200 tot 3000 L/H ik denk dat je nu met mazzel 600 hebt (wat minder dan de helft van het aangeraden is)

edit: je kan ook proberen hem wat makkelijker te laten ademen (ik weet niet of de fan door het rad blaast of zuigt) er gewoon 1/2 fans aan de andere kant bij plaatsen ;)
 
De mcp355 heb ik niet aangesloten, wel geprobeerd maar levert niet veel op.Heb trouwens de radiator nu niet in de loop zitten.

loop: Hydor l30 pomp>cpu>5850>5850>res.>Hailea

Had trouwens rond de 5liter koelvloeistof moeten ingooien om de loop te vullen. Ik had maar 2 liter Feser one de rest heb ik bijgevuld met demi water :-{
 
Ik heb nu een ander probleem, max blck is 215, krijg hem nog niet hoger. :(
Ook al is de koeling nu beter, als ik niet hoger kan dan 215 dan heb je er niks aan, laat staan als je extremere koeling gaat gebruiken.

MB - Asus Rampage 2 Extreme
CPU - W3540
RAM - Corsair 3gb 1866

----------------------------------------------
AI overclock - manual
OC from CPU level up - auto
OC from Memory level up - manual
CPU Ratio setting - 23

CPU configuration
CPU Ratio Setting - 23
C1E Support - disable
Hardware prefetcher - disable
Adjacent Cache line prefetcher - disable
Intel Virtualization tech - enable
CPU TM Function - enable
Execute Disabled bit - disabled
Intel HT Technology - disable
Active Processor Cores - 2
A20M - enable
Intel Speedstep tech - disable
Intel Turbo Mode tech - (Not shown if Speedstep is disabled)
Intel C-STATE tech - disabled

BCLK frequency - 215
PCIE frequency - 111
DRAM frequency - DDR3 1075MHz
UCLK frequency - 4300MHz
QPI frequency - auto

Dram timing control
1st iformation - Insert Timings Here in 9-9-9-24 -1T
2nd information - Insert Timings Here in X-X-X-XX -X-X-Xformat
3rd information - Insert Timings Here in X-X-X-XX-X-X-X format

EPU II phase control - full phase
Load-line calibration - enable
CPU differential amplitude - auto
Extreme OV - enable

Cpu voltage - 1.55v
CPU PLL voltage - 1.9v
QPI-Dram voltage - 1.53v

IOH voltage - 1.45
IOH PCIE voltage - auto
ICH voltage- auto
ICH PCIE voltage - auto

DRAM Bus voltage - 1.67v
DRAM REF voltage - auto

Debug mode - string
Keyboard TeakIt comtrol - disabled

CPU spread spectrum - disabled
PCIE spectrum - auto
CPU clock skew - auto
IOH clock skew - auto
 
Max van de rex ligt meestal rond de 218/220.. bekend probleem..
Zijn maar enkele die verder komen van Asus.. Meestal kunnen de WS boarden verder P6T6/P6T WS PRO (p6t7 heeft ook een wall)
Ik heb ook eerst 4 WS PRO's getest 220,238,240,256 max kon doen.. Mijn P6T6 deed 238

Enkel met ati videokaart..Nvidia dan houdt het veel eerder op 1 of andere manier..
 
Laatst bewerkt:
:( Ik had ergens gelezen dat je de qpi freq op slow-mode moet zetten om hoger te kunnen, dat ga ik nog testen.
Dat merk je in 2d benches niet, maar in 3d weer wel wat performance verlies.

Welke andere merken oc-mobo's kunnen wel evt hoge bclcks aan?

Mijn settings zijn wel goed?

Enkel met ati videokaart nvidia dan houdt het veel eerder op 1 of andere manier..
Is het nu ati of nV? :p
 
Misschien een stomme vraag maar een xeon CPU heeft toch een unlocked CPU ratio dus die kun je toch gewoon hoger zetten?

Of is 23x gewoon de max van de CPU?

Gr. Basje

En als nog van 2930 naar 4900+ is nog steeds niet slecht (vind ik)
 
Daar had nog wat tussen gemoeten..

Goede boarden is moeilijk te zeggen..UD7 is goed en de P6T6 zijn wel mijn favoriet voor locked op 1366 platform..
Al die rex troep heb je alleen wat aan als je een unlocked heb dikke blunders van asus ze hebben een dikke wall

Nvidia kaarten op asus boarden is de wall bijna altijd rond de 220..
Met ati kan je eroverheen komen in mijn geval ging ik nog dik over de 250 heen ook..(wel eerst 5 boarden getest)

Ja slowmode is een cpu setting die je uitschakel weet ff niet meer welke.. Alleen presteert je cpu nog maar 20/30% van zijn werkelijke kracht dus is geen optie ook 2d hoor..

@ hierboven nope alleen de W3570/965 W3580/975.. Zijn unlocked..En de W3520/3540/3550/3560 dusniet..
 
Geprobeerd met slow-mode, maar zoals Chris zei, krijg je performance verlies. :(
Ben even aan het kijken voor ander mobo.

@Chris
Heb je toevallig geen mobo over, wat goed klokt qua bclck? :D

@Basje
Multi max is 23.Alleen als je op 1 core draait ,kun je wel max. 24x krijgen.

Is inderdaad niet slecht, maar als je alleen met wc al zo'n kloks haalt en je haald daarna een waterchiller, dan verwacht je dat je hoger komt.Omdat de mobo dan tegenzit heb je inprinciepe niet veel aan de waterchiller.
 
Laatst bewerkt:
Dat is altijd het gemene.Na een tijdje gaat je mobo de max van je cpu bepalen.(als je locked draait)
Probeer is c-state te activeren en op C6 te zetten(cpu-settings)..weet dat je dan als bugje 1 multie verder kon op de rex gene weet niet of de rex dat ook doet..(het locked de turbo modus)

En helaas heb hier geen board liggen. Maybe ff rond vragen voor een hoog Bclock draaide classi op hwi..
Hoewel dat ik het een K*T board vindt gaan ze meestal wel hoog met bclock zonder enige moeite.
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan