• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

MadMouse Glaciator Active Computer Cooling Solution (ACCS) 200W

Hier wat informative filmpjes die de meeste vragen wel beantwoord:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=SO4w8y3twiA]YouTube - MadMouse Glaciator informational video[/ame]

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=C2V6g_PXGLY]YouTube - MadMouse Glaciator instructional video[/ame]

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=4cPFvdiKJa0]YouTube - Comparison: Watercooling vs MadMouse Glaciator[/ame]
 
Zal mijn voeding dat nog wel trekken?? :hmm
Ik heb een Corsair CMPSU-1000HX en de rest is een I7 980x op 4500mhz en twee gtx480 die ik ook nog wel een beetje wil overclocken (als ik de EK blokken van je binnen heb), 10 fans , twee pompen, en geheugen op 2000mhz
Het zal dan wel krap worden met een 200 watt Glaciator erbij voor de CPU verder te koelen??
 
Ok, het is dus een 200W peltier die je op je waterloop zet ipv direct op je processor. Geinig ding op zich wel :)

Het is dan toch zo dat de maximum heatdump die je in de cold side kwijt kan ook 200W is (of eigenlijk een stukje minder dan dat). Als ik 'm goed zwaar overgeklokt heb staan, gebruikt mijn CPU echt wel wat meer dan 200W. Mensen die een CPU en VGA in de loop hebben, zullen nog meer problemen hebben.

Ik zou wel een paar waarschuwingen in de productbeschrijving opnemen, zodat mensen goed weten waar ze aan beginnen!

Buiten dat: tof ding :D
 
de bedoeling is om een TCT TOE TE VOEGEN in ene bestaande watercooling set,
om de temps naar beneden te trekken,
dus wilt zeggen dat je al een rad, pomp, res, enz hebt, en gewoon de TCT ertussen steekt voor je vloeistof temp naar beneden te halen, en dus hogere OC kunt bereiken
door onder/op kamertemp te komen.

in tegenstelling wat ik ga doen met evga SR2 + 2x X5680 om ze rechtstreeks te laten koelen op cpu zonder een rad, daarom steek ik er ook 4 TCT's erin.

En je i7-870 op 4.5Ghz gaat geen 300w load geven.
stock TDW 95w of 130w, OCed kom je wel mss net aan de 200w of net erover.

Dus een extra loop erbij (pomp+res) is niet nodig volgens filmpje van youtube?

Men kan dus de tct op de bestaande loop tussen zetten?
Dan ziet het er bij mij er ong. zo uit.

pomp(res.)->tct(cold)->cpu->rad->tct(warm)->pomp(res)

Wat is de na- of voordeel van een extra loop(pomp+res.)?

Tnx
 
Ok, hoe je het uitlegt is duidelijk, alleen hoe ziet de schema er dan uit wat qinxi op youtube heeft gemaakt.Zie nl maar 1 rad.

Schema hoe jij het uitgelegt heeft met extra pomp+top reservoir en rad.

Loop 1
Pomp1(res.)>tct (cold)>cpu>rad1>pomp(res.)
Loop 2
Pomp2(res.)>tct (hot)>rad2>pomp2(res.)

Sorry voor de vele vragen (er is nl maar weinig info te vinden)
 
Deze?
011425-13.jpg


9grd idle? Very nice en dat met 1 TCT? Wat was de load temp?
 
de bedoeling is om een TCT TOE TE VOEGEN in ene bestaande watercooling set,
om de temps naar beneden te trekken,
dus wilt zeggen dat je al een rad, pomp, res, enz hebt, en gewoon de TCT ertussen steekt voor je vloeistof temp naar beneden te halen, en dus hogere OC kunt bereiken
door onder/op kamertemp te komen.

in tegenstelling wat ik ga doen met evga SR2 + 2x X5680 om ze rechtstreeks te laten koelen op cpu zonder een rad, daarom steek ik er ook 4 TCT's erin.

En je i7-870 op 4.5Ghz gaat geen 300w load geven.
stock TDW 95w of 130w, OCed kom je wel mss net aan de 200w of net erover.
Ik heb de videoos gekeken, en een lezing over wat het doel van het apparaat is, of wat jij ermee doet heb ik niet nodig, ook niet in bold text. Toch bedankt voor de moeite. :023:

Trouwens, technisch gesproken zit je er nog naast ook, want dit apparaat kan je niet zomaar in een bestaande loop steken. Je moet er twee loops van maken, die elkaar in de TCT raken. De TCT trekt dan 200W aan warmte van de ene loop (met CPU block) naar de andere (met rad).

Nu nogmaals mijn vraag, want ik heb begrepen dat een peltier dus nooit of te nimmer meer dan zijn eigen vermogen kan afvoeren aan zijn koude kant. Dat wil zeggen dat de TCT dus uit de loop met het CPU block maar 200W kan weghalen. Als ik daar met mijn CPU en GPU samen 300W in mik, gaat die loop dus onherroepelijk opwarmen, omdat er in die korte loop geen andere elementen zitten die warmte afvoeren.
Met andere woorden, om mijn loop van 350W te kunnen koelen (870 = 200W max + 5870 = 150-ish watt) heb ik dus minstens twee van deze TCT's nodig in serie. Ik zal paint eens opstarten, dan kan ik een tekeningetje maken. De vraag: Klopt deze analyse?
 
op u Extrafresh : ik heb t over als je al een loop hebt met rads, pomp en al in je pc, op je cpu en vga's.
Een VOLLEDIG bestaande en in gebruik zijnde waterkoeling, steek je de TCT er nog tussen met zijn koude kant, en de warme kant moet op zijn beurt ook gekoeld worden natuurlijk.

om je temps die je altijd al hebt gehad in je bestaande loop die je al tijdje in gebruik hebt,
om daar je temp van te verlagen.

Als ge de TCT's gaat gebruiken ZONDER nog een rad in je loop te hebben zitten,
samen met de TCT, dus puur alleen de TCT die je hardware gaat koelen,
dan zul je meer als ene moeten steken ja, maar der zijn ook TCT's van 400w, 800w en 1000w, dus in jouw geval is er ene van 400w voldoende met jouw berekening van je wattages.

Dan heb je nog maar ene erin zitten.
Ah ok. Dus mijn berekening klopt. :)
Niet om nou te willen katten hoor, maar je hebt het er niet duidelijker op gemaakt, aangezien je de TCT heel anders gebruikt dan ze 'm in de instructievideo gebruiken.

Jij gaat uit van deze setup:
tct1.jpg


En in de instructievideo doen ze dit:
tct2.jpg


Ik denk dat er een reëel gevaar is dat mensen 'm gaan gebruiken zoals in de video met een veel te zware heatload erop, zodat ze in feite de duurste waterkoker van nederland aan het bouwen zijn :p
 
Ok, hoe je het uitlegt is duidelijk, alleen hoe ziet de schema er dan uit wat qinxi op youtube heeft gemaakt.Zie nl maar 1 rad.

Schema hoe jij het uitgelegt heeft met extra pomp+top reservoir en rad.

Loop 1
Pomp1(res.)>tct (cold)>cpu>rad1>pomp(res.)
Loop 2
Pomp2(res.)>tct (hot)>rad2>pomp2(res.)

Sorry voor de vele vragen (er is nl maar weinig info te vinden)

Qinxi heeft ook twee rads, ene op warme zijde en andere op koude zijde van TCT.(youtubefilmpje)

Added after 24 minutes:

hier nog een extra pic van de test setup voor OC contest :

Ik dacht eerst ook maar 1 rad, maar Chiller zei dat ie ook 2 rads gebruikte.(instructie video)

Dus 1e schema klopt.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Xtrafresh Een Glaciator die ik wél wil kopen ziet er zó uit: Overige Koeling 17
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Jason Watercool HEATKILLER V EBC - Active Backplate for RTX 3080/3090 EVGA FTW3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisblock Aurora GPX-N Acryl Active Backplate 3090/3080 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
Jason EK-Quantum Vector XC3 RTX 3080/3090 Active Backplate Acetal & D-RGB Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector RE RTX 3080/3090 Active Backplate Acetal & D-RGB Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Pharlap [IN-ACTIVE] 240mm Radiator van H100 + 2x G1/4 fitting Verkocht 2
lemonade [IN-ACTIVE] GPU Waterblock EK-FC7970 Nickel EN Acetal CSQ Verkocht 2
stefan787 [IN-ACTIVE] Corsair Dominator CMD8GX3M4A1333C7 Verkocht 6
F Kryoconnect for active back plates Waterkoeling 1
G [IN-ACTIVE] Computer, watergekoeld Verkocht 6
H [IN-ACTIVE] EK-Supreme LT UNI Nickel Plexi Verkocht 0
gerjanlubbers [IN-ACTIVE] 2 EK en 8 Feser fittingen. Verkocht 0
F kryoconnect kit for kryographics with active back plates, Waterkoeling 2
D [IN-ACTIVE] Asus Maximus VI Formula Verkocht 1
nicvdv [IN-ACTIVE] ipad Mini Verkocht 3
nicvdv [IN-ACTIVE] medion case Verkocht 1
nicvdv [IN-ACTIVE] 17" Dell 1707FPc DVI LCD Monitor w/USB Hub Verkocht 3
k.3nny [IN-ACTIVE] EK Acetal/nickel maximus 4 gene-z Verkocht 1
k.3nny [IN-ACTIVE] EK universeel blokje 30incl Verkocht 8
S [IN-ACTIVE] Swiftech Komodo 7970 Koelblokken Verkocht 6
S [IN-ACTIVE] EK-Multioption X2 RES 250 (Advanced) Verkocht 2
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower Fittingen aangeboden! Verkocht 1
XenoMorpH [IN-ACTIVE] EK Water Blocks EK-FC7970 DCII - Acetal+EN (Nickel) Verkocht 5
nicvdv [IN-ACTIVE] Dell DHS Te koop Verkocht 10
L [IN-ACTIVE] Phobya G-Changer 280 + 2x 140mm Sharkoon system fan (Power) Verkocht 0
stefan787 [IN-ACTIVE] 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Feser Verkocht 6
Traxtorm [IN-ACTIVE] 2x ASUS Mars II Verkocht 14
Traxtorm [IN-ACTIVE] Bitspower Black Freezer EIX58NSC Kit (EVGA X58 Classified) Verkocht 0
Traxtorm [IN-ACTIVE] 2x EVGA X58 Classified (759) DEFECT Verkocht 0
Traxtorm [IN-ACTIVE] SLI Bruggen, Crossfire brug. Verkocht 0
Traxtorm [IN-ACTIVE] Evga ecp Verkocht 0
Traxtorm [IN-ACTIVE] Bitspower BLACK FREEZER Asus Rampage III Extreme Verkocht 0
Traxtorm [IN-ACTIVE] 2x EVGA GTX275 FTW's Verkocht 0
D [IN-ACTIVE] Asus rampage 3 extreme waterblok (EK-FB RE3 - Nickel) Verkocht 0
tomasvanderpijl [IN-ACTIVE] EK Waterblocks EK-D5 X-TOP CSQ - Acetal Verkocht 5
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower fittingen Verkocht 0
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower fittingen Verkocht 0
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower fittingen Verkocht 2
R [IN-ACTIVE] Corsair 800D Verkocht 3
P [IN-ACTIVE] 10x 13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4 Verkocht 4
D [IN-ACTIVE] RESERVOIR BITSPOWER (Bitspower Water Tank Z-Multi 250 - POM - Ice Red) Verkocht 0
arwin74 [IN-ACTIVE] Cooler Master Eisberg 120L Prestige Verkocht 4
Stephan---pro [IN-ACTIVE] antec veris premier Verkocht 5
Stephan---pro [IN-ACTIVE] Alienware waterset cpu Verkocht 3
Dave-V [IN-ACTIVE] 9x Highflow Fitting Verkocht 0
l3p [IN-ACTIVE] 14 x G1/4" Black Sparkle Compression Fitting CC2 For ID 3/8" OD 1/2" Verkocht 8
P [IN-ACTIVE] xspc ex240 & xspc ex120 Verkocht 9
TeQ99 [IN-ACTIVE] Diversen Fittingen 8mm Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan