• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hoe zijn jullie begonnen?

MonsterEnergy

Formally known as GreenDragon
Hallo allemaal,

Ik vraag me af hoe jullie zijn begonnen met modden. Zijn jullie met een oude kast gewoon begonnen? En ik vraag met name hoe jullie het modden hebben geoefend.
 
ik zit zoizo al in de techniek (dus al ervaring met slijpen en veilen, alleen dit is wat kleiner/fijner :p )
verder met idd oude kasten begonnen waar het nette niet gigantisch uitmaakt..
ik ben alleen nog niet zo goed als kenny (daarvoor moet ik nog wat meer oefenen :p)
 
Mijn eerste casemod 5 jaar geleden?

DSC00526.jpg


DSC00485.jpg


DSC00482.jpg


toen ook me gamma dremel gekocht voor dat ding, die het NU! nogsteeds doet. hahah
 
Begonnen door te gaan waterkoelen ...

Gewoon op mijn huidige kast van toen aangepast om alles eraan te kunnen hangen (P182), later wat bijgewerkt etc zodat het er uiteindelijk wel vrij net uit zag :)

Daarna een Coolermaster Stacker onder handen genomen, daar had ik a wat meer techniek van alles in m'n vuistje zitten.

Volgende was mijn Lian Li V1000 toen zat de techniek al heel wat beter in de handen en vind ik dat ik kan zeggen dat ik proper werk kan leveren

atm bezig met mijn V2000, daar zit ook de techniek erin, maar ik zou beter niet elk idee direct uitvoeren omdat dat later durft te vervallen voor iets anders, maarja voor alles kan je een oplossing modden !
 
Dus...... je leert het door het te doen?

------------------------------------

Ik zit nog op school, en verdien dus niet veel. Bijbaantje mag ook niet. (wil ik wel).
Ik zit dus krap in het budget :(. Maar ik kan wel goed klussen!

------------------------------------

Als je een kast koopt en verbouwt, kan je hem dan met winst verkopen? (Een mooie neutrale kast, en hij is goed gelukt.)

Added after 32 minutes:

Even wat geprobeert
34gm1wk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben alsvolgt begonnen.

Heb onze oude case gepakt, toen ik nog 16 was ofzo, en daar bij Alernate een window kitje gehaald. Vervolgens de dremel gepakt en eroplos geslepen, met hier en daar een uitschieter als gevolg, maar het, het was mn eerste mod attempt ooit. Raampje erin en klaar. Vervolgens was CCFL's gehaald en tada, klaar was mn mod.

Daarna maar een betere case aangeschaft toen ik voor het eerst mn eigen pc kocht, en maar gelijk met window sidepanel. Oude E6400/4Gb-800Mhz en een 7600GT XXX erin gepropt en wederom wat CCFL's en klaar was kees (Lees Rob;)).

Ton begon het wel heel erg te kriebelen toen iok mn eerste WC setje in dezelfde case bouwde van XSPC Delta. Waarop ik om wat meer mn case modding te oefenen een Xigmatek Midgard heb aangeschaft om een volledig op los te gaan.
Zie hier het resultaat Klik.

Vervolgens een wat duurdere case gepakt namelijk de Cosmos S, waar je het resultaat al van hebt gezien. Puntje bij paaltje, gewoon proberen, en veel vragen aan mensen die het eerder hebben gedaan, welke ontzettend goeie tips hebben voor je waar je zelf misschien nooit aan hebt gedacht!.
Ik raad je aan een niet al te dure/2e hands case aan te schaffen, en hier gewoon op te oefenen. Denk je het genoeg onder de knie te hebben kan je een duurdere case pakken etc.

Succes ermee!

Edit:

Spuiten? Eigenlijk heb ik hiervoor B0b0 en K3nny tot diep in de nacht over ondervraagt.
K3nny heeft op het forum een mooie uitleg geplaatst wat te doen en in welke volgorde. Een tip die ik je mee kan geven uit ervaring is GEEN pure amoniak gebruiken op plastic om te ontvetten, maar gewoon wasbenzine ;).
 
Laatst bewerkt:
Ik citeer:

Kale case beginnen schuren met p400 daarna onstoffen en ontvetten.
Primer bus goed schudden en alles 1e laag geven wat nodig is.
15 min wachten
Primer bus goed schudden en 2e ronde doen.

30 min wachten
kleurbus goed schudden en aanbrengen.
10 min wachten
kleurbus goed schudden en 2e laag aanbrengen.
10 min wachten
kleurbus goed schudden en 3e laag aanbrengen.

1 uur wachten, zodat het goed kan doorharden, als er veel stof in je lak zit wacht dan 2 uur en schuur super lichtjes alles met p800/p1000.

Dan de blanke laklagen.
spuitbus ZEER! goed schudden, blanke lak spuitbussen werken op vele hogere druk.

Spuitbus dus goed schudden en eerste laag zeer licht aanbrengen.
10 min wachten
spuitbus weer goed schudden en 2e laag wat dekkender erop laggen
20 min wachten
spuitbus weer goed schudden en 3e laag aanbrengen. en laten uitharden tot morgen.

dat is mijn stappen plan.

Zie je veel stof in je blanke laklaag schuur hem op met p800 en doe dan de blanke lak stappen opnieuw voor een SUPPER strak resultaat, het helpt ook om je spuitbussen voor te verwarmen en in een verwarmde plek te spuiten.

GEBRUIK altijd een mondkapje want anders moet je neus peuteren.
maak de vloer vochtig met een planten spuit zodat stof blijf plakken aan de vloer, doe dit ook met je kleding. Ja veel stappen maar stof is FUNEST voor je uiteindelijke resultaat.

Zo moet het niet, maar ik gegarandeer je, als je het zo doet dan heb je het beste en strakste resultaat heb met een eenvoudige knikkerbus.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H Hoe groot moet de radiator zijn voor het koelen van een 3770k? Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 Barrow ventiel...Hoe gebruiken? Waterkoeling 6
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
H Hoe kabels bevestigen aan PCI-e female Cases en Modding 2
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
XenoMorpH 2x D5, hoe monsteren op een EK-UNI Pump Bracket Waterkoeling 6
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
P Hoe sluit ik 3 mm led's aan ? Advies Waterkoeling Setup 5
djghostogb Hoe Aqua-Computer Aqualis Base 450ml monteren op de Aqualis Pump adapter for D5? Waterkoeling 8
J hoe air bleeden uit loop? Waterkoeling 4
J Hoe waterblok schoonmaken? Waterkoeling 2
T Hoe kopier en plak ik in dit forum HighFlow Forum 3
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
P Hoe Corsair Vengeance Heatspreaders verwijderen? Waterkoeling 27
W Hoe aan te sluiten: Aquaero 6 controller en Alphacool pomp Waterkoeling 0
A Hoe heet dit en waar kan ik dit vinden:) Problemen & Oplossingen 8
T Silverstone Raven, hoe 360 radiator extern monteren? Waterkoeling 5
88Gamer88 Hoe switch maken 12V & 7V met druk knop ? Handleidingen en Installatie Tips 34
P Hoe vergroot ik mijn wifi signaal? Hardware & Software 7
J WiFi (hoe (on)gezond is t?) Nieuws en Sport 9
coolfris Hoe een glas water in te schenken Handleidingen en Installatie Tips 1
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
cederieck Knik in loop Hoe los ik dit op ? Waterkoeling 6
iSP TV kiezen/beoordelen in de winkel, hoe doe je dat? Electronica 7
ChillPascal Hoe een custom powerswitch aansluiten Handleidingen en Installatie Tips 18
Arniebomba GTX680 DCUII SLi WC setup, hoe afstand overbruggen? Waterkoeling 8
gunny Koolance TMS205 - Aquaero 5 pro Hoe en wat Waterkoeling 0
E crysis 2 nat type : strict. hoe op te lossen Problemen & Oplossingen 9
R Hoe de fans van de Twin Froxr II vervangen en voornamelijk, met welke? Overige Koeling 7
Stephan---pro Hoe bevestig je noppenschuim? Problemen & Oplossingen 3
canonchiel Hoe moet ik mijn wc set aansluiten Waterkoeling 10
T Hoe vraag ik een RMA aan? HighFlow Webshop 3
D3T0X Meedenk topic. Hoe een deur naar boven open laten gaan? Cases en Modding 4
R Na 8 jaar geen watercooling het toch maar weer proberen, maar hoe? Advies Waterkoeling Setup 2
Robin Intel ivy bridge hoe denk jij erover? Hardware & Software 36
D [GEVONDEN] goedkope laptop ( maakt niet uit hoe oud die is ) Gevonden 4
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
O Hoe Bitspower D5/MCP655 Dual Top in de kast monteren? Handleidingen en Installatie Tips 10
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
cederieck Hoe kan ik dit oplossen Zonder iets bij te bestellen ! Waterkoeling 2
S back licht inverter laptop kapot ? hoe kan ik dat testen Hardware & Software 0
T1mmy Hoe een fan controller demonteren ? Cases en Modding 7
P Waterkoeling wel/niet gebruiken en zo ja hoe? Waterkoeling 21
C Overgaan op waterkoeling, maar hoe wat waar en waarmee? Advies Waterkoeling Setup 3
S Heatkiller 3.0 NICKEL hoe schoonmaken? Waterkoeling 9
T Hoe een Bitspower X-Station Multi PSU Module aansluiten? Handleidingen en Installatie Tips 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan