• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Plexiglas bewerken

En wat kost een stuk plexi bewerken (gat van ca. 20x20cm) bij jullie? :D

Bedoel je plexiboy of mij ?

Opzich is dat een kleine moeite voor mij, maar hoe dik en hoe groot is de plaat er omheen dan verder ??

Moet er wel bij zeggen dat haakse binnen hoeken niet mogelijk zijn met onze machine, logisch omdat de frees natuurlijk rond is (R=6mm) , dat is dus het grote voordeel van laser/water CNC ,die kunnen wel tot in de hoek komen....
 
Opzich is dat een kleine moeite voor mij, maar hoe dik en hoe groot is de plaat er omheen dan verder ??

Moet er wel bij zeggen dat haakse binnen hoeken niet mogelijk zijn met onze machine, logisch omdat de frees natuurlijk rond is (R=6mm) , dat is dus het grote voordeel van laser/water CNC ,die kunnen wel tot in de hoek komen....
Paneel is 48x48x5 cm.
A.C.RYAN AcrylPanel

Het is de bedoeling dat het zo'n vorm wordt: [Dus het lichte is plexi, donkere zijpaneel)
33y1iqh.png
 
Dat is met een paar minuten klaar, stukjes perspex in die afmetingen gaan normaal bij ons de container in, dus dit is prima te doen...

Maar wil je de zijkanten dan gepolijst hebben? Als je namelijk licht wil laten komen vanaf die zijkanten, dan moet je het juist mat houden!
 
Dat is met een paar minuten klaar, stukjes perspex in die afmetingen gaan normaal bij ons de container in, dus dit is prima te doen...

Maar wil je de zijkanten dan gepolijst hebben? Als je namelijk licht wil laten komen vanaf die zijkanten, dan moet je het juist mat houden!
Sorry, late reactie (A)

De zijkanten vallen een stukje achter het zijpaneel om hem te monteren met popnagels.


@Tarbax:
Panelen

'Rubber Edge Trim'
 
ik gebruik figuurzaag met extreem fijn blad (je ziet de tandjes amper), werkt perfect, en kan je makkelijk alle vormen mee doen (electrische en voor de hele kleine bochtjes een hand zaag)
 
Sorry voor het kicken van dit topic, maar ik gebruik altijd een dremel (of dremel namaak ding)
Nooit problemen mee gehad, en je moet het gewoon een beetje schuren.
Je hebt dan ook niet het risico dat je ernaast snijdt met je stanleymes, of dat je je plexiplaat helemaal kapot breekt.
 
Afhankelijk van wat voor laser je hebt zal die diamantfrees t leuk doen, maar een 1,5kw CO2 laser met een mega stabiele tafel doet het toch verdomde mooi en erg snel :p Dus ik gebruik de apparatuur die bij mijn pa's zaak staat :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Plexiglas bewerken Cases en Modding 12
Sw333t [IN-ACTIVE] Iemand die goed is met het bewerken van Plexiglas Gevonden 3
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Gaittie Polijsten randen plexiglas Cases en Modding 6
C Plexiglas buigen? Handleidingen en Installatie Tips 13
88Gamer88 Plexiglas verlijmen met chloroform Cases en Modding 3
F Plexiglas wit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Blackdash Plexiglas Kast aarden Cases en Modding 3
S [prototype] Plexiglas buis fitting Gallery & Build Logs 24
Anthares Plexiglas/acryl paneel met LED? Cases en Modding 3
gerjanlubbers Plexiglas covers ? Cases en Modding 4
M Plexiglas bevestigen aan paneel Handleidingen en Installatie Tips 4
G Plexiglas en graveren Cases en Modding 5
sir serial [GEVONDEN] 1mm clear plexiglas! Gevonden 7
Sw333t Monteren van plexiglas window: Welke kit heb ik nodig? Cases en Modding 8
Sw333t 1mm getint plexiglas Cases en Modding 5
pulse Hexahedron - Custom Plexiglas Cube Case Gallery & Build Logs 20
pulse [GEVONDEN] Plexiglas 5mm Gevonden 2
T1mmy Waar degelijke plexiglas kopen? Cases en Modding 13
E Problemen met LED achter het plexiglas..... Cases en Modding 4
S plexiglas wand Cases en Modding 7
MonsterEnergy Zwart plexiglas (ondoorzichtig) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
k.3nny [INACTIVE] Plexiglas behuizing Gevonden 2
E [INACTIVE] EK-FC 4870X2 CF - Plexiglas Gevonden 1
Source Plexiglas, groter formaat? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Freddy Antec Bigboy / Plexiglas panelen op voorraad HighFlow Computer Cooling Shop 8
G opnemen en live bewerken van 4 videoinputs met pc Hardware & Software 1
Sw333t Software voor bewerken audio van onze trouwfilm Hardware & Software 11
Source [Hulp] Spoed cursus video bewerken Hardware & Software 7
L Flexlights bewerken Cases en Modding 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan