Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: [waardebepaling] fittings, CPU en GPU blocks

Junior Member Xfiles is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Mon 16-Jan-12
    Credits
    80
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7

[waardebepaling] fittings, CPU en GPU blocks

Hallo,

Ik kwam tijdens het opruimen nog wat oude watercooling onderdelen tegen.
    Graag zou ik jullie mening over de prijs horen zodat ik het mogelijk te koop aan kan gaan bieden.

Hierbij de details.

Fittings
    Naam: PrimoChill Rigid Ghost Compression (3/8 ID x 1/2 OD) Fitting - Knurled Grip - Black (link).
    Aantal: 27.
    Aanschafdatum: 4 stuks op 24-07-2015 de rest op 26-08-2015 (de eerste 4 waren gebruikt om de loop mee te plannen)
    Garantie status: Onbekend, ik weet niet hoelang de garantie op fittings is, ik kan het zo snel niet vinden.
    Staat van de fittings: De helft is nog nieuw en niet gebruikt, de andere helft is wel gebruikt voor ongeveer 2 jaar. (half verwegen de build had ik hardline tubing opgegeven).
    De gebruikte fittings zijn schoongemaakt opgeslagen.
    Accessoires: voor 4x 4 sets van fittings heb ik de originele verpakking nog, voor de overige 11 niet want deze had ik zonder originele verpakking ontvangen.

CPU blocks
    Naam: XSPC RayStorm CPU WaterBlock Intel - XS-RAYS-INT (link).
    Aantal: 1.
    Aanschafdatum: 15-01-2012
    Garantie status: Verlopen (vermoed ik)
    Staat van het block: Gebruikt voor 3,5 jaar, schoongemaakt opgeslagen al kan de koperen onderkant dat contact maakt met de CPU wel wat schoonmaak / lapping gebruiken om het weer 100% glimmend te maken.
    Accessoires: Alles zou nog aanwezig moeten zijn, de originele doos, alle mounting hardware en zelfs nog de meelegeverde led's.

Naam: Koolance CPU-380I Intel (link)
    Aantal: 1
    Aanschafdatum: 24-07-2015
    Garantie status: Onbekend, ik weet niet hoelang de garantie op CPU blocks is, ik kan het zo snel niet vinden.
    Staat van het block: Gebruikt voor 2 jaar, schoongemaakt opgeslagen, van wat je vanaf de buitenkant kan zien is die nog zo goed als nieuw ogend.
    Accessoires: Alles zou nog aanwezig moeten zijn, de originele doos, alle mounting hardware en zelfs nog de originele koelpasta (nooit gebruikt).

GPU blocks
    Naam: Koolance GeForce GTX580 VID-NX580 (link)
    Aantal: 2
    Aanschafdatum: 15-01-2012
    Garantie status: Verlopen (vermoed ik)
    Staat van blocken: Gebruikt voor 3,5 jaar, niet schoongemaakt opgeslagen, gekleurde vloeistof is gebruikt, ik heb 1 block even opengemaakt en met wat schoonmaken zou die weer gebruikt moeten kunnen worden.
    Accessoires: Alles zou nog aanwezig moeten zijn, de originele doos en alle mounting hardware.

Alvaste bedankt voor jullie inbreng!

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    4.031.093
    Mentioned
    216 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    119
    Fittingen denk ik 30% van de nieuwprijs.
    CPU blokken zou je kunnen aanbieden voor de helft van de nieuw prijs.
    GPU blok kan je denk ik beter gratis aanbieden en hopen dat iemand zo'n oude kaart nog wilt waterkoelen

Ingeschreven
    Mon 16-Jan-12
    Credits
    80
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    @Freddy

Bedankt voor je input!

Van de GPU blokken verwacht ik niet veel meer dus mogelijk wel een slim idee om ze gratis weg te geven.

Wat is het idee van 30% van de nieuwprijs bij de fittings maar nog wel 50% van de prijs bij de CPU blokken?
    Is het omdat de prijs per fitting niet zo hoog is vergeleken met een CPU block dat een lagere prijs per fitting een hogere kans op verkopen heeft?

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    4.031.093
    Mentioned
    216 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    119
    Is het omdat de prijs per fitting niet zo hoog is vergeleken met een CPU block dat een lagere prijs per fitting een hogere kans op verkopen heeft?
    Precies dit

Ingeschreven
    Mon 16-Jan-12
    Credits
    80
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    @Freddy

Bedankt voor de hulp.
    Ik heb een verkoop topic aangemaakt dus dit topic mag opslot.

User Tag List

Forum Rechten