• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

4890 kan geen 3d beelden afspelen

jrheuwing

Member
Ik heb een XFX 4890 XXX die de laatste dagen steeds meer problemen is gaan geven. Reeds lange tijd verscheen er af en toe meldingen in windows dat de driver van de grafische kaart was vastgelopen en dat dit hersteld is. Meestal als het warmer weer was kwamen deze meldingen.

Op dit moment is het niet meer mogelijk om een 3D spel te starten of een benchmark(furmark). De complete PC loopt dan vast en het beeld gaat op zwart of geeft een vreemd beeld weer. Gewoon werken op de PC of het afspelen van een film is geen probleem. De snelheden zijn nu teruggebracht tot onder de stock waardes en het probleem is nog niet opgelost. De spanning op de GPU is wel gelijk gebleven om de stabiliteit te waarborgen. De temperaturen idle is rond de 60C en onder vollast is deze rond de 85C. Gezien deze temperaturen zou ik zeggen dat de koeling nog voldoende is.

Is de kaart langzaam aan het overlijden of is er iets anders aan de hand?
 
@navyviper: Daar was ik al bang voor. Dan ga ik maar opzoek naar een andere kaart. Het wordt niet weer een topmodel, maar een meer gangbare zoals 7870 of zoiets.


Eens opnieuw insteken kan ook helpen, maar persoonlijk denk ik dat navyviper er dicht bij zit. 60° is overigens best hoog om gewoon idle te zijn, zeker als hij maximaal maar 85° wordt.
De hoge idle temperatuur kan mogelijk door MSI Afterburner komen. Daarin heb ik de grafiek aangepast waarop de fan reageert. Hij blijft langer op een lage snelheid om het geluid terug te dringen. Vanaf 65C is de grafiek steiler en bij 90C staat die maximaal.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Welke thermalpads zijn geschikt voor radeon 4890 Problemen & Oplossingen 2
J Radeon 4890 koelblok Advies Waterkoeling Setup 3
M EK-FC 4890 SAPPHIRE PCB Nickel plated HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S [VERKOCHT] Q9550, 4890, maximus formula Verkocht 4
coolfris [VERKOCHT] xfx hd 4870 1.0 gb (hd-48za-zhdc) + Swiftech MCW60-4870/4890 Verkocht 7
H 1e WC / +- €500 / i7920d0 / 2x XFX 4890 Black Edition (Crossfire) Advies Waterkoeling Setup 27
aadje93 gaat dit passen (ek 4890 blok op een eigen koeler model 4890(club3d) Waterkoeling 0
Dustyrick raar geluid van ATI Asus 4890 Hardware & Software 10
Robin 4890 Refference 2 Voltage omhoog doen. Overclocking 5
Donnie1992 asus p6t icm 2 X 4890 CF Hardware & Software 3
S ati 4890 waterkoelen Advies Waterkoeling Setup 4
N 4890 probleem Hardware & Software 5
Xtrafresh 4890 met zwart PCB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M waterkoeling i7 920 2x xfx 4890 black edition ??? euro Advies Waterkoeling Setup 8
S waterkoeling i7 920 xfx 4890 black edition 300 euro Advies Waterkoeling Setup 10
Mobomonster Ek 4890 block Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
F Installatie/Modden uitbesteden, wie kan helpen? Omgeving Zwolle Waterkoeling 6
vincent wie kan afbeelding aanpassen? Hardware & Software 7
Mannekino Kan iemand tegen betaling iets eenvoudigs 3D printen voor mij? Cases en Modding 27
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
Bar Weinig Kan ik reserveren, aanbetalen, of kunnen we iets anders regelen? HighFlow Webshop 2
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
D Waarom kan ik niet meer dan 1 meter bestellen? HighFlow Webshop 1
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
Freddy Bouli de Sneeuwpop Serie, waar kan je die nog krijgen??? Films / Movies 0
J Wie kan me helpen met PETG buigen? Omgeving Haaksbergen Waterkoeling 15
J Kan dit materiaal in de loop? (messing, koper, delrin) Waterkoeling 4
vincent Gezocht iemand die een bedrijfs logo kan maken Algemene Discussies 3
Bas9466 MSI GTX 980 2 X 8 PIN verloop stukje van 6 naar 8 pin of gewoon nog 1 8 pin kabel kan Problemen & Oplossingen 0
A Kan iemand mij helpen met acrylic tubing Waterkoeling 9
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
S Kan geen verkoop topic aanmaken? HighFlow Forum 17
Freddy Netwerkkabel kan defect gaan?! Problemen & Oplossingen 5
coppercoq Kan niet alle waardepunten gebruiken HighFlow Computer Cooling Shop 2
A Hoe heet dit en waar kan ik dit vinden:) Problemen & Oplossingen 8
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
CDA441 Kan beeldscherminstellingen niet opslaan Problemen & Oplossingen 4
P [IN-ACTIVE] Modder die een LED strip kan/wil solderen. Gevonden 3
X Kan ik meerdere fans aansluiten op 1 aansluiting van een fan-controller? Overige Koeling 6
J Kan multiplier niet aanpassen na nieuwe videokaart en overclock fail Overclocking 2
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
S Vraagje hoeveel gewicht kan een reservoir aan Waterkoeling 2
B Kan GPU erbij in mijn loop? Waterkoeling 2
E wie kan een leuk systeem voor mij samen stellen ? Problemen & Oplossingen 16
Bart D Kan bestelling niet plaatsen/betalen iDEAL - totaal bedrag klopt niet?? HighFlow Webshop 5
Adam Vandervorst Kan de XSPC 750 baypump/pomp mijn loop aan? Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan