• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Video kaart keuze voor BF3 en SC2?

killybilly

New member
De tijd is aangebroken voor mij om mijn computertje af te maken, het enige wat mij nog rest is een videokaart.
Ik hoor vanalles over allerlij merken en ik overweeg nu:

2x ASUS ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5

of

ASUS ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5

Het moet allemaal op een:

MOBO: P8Z68-V
CPU: i7-2600K
PSU: Cooler Master Silent Pro M1000

Ik wil de kaart(en) vooral gebruiken voor starcraft 2 (eventueel in 3D) en Battlefield 3.
geen overclock of grootse plannen verder voor de kaart.
Wat is hieruit een goede keuze of zijn er andere opties voor hetzelfde of minder geld met hetzelfde resultaat.
Ook heb ik al veel andere dingen op mijn voeding aangesloten en wil ik graag weten wat teveel is.

Een fijne avond,
Nico
 
Mijn advies zou ook de GTX 580 zijn.
Dit omdat je na een SLI-560 opstelling je nog weinig uit te breiden hebt, zeker op een LGA 1155 bord waar PCI lanes en bandbreedte beperkt zijn.
Mijn enige aanraden daarbij zou zijn om een 3Gb model te nemen, omdat BF3 met ultra settings toch al gauw aan de 1450 Mb -en dus de max van de kaarten- aan VRAM zit.
Dit is een trend die ik verwacht door te zetten in toekomstige games.
Daarbij neem ik aan dat je minstens een 1920x1080 display hebt.
 
Allemaal vriendelijk bedankt. Dan spaar ik nog een maandje door en ga ik rond de sinterklaas tijd maar eens rondkijken voor een gtx580, wellicht zelf de 3gb versie. Daarbij heeft sanders ook gelijk omdat ik 2x een 1920x1080 scherm heb.

Na daadwerkelijk opgezocht te hebben wat een 3gb versie inhoud lijkt mij belangrijk te zeggen dat het geld niet voor mij op de grond ligt ;) dus een gtx 580 1536mb lijkt de keuze, maar vervolgens zag ik ook een gtx 570 2560MB. Dus nogmaals advies s.v.p Wat is hier belangrijker? snelheid of capaciteit (tenminste, ik denk dat het verschil daar ligt:question:)
 
Ik zou het niet doen, zoveel geld uitgeven aan een videokaart die over 2 maandjes niks meer waard is. Begin 2012 komen de GTX600 en HD7000 serie van Nvidia en AMD. Geruchten gaan dat door de verkleining van de chip de prestaties enorm zullen stijgen.

Wat ik persoonlijk zou doen, haal 1 GTX560 Ti waarmee je bf3 echt prima kunt draaien. Verpats deze voor een leuk bedrag vlak voor de komst van de nieuwe modellen en koop je voor de prijs waarvan je nu een 580 zou hebben gekocht een heel stuk betere kaart waarvan de waarde ook nog wel een tijd intakt blijft.

It's your choice!
 
Aannemende dat de prijzen van de 600 serie redelijk zullen zijn.
Aannemende dat er een goede kaart bij de release uitkomt, nieuws is dat nVidia in tegenstelling tot andere jaren begint met low en mid range.
Impliceren dat een GTX 580 een totale miskoop is?

Nogal oneens met uw mening mijnheer.
 
Dat wat vissa zegt zou zomeer eens kunnen kloppen, maar ik ga er niet vanuit dat de prijzen van de 6** series redelijk zullen zijn of dat die kaarten de 5** series compleet waardeloos maken. Daarbij zie ik in de nabije toekomst ook weinig spellen die meer van een kaart zullen eisen dan bijvoorbeeld battlefield 3, als een 560 die al met gemak aankan dat zit ik met een 580 dus nog wel even goed. Maar er zit ook nog een maandje voor de uiteindelijke beslissing en wie weet wat er allemaal nog bekent gaat worden over de nieuwe series.
 
Ho, ik zeg absoluut niet dat de GTX580 een miskoop zou zijn. Integendeel, het is een monster van een kaart! :)

De prijzen van de GTX600 en HD7000 serie zijn gewoon net zoals altijd om en nabij de release prijzen van de voorgangers. Ik zeg alleen dat je erover na moet denken wat je doet. Voor mij speelt geld een kleinere rol, voor een ander is 400+ euro voor een videokaart veel geld, en met nog maar 2 maanden te gaan is met misschien verstandig om toch even af te wachten voordat je zo'n bedrag uitgeeft. Want als je er spijt van hebt, de GTX580 is na de release van zijn opvolger gewoon enorm veel minder waard, zo gaat het in hardwareland.

Maar ga je toch voor de GTX580 zit je sowieso gebakken. Ik lees dat je 2 monitoren bezit, pak dan de 3GB versie, levert je een stuk meer op. :) Ik draai op dit moment nog steeds een 580, dan wel een enkele i.p.v. 3 stuks, maar het is nog steeds rap zat!
 
Hoop dingen af te wegen dus, dat maakt het natuurlijk allemaal leuker moet ik dan maar denken. Gelukkig maar dat ik er nog een maand over na moet denken. In ieder geval al bedankt voor de informatie, hier kom ik nog een keer op terug.
 
In de aankomende maand zal er zeker meer bekend worden over beide nieuwe serie videokaarten. Door het kleinere productieprocedé hebben de GPU's de potentie om voor ongekende prestaties te gaan zorgen! :)
 
Ik zou het niet doen, zoveel geld uitgeven aan een videokaart die over 2 maandjes niks meer waard is.

Dit kan je natuurlijk op twee manieren opvatten, maar zowel op financieel als presterend gebied zal de 580 niet waardeloos raken door zijn voorganger.
Zelfs de 480 is nog een populaire kaart vanwege de super prestaties, ook al is deze inmiddels al verouderd.
Ter vergelijking: een GTX 480 presteerd nagenoeg gelijk aan een GTX570. Maar is wel een stuk goedkoper (acties voor $200 zo nu en dan in de states).

Hoe dan ook, als wachten een optie voor je is zou ik je dat in elk scenario aanraden.
Dat wil niet zeggen dat je per se voor een nieuwe serie moet gaan, maar het uitbrengen ervan heeft altijd invloed op de huidige prijzen en het tweedehands aanbod.

nvroadmap-2013.jpg


According to Nvidia, Fermi architecture is capable of achieving typical double precision (DP) performance of 1.5GFLOPS per watt. Kepler architecture will increase performance per watt by about 3 or 4 times, hence, it is possible to expect something like 1.125TFLOPS - 1.50TFLOPS of DP performance by a chip with 250W thermal design power. Although math performance with DP accuracy does not have a direct correlation with graphics performance it is possible to expect Kepler to be at least two or three times faster than Fermi in games
Source: www.fold4life.com • View topic - NV Roadmap > 2013
 
Dat bedoelde ik ook Sander, niet helemaal correct geformuleerd idd. De GTX580 blijft hoe dan ook een prachtige kaart. Zeker als hij straks voor een ,, prikkie '' te verkrijgen is als de nieuwe serie zijn intrede doet. :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Verderf Keuze nieuwe video kaart Electronica 19
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M welke video kaart zou er geschikt zijn voor een alienware aurora alx Hardware & Software 0
Zwelgje [GEVONDEN] Video kaart met nikkel fullcoverblock plexie top Gevonden 13
Fuwa Fuwa [Probleem] video kaart driver error! Hardware & Software 6
Hightower Unboxing video's Algemene Discussies 11
bundymania [Bundymania Video Review] Pumpenvergleich: Alphacool DC-LT 3600 und 2400 [German] HighFlow Product Reviews 0
N 3 of 4 beeld schermen op 2 video kaarten AMD / ATI 14
JeanPaul [IN-ACTIVE] Apple Ipod video 30GB Verkocht 2
G Video Game High School Algemene Discussies 16
D Bf3 guide/tips/tricks video's Gaming 0
M Intel GMA 900 video driver (915GM chipset) op W7 Hardware & Software 0
Das Experiment Video topic Fotografie, Film en Video 12
W [IN-ACTIVE] s775 bordje met onboard video Gevonden 3
Z FLV Video uit eBook halen Hardware & Software 0
Freddy Keuze hulp: Goede HD Video Camera! Fotografie, Film en Video 30
D hoe gebruik maken van extra video geheugen ? Hardware & Software 3
Source [Hulp] Spoed cursus video bewerken Hardware & Software 7
Greensaint Solderen van SMD 0805 LED's video Handleidingen en Installatie Tips 4
P video streaming via netwerk Hardware & Software 5
H Video Bewerkings Computer, ideale hardware? Hardware & Software 22
G gta 4, video memory full Gaming 10
Freddy Forum update: Foto's en Video's! HighFlow Computer Cooling Shop 1
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
M 2e EAH6850 erbij voor CF of een enkele nieuwe kaart? Hardware & Software 8
A waterblock voor deze grafische kaart MSI N660-TF-2GD5/OC Twin Frozr III GeForce GTX HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
iSP [GEVONDEN] Nvidia midrange kaart Gevonden 1
C Grafische kaart - PCI-e 2.0 x16 Hardware & Software 3
G Fan vervangen op NVIDIA® GeForce GT 640 1 GB DDR5 grafische kaart Overige Koeling 4
Dustyrick [IN-ACTIVE] Oudere grafische kaart en wat klein spul. Verkocht 3
H RAID5 Kaart Hardware & Software 8
W 1 kaart veel warmer dan de rest in waterkoeling :| Waterkoeling 13
Zwelgje Advies welke kaart aanschaffen? NVIDIA 3
Thekoekepeer Grafische kaart blokje Advies Waterkoeling Setup 5
W EK GTX 580 backplate op een Twin Frozr kaart Cases en Modding 9
Nightwish68 Advies welke grafische kaart in laptop is beter Hardware & Software 7
Sw333t [INACTIVE] PCI-e grafische kaart Gevonden 3
R [INACTIVE] Beetje fasoenlijke VGA kaart met WC (full cover) Gevonden 6
R Radiator voor grafische kaart nodig of niet ? Advies Waterkoeling Setup 15
W inbouw tv kaart voor digitenne Hardware & Software 2
L Media Center + TV Kaart, maar geen beeld/ontvangst? Help Hardware & Software 5
Sw333t [VERKOCHT] Asus Ageia PhysX PCI kaart te koop Verkocht 18
Robin [INACTIVE] 9 slots kaart bracket Gevonden 0
Fall3n [GEVONDEN] Tv Kaart Gevonden 1
Fedmas TV Kaart voor m'n papa Hardware & Software 1
Oli4v P5Q Deluxe, Geheugen, Grafische kaart, HDD's ... Verkocht 13
Johnny [GPU] 2de hands kaart kopen. Doen of niet? Hardware & Software 14
G Waterkoeling voor Point of View GTX470 kaart Advies Waterkoeling Setup 2
C Extra physx kaart? Hardware & Software 2
Dutch013 Marktplaats: vga kaart gtx480 Algemene Discussies 39

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan