+ Plaats een Reactie
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 32 van de 32

Onderwerp: SLI Noob vragen

Senior Member Dark-NighT is a glorious beacon of lightDark-NighT is a glorious beacon of lightDark-NighT is a glorious beacon of lightDark-NighT is a glorious beacon of lightDark-NighT is a glorious beacon of lightDark-NighT is a glorious beacon of light Dark-NighT's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 13-Mar-10
    Credits
    230
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arniebomba Bekijk Berichten
    At the door? Dat is wel erg relatief genomen. Aangezien de 700 serie op zijn vroegst Q4 van 2013 verwacht wordt.
    Ik was onder de indruk dat de 700 series ergens in mei aankomt, maar goed q4 2013 is idd nog een eindje weg.

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    452
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Q4 is inderdaad nog wel een eindje weg, maar een definitief besluit over welke grafische kaart(en) het wordt neem ik pas wanneer de socket 1150 moederborden en de Intel i7 4770K beschikbaar is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thierry Bekijk Berichten
    Dus erin knallen die Titans, niet miepen, gewoon doen
    Titan vind ik een lelijke cooler hebben en of er echt mooie waterblocken voor komen is nog maar de vraag. Daarnaast natuurlijk de prijs. Minimaal 1000 euro voor een gpu die langzamer is dan een enkele GTX690 a 860 euro.. nee dank je. Al is hij nog zuiniger / stiller en ik knettergek, ik heb mijn grenzen.

Dit topic heb ik dan ook juist aangemaakt omdat ik met vragen zat over hoe SLI werkt, niet over welke kaart ik moet gaan kopen. Degene die Titan wil kopen, be my guest.. hier zal dat lelijke overpriced mormel nooit komen.
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

Senior Member Arniebomba is a jewel in the roughArniebomba is a jewel in the roughArniebomba is a jewel in the roughArniebomba is a jewel in the rough Arniebomba's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 02-Aug-12
    Credits
    230
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wwwicked Bekijk Berichten
    Q4 is inderdaad nog wel een eindje weg, maar een definitief besluit over welke grafische kaart(en) het wordt neem ik pas wanneer de socket 1150 moederborden en de Intel i7 4770K beschikbaar is.

Titan vind ik een lelijke cooler hebben en of er echt mooie waterblocken voor komen is nog maar de vraag. Daarnaast natuurlijk de prijs. Minimaal 1000 euro voor een gpu die langzamer is dan een enkele GTX690 a 860 euro.. nee dank je. Al is hij nog zuiniger / stiller en ik knettergek, ik heb mijn grenzen.

Dit topic heb ik dan ook juist aangemaakt omdat ik met vragen zat over hoe SLI werkt, niet over welke kaart ik moet gaan kopen. Degene die Titan wil kopen, be my guest.. hier zal dat lelijke overpriced mormel nooit komen.

Maareh..hadde ge da no vroage? Of ben je er inmiddels wel een beetje uit? Het grootste probleem met sli is scaling. nVidia is er tot op heden nog niet in geslaagd de drivers zo te optimaliseren dat de scaling in de buurt komt van 85% Meestal is het bij elke toevoeging ->75%->50%->35% waarin de kaart "achteruit" gaat. (niet daardwerkelijk achteruit maar de toevoeging van een kaart geeft nooit de 100% welke een singel GPU neerzet)

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    452
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Dat de performance level een kwestie van optellen zou zijn had ik ook nooit verwacht, dat was mij al wel duidelijk.

Qua keuze ben ik er nog steeds niet uit, ook nog niet bezig met de keuze van een gpu . Wel qua techniek erachter. Voor nu lijkt de beste keuze voor mij 2 gpu's. Maar welke exact, daar kijk ik pas naar wanneer Haswell in het land / de winkel is .
    Haikus are easy.
    Refrigerator.

Senior Member Arniebomba is a jewel in the roughArniebomba is a jewel in the roughArniebomba is a jewel in the roughArniebomba is a jewel in the rough Arniebomba's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 02-Aug-12
    Credits
    230
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    Oh dan heb je nog wel even ja.
    Als ik heel eerlijk ben, als nvidia liefhebber, zijn de drivers van AMD tegenwoordig een stuk volwassener geworden. De scaling in CF is momenteel beter dan die van sli. Maargoed, wellicht dat dat tzt nog verbeterd.

Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    452
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Ik heb mezelf gezworen om geen AMD meer toe te laten in mijn leven. Zowel qua gpu als cpu .
    Haikus are easy.
    Refrigerator.

Senior Member Dark-NighT is a glorious beacon of lightDark-NighT is a glorious beacon of lightDark-NighT is a glorious beacon of lightDark-NighT is a glorious beacon of lightDark-NighT is a glorious beacon of lightDark-NighT is a glorious beacon of light Dark-NighT's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 13-Mar-10
    Credits
    230
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    Okee, ik zit sinds de 8800GTX aan SLI, die werden opgevolgt door 2 mooie GTX 280's en die zijn vervangen door 2 GTX 570's. In mijn ervaring heb ik er weining to geen problemen mee gehad al die jaren, het werkt gewoon altijd goed. Er is hier en daar een game die een beetje moeilijk doet maar met een paar tweaks in de nvidia control panel voor de game.exe en het kan zo verholpen zijn, en zo niet dan kun je bij de program settings altijd nog sli specifiek voor die game uitzetten! En mark, als je daar mee wil spelen en mee wil leren, mijn senseo staat er klaar voor ^^

Member Ludwig will become famous soon enough Ludwig's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 29-Sep-08
    Credits
    389
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Misschien heb je nog wat aan mijn ervaring. Ik heb zelf 2 gtx680 Asus dc2o in sli. En ik game ook op een redelijk hoge esolutie
    van 2560x1080 (LGE93). Ik merk met de nieuwste games, zoals crysis 3 farcry 3 en tomb raider 3 dat ik net genoeg heb aan 2GB
    videogeheugen. Ik kom alleen met een enkele gtx680 wat power te kort.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arniebomba Bekijk Berichten
    Oh dan heb je nog wel even ja.
    Als ik heel eerlijk ben, als nvidia liefhebber, zijn de drivers van AMD tegenwoordig een stuk volwassener geworden. De scaling in CF is momenteel beter dan die van sli. Maargoed, wellicht dat dat tzt nog verbeterd.
    Maar als je de frame times gebeuren er bij gaat halen werkt SLI in eens een stuk beter.
    Zelf bij minder fps loopt sli smoother dan CF. AMD is hier wel heel hard Mee aan het werk om dit
    goed te krijgen maar momenteel is CF niet aan te raden als je last hebt van de frime times die te
    lang duren.

Senior Member Hyperion is a glorious beacon of lightHyperion is a glorious beacon of lightHyperion is a glorious beacon of lightHyperion is a glorious beacon of lightHyperion is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sun 04-Apr-10
    Credits
    1.285
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    Ik dacht dat ze het verholpen hadden vanaf de 79xx serie kan ernaast zitten.
    Mja zelf heb ik 3x een 470 steken nooit 1 probleem mee gehad ivm drivers en ondersteuning

Sent from my LT18i using Tapatalk 2

Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    452
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Ben er inmiddels ook al uit, het is voor mij SLI geworden.
    Haikus are easy.
    Refrigerator.

Senior Member boefmans is just really niceboefmans is just really niceboefmans is just really niceboefmans is just really nice boefmans's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 16-Jun-11
    Credits
    1.056
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Ik heb een 580 SLI setup met een 2540-1440 resolutie. Er staat nog een HD scherm naast zodat ik temps ea kan uitlezen (en is voor office toepassingen lekker).
    De kaarten hebben (uit mijn hoofd) 2 gb geheugen(kan ook zomaar 1,5 zijn). Ik kan er igg alles mee spelen, ook in hoge resolutie, met nette framerates. Soms zie je dat het geheugen bijna vol zit maar hij haalt het (nog) wel igg. Voor de toekomst, als je toch gaat kopen, zou ik wel meer nemen momenteel.

Bij aansluiten had ik een issue: hij herkende de 2e kaart wel maar kreeg hem niet in SLI. Bleek ik de videochip van de cpu in de bios echt uit te moeten zetten, sindsdien nooit gedoe gehad (buiten issues met te laag voltage, maar dat staat los van SLI, was een ding bij deze kaarten).

Historisch is Nvidea het betere merk: ook al betaal je soms meer per FPS, die FPS is wel ' stabieler' (zie testen hierover van hardeware.info etc. Ik ging toendertijd bijna voor AMD, ben op tijd overgehaald toch voor de 580s te gaan.

Als ik nu een build zou moeten maken, zou ik wss voor 2x670 gaan (voor mij de beste balans prijs/kwaliteit) met kaarten met iets meer geheugen dan de standaard. Zou ik wat meer budget hebben zou ik er gewoon 1 of 2 titans inknallen natuurlijk. dan ben je even klaar.

Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    452
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boefmans Bekijk Berichten
    Als ik nu een build zou moeten maken, zou ik wss voor 2x670 gaan