+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Temps lopen rap op, pc valt uit

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.380
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    30

Temps lopen rap op, pc valt uit

Tijdje geleden heb ik een probleem gehad met mijn pompen, deze waren uitgevallen waardoor de cpu temp behoorlijk was opgelopen. Ik was voornamelijk bezig met video omzetten en andere zaken, dus de cpu was goed bezig snachts.

Met als gevolg: de hard-tubing was verbogen door de warmte en veroorzaakte een lekkage, en dat vooral bij de cpu.

Alle tubing vervangen, mede als de cpu-blok schoongemaakt en gecheckt op verstopping en terug geplaatst.
    Je kent het wel, hele riedeltje van vullen, ontluchten etc etc ., maar nu bij full load krijg ik mega temps van 80C en zelfs zo dat de pc afslaat. idle temps zijn 28-30C.. 1080TI idle is 27C, load is ca 45-50C.

2x D5 en 2x alphacool ST30 360 rad. Dat moet toch voldoende zijn?

Kan het zijn dat de CPU een knauw gehad heeft en dat deze nu gewoon veel te heet wordt ongeacht de koeling (stuk)?
    Heb dat cpu block in loop der tijd wel 20x los en vast geschroefd....(of ik moet een nieuw block)
    INTEL 8700K
    ASUS ROG Strix Z370-F Gaming
    16GB Corsair Vengeance 3200MHzC16
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB
    Crucial p1 M.2 SSD 1000GB

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    7.776.580
    Mentioned
    236 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    124
    Wat een drama
    Als de CPU tegen de 80C aanzit, voelt de lucht dat uit de radiator komt erg warm aan?
    Zo niet, dan neemt het koelvloeistof op een of andere manier de warmte niet op van de CPU.
    Dat kan liggen aan:
    - CPU blok maakt niet goed contact (je kan ook aan de tubing voelen bij de CPU of het warm is of niet)
    - Water pompt niet rond (ergens een verstopping of pomp uit/kapot)

2x D5 en 2x 360 radiator is ruim voldoende voor de meeste high-end systemen.

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.380
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    30
    Heb vandaag ff lopen stress-testen. Met Furmark wordt de GPU niet warmer dan 50C, dus daar zit het probleem niet.
    Heb Met Prime95 de CPU een tijdje lopen stressen, deze komt niet hoger dan 70C. Het water temperatuur hangt rond de 30C

In de BIOS stond ook ineens de EZ-System Tuning setting op de hoogste te staan waardoor de CPU naar dik 4800Mhz werd geklockt en hoogst waarschijnlijk ook instabiel werd.
    Wat ook niet meehelpt is dan mijn pc in een kast staan, maar heb daar eigenlijk nooit zoveel problemen mee gehad tot nu toe.

Er komt een kleine verbouwing aan van de kast en loop, oa met grotere rads. Ben benieuwd of dit iets zal gaan helpen.

EDIT: ik heb Prime95 en HeavenBenchmark tegelijk gedraaid, max cpu temp 76C, GPU 59C en water op 34C. Volgens mij zijn dat redelijke temps onder zeer zware belasting...
    Laatst gewijzigd door XenoMorpH; 31-03-19 om 19:14.
    INTEL 8700K
    ASUS ROG Strix Z370-F Gaming
    16GB Corsair Vengeance 3200MHzC16
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB
    Crucial p1 M.2 SSD 1000GB

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten