• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Geheugen kapot?

Hallo,

Ik heb een asus P5QL Pro, socket 775 en ddr2 memory.

Het probleem was als ik me geheugen maar iets aanraakte tijdens het ontstoffen dan starte mijn pc niet meer op.
Ik moest veel switchen van ram slots voordat ze weer werkten, nu dacht ik dat het aan de ram slots lag en heb dus een nieuw moederbord maar ook daar zelfde probleem. sterker nog 2 van de 4 geheugen sticks worden niet gepakt. Ik ga er nu dus vanuit dat het geheugen kapot is. Maar kan ik dat testen? ik heb op de 2 geheugen sticks die wel werken memtest86 laten draaien en daar kwam geen error uit. Maar als ik de 2 "kapotte" erin zet boot de pc geeneens. Ik krijg ook een melding dat de overclock gefaald is maar ik heb op die nieuwe moederbord niks overgeclocked.

Het huidige moederbord is een MSi P45T C51.

Alvast bedankt voor adviezen en tips
 
Heb je ook al een combinatie van een werkende en kapotte geheugen geprobeerd? Hierdoor kan je het probleem van het niet starten voorkomen. Voor de rest lijkt het erop dat er dus 2 reepjes zijn die niet meer werken.

Dat de PC niet opstart als er geen RAM inzit klinkt logisch, maar ik ga er wel van uit dat de BIOS bereikbaar moet zijn.
 
Heb je ook al een combinatie van een werkende en kapotte geheugen geprobeerd? Hierdoor kan je het probleem van het niet starten voorkomen. Voor de rest lijkt het erop dat er dus 2 reepjes zijn die niet meer werken.

Dat de PC niet opstart als er geen RAM inzit klinkt logisch, maar ik ga er wel van uit dat de BIOS bereikbaar moet zijn.

Ok bedankt zou dat straks eens proberen goede ram + een kapotte en dan memtest86.

Maar als ik alleen een "kapotte" doe dan start de pc maar je hoort geen beep en het beeld laat telkens zien analoog/digital en valt daarna uit.

Of de pc start en valt dan uit en start dan en valt meteen uit en dan weer zwart scherm en verder niks.
 
Ok ik heb het ondertussen nogmaals geprobeert. 1 werkend geheugen + 1 kapotte resulteert in opstarten met zwart scherm en dus geen bios toegang.

Alleen een defecte geprobeert ook geen bios toegang.

Nu heb ik al een oplossing kon van iemand een pc overnemen met 4gb geheugen en het systeem werkt nu weer normaal ik heb dus 8gb.

In ieder geval bedankt voor je advies. Wat ik nog wel ga proberen is het defecte geheugen op een ander moederbord maar goed zal niet veel uithalen :)
 
Na alles wat je al hebt geprobeerd acht ik het niet zinvol om deze RAM reepjes nog in een ander moederbord te proberen. Volgens mij zijn ze kapot en heeft het geen zin om ze nog ergens te gebruiken.
 
Toch nog even reageren hoe het verlopen is:

Uiteindelijk bleken gewoon alle 4 de reepjes wel kapot te zijn, hoe dan ook heb ik er toch 2 werkend gekregen, Alleen als ik de kast vervoer en door het schudden (denk ik ofzo???????) en weer aansluit dan heb ik weer grote problemen om hem aan te krijgen.

Dus ik ga ervanuit dat die ook kapot zijn. Maar ik heb het geheugen niet meer in mijn bezit.

Wil toch nog iedereen bedanken voor hun hulp/advies.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Gezocht: Socket 1150 mobo en DDR3 geheugen Gevonden 1
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
Dustyrick [GEVONDEN] Setje DDR3 RAM geheugen Gevonden 0
DieHard [GEVONDEN] 2gb 800mhz ddr2 geheugen. Gevonden 2
gunnie_nl brandje in hynix fabs 1 en 2, prijzen ddr geheugen omhoog Nieuws en Sport 1
canonchiel Advies ram geheugen. Hardware & Software 28
tomasvanderpijl ssd geheugen Hardware & Software 11
Sw333t Moederbord, processor en geheugen voor zelfbouw NAS Hardware & Software 22
JeanPaul [VERKOCHT] MEGA OPRUIMING , Sr-2 ,cpu's , ssd's ,hdd's, geheugen,gpu ect. Verkocht 18
Robin Welke geheugen snelheid nieuwe pc Hardware & Software 9
X-Tripiot [CANCELLED] Grote opruiming (oude moederborden , geheugen, vga) old skool Verkocht 10
A Snelheid geheugen Hardware & Software 15
DutchMicro Crosshair 4 Exreme geheugen. Hardware & Software 3
X-Tripiot [CANCELLED] Geheugen tec koeler Verkocht 10
Deutz RAM geheugen "probleempje" Hardware & Software 4
P [REFUSED] Voeding , geheugen en videokaart te koop/ruil Verkocht 7
Sw333t OCZ Gold geheugen Gesloten 3
H Koelen van NB/SB en Mosfet en het geheugen Waterkoeling 1
K [IN-ACTIVE] Server DDR2 FB dimm geheugen liefst 800Mhz Gevonden 0
D waarde gevraagd kast+moederboord+geheugen Gesloten 1
cederieck Wel geheugen op ASUS Maximus IV Extreme? zal dit werken ? Hardware & Software 11
E Welk geheugen voor een Asus p8p67 moederbord Hardware & Software 5
Killerbee Waarde van Mobo,CPU en geheugen (1156) Gesloten 6
Z 1866Mhz geheugen op elk moederbord? Hardware & Software 2
JeanPaul [INACTIVE] [i5 750 , DDR3 Geheugen . Asus P6TD deluxe ] Verkocht 8
dopestuff Snelheid/Traagheid van micro SD geheugen Hardware & Software 6
dopestuff geheugen timings Overclocking 0
D Acer aspire 8942G herkent in de bios 2 gb geheugen niet maar in cpu-z wel Hardware & Software 0
D hoe gebruik maken van extra video geheugen ? Hardware & Software 3
D hardeschijf of geheugen upgraden. Welke ? Hardware & Software 18
D mappen/geheugen is beveiligd. Problemen & Oplossingen 9
Freddy Meer geheugen (6GB-1333) of minder maar sneller (4GB-1600)? Hardware & Software 6
Oli4v P5Q Deluxe, Geheugen, Grafische kaart, HDD's ... Verkocht 13
M 8gb geheugen of een snellere processor, welke heeft meer meerwaarde.I.v.m upgrade PC Hardware & Software 4
SillentWolf i7 960 + 1600 mhz Dominator geheugen. Overclocking 5
l3p Corsair Dominator geheugen, welke zal ik nemen? Hardware & Software 30
D vraagje over ram geheugen Hardware & Software 26
R OCZ intern geheugen probleem Hardware & Software 3
K0G3L Welk geheugen voor Maximus III Gene ? Hardware & Software 24
KnuX Waterblok voor corsair xms3 geheugen Waterkoeling 6
Blackruby Verschil in Corsair geheugen? Hardware & Software 13
K MEM koelen, 8 geheugen modules Overige Koeling 30
Exeon Problemen met Rampage II extreme en geheugen Problemen & Oplossingen 47
P Geheugen 1:1 krijgen? Overclocking 3
A ASUS Rampage II Extreme: Ziet minder geheugen (2GB of 4GB ipv 6GB) Hardware & Software 27
Vannos DDR3 Geheugen modules Hardware & Software 7
S heatspreader van geheugen module verwijderen Overige Koeling 11
S Artic cooling turbo module over 3 geheugen banken Hardware & Software 4
dopestuff core i7 geheugen review HighFlow Product Reviews 2
Wouter Opzoek naar RAM geheugen. Hardware & Software 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan