+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: [Dienst] Sleeven

Tijgervarken knor roar tijgervarken has a spectacular aura abouttijgervarken has a spectacular aura abouttijgervarken has a spectacular aura about tijgervarken's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 30-Sep-14
    Credits
    1.451
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7

[Dienst] Sleeven

Hallo allen,

Zoals velen van jullie al weten heb ik al een aantal maal gesleeved en ben dus ook in het bezit van alle tools. Nu heb ik op het moment geen mod en nu is het af en toe ook best ontspannend voor mij om te sleeven, en ook heb ik nu weinig te doen

Wat kan ik sleeven?

-Volledige voeding, non modulair
    -Volledige voeding, modulair --> vaak goedkoper dan nog modulair
    -Bepaalde kabels voor zowel modulair als non modulair
    -Extensions
    -Paracord
    -LC customs
    -Eigen kabels maken

Wat kost het?

Het kost iets meer dan wanneer je het zelf zou doen, dit komt omdat er toch best wat uren werk in gaat zitten, du denk niet dat je voor een paar euro alles gesleeved krijgt. En boven dat alles heb je als je het goed wil doen ook nog een aantal goede tools nodig.

Portfolio

-Night Shades mod, is terug te vinden op het forum hier --> was paracord extension
    -Golden Ratio voor CM MSI HWI casemod competitie Worklog (CiP) - Golden Ratio by Tijgervarken | Hardware.Info --> paracord bepaalde kabels non modulair

Mocht het je wat lijken neem dan contact op.
    [Technasium] FTW

Senior Member AQuAKiNG has a spectacular aura aboutAQuAKiNG has a spectacular aura about AQuAKiNG's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 03-Aug-14
    Credits
    726
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    hoi,

ik heb een tijdje geleden al een aantal kabels laten zien die gesleeved moeten worden, nu heb ik daar geen tijd meer voor.
    dit zijn de kabels waar het om gaat:

20150406_200834.jpg

20150717_212523.jpg

deze afbeelding heb ik gemaakt nadat ik de sleeving eraf geknipt heb, er zitten in totaal 6 of 7 condensators op de kabels, deze moeten verlengd worden tot het midden van de bundel zodat ze in ieder geval niet in het zicht zitten.

op sommige pinnetjes zitten 2 draden aangesloten, kunnen die in 1 sleeve? de breedte is 4 mm

naamloos.jpg

verder wil ik dit kleurenschema aanhouden. zie jij het nog zitten om dit te sleeven?

alvast bedankt

Tijgervarken knor roar tijgervarken has a spectacular aura abouttijgervarken has a spectacular aura abouttijgervarken has a spectacular aura about tijgervarken's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 30-Sep-14
    Credits
    1.451
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AQuAKiNG Bekijk Berichten
    hoi,

ik heb een tijdje geleden al een aantal kabels laten zien die gesleeved moeten worden, nu heb ik daar geen tijd meer voor.
    dit zijn de kabels waar het om gaat:

Bijlage 18131

Bijlage 18132

deze afbeelding heb ik gemaakt nadat ik de sleeving eraf geknipt heb, er zitten in totaal 6 of 7 condensators op de kabels, deze moeten verlengd worden tot het midden van de bundel zodat ze in ieder geval niet in het zicht zitten.

op sommige pinnetjes zitten 2 draden aangesloten, kunnen die in 1 sleeve? de breedte is 4 mm

Bijlage 18133

verder wil ik dit kleurenschema aanhouden. zie jij het nog zitten om dit te sleeven?

alvast bedankt
    Als antwoord op je eerste vraag, ja als je het met LC telios zou laten doen gaat die 4mm passen, ik zie het wel zitten om het nog te sleeven. Moeten als ik het goed begrijp die condensators verlengd worden, deze zullen wel met heatshrink gedaan moeten worden aangezien ze waarschijnlijk te groot zijn voor de sleeving. En ik ben bang dat je dan niet 24, maar meer kabels ziet. Of gaan er maar 24 naar de voeding?
    [Technasium] FTW

Senior Member AQuAKiNG has a spectacular aura aboutAQuAKiNG has a spectacular aura about AQuAKiNG's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 03-Aug-14
    Credits
    726
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tijgervarken Bekijk Berichten
    Als antwoord op je eerste vraag, ja als je het met LC telios zou laten doen gaat die 4mm passen, ik zie het wel zitten om het nog te sleeven. Moeten als ik het goed begrijp die condensators verlengd worden, deze zullen wel met heatshrink gedaan moeten worden aangezien ze waarschijnlijk te groot zijn voor de sleeving. En ik ben bang dat je dan niet 24, maar meer kabels ziet. Of gaan er maar 24 naar de voeding?
    De bedoeling van de condensators is dat je de draden verlengt tot ongeveer het midden en de bundel zodat in de kast de condensator niet zichtbaar is.

Vanaf de voeding lopen er meer draden naar de 24 pin connector, dat geeft niet zolang alles naar het midden gesleeved wordt, en daar de kruising maakt.

Ingeschreven
    Tue 30-Sep-14
    Credits
    1.451
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    Oke, als ik het goed begrijp hoeft alleen 1 zichtbare helft gedaan te worden. Ik zal volgende week een prijsopgave sturen.
    [Technasium] FTW

Ingeschreven
    Sun 03-Aug-14
    Credits
    726
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    20150717_230027.jpg

is dit duidelijker? het idee is dus dat je vanaf de voeding en de 24 pin een strakke sleeving hebt
    Laatst gewijzigd door AQuAKiNG; 17-07-15 om 23:11.

Ingeschreven
    Tue 30-Sep-14
    Credits
    1.451
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    Ja, dat is zeker duidelijk. Zou je de lengten van alle kabels kunnen sturen, dan kan ik alles uitrekenen.
    [Technasium] FTW

Ingeschreven
    Tue 30-Sep-14
    Credits
    1.451
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    Ik heb er nog even naar gekeken, en ik vroeg mij af of het ook een mogelijkheid is om extensions te gebruiken. Deze kan ik namelijk ook zelf maken en sleeven. Het voordeel daarvan is dat je kabels zowieso lang genoeg zijn, je hebt "gewoon" 24/8/6 kabels en geen dubbele en dus ook geen condensatoren. Je kunt ook weer zelf je connectoren kiezen. Je hoeft mij niks op te sturen. Je kunt zelf lengte bepalen en ook als je later een andere voeding hebt kun je de sleeving gewoon houden. Eventueel kun je er dan voor kiezen om de sata/molex kabel wel te laten sleeven.
    Laat maar weten als dit je wel wat lijkt.

PS. Ik kan ook een prijsopgave met beiden berekenen.
    [Technasium] FTW

Ingeschreven
    Sun 03-Aug-14
    Credits
    726
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    Ik heb er nog even naar gekeken, en ik vroeg mij af of het ook een mogelijkheid is om extensions te gebruiken. Deze kan ik namelijk ook zelf maken en sleeven. Het voordeel daarvan is dat je kabels zowieso lang genoeg zijn, je hebt "gewoon" 24/8/6 kabels en geen dubbele en dus ook geen condensatoren. Je kunt ook weer zelf je connectoren kiezen. Je hoeft mij niks op te sturen. Je kunt zelf lengte bepalen en ook als je later een andere voeding hebt kun je de sleeving gewoon houden. Eventueel kun je er dan voor kiezen om de sata/molex kabel wel te laten sleeven.
    Laat maar weten als dit je wel wat lijkt.

PS. Ik kan ook een prijsopgave met beiden berekenen.
    ik weet niet of je de condensatoren weg kan laten, je kunt de kabels wel nieuw maken, maar bedenk wel dat aan de 24 pin kant 2 draden op 1 pin zitten, die splitsen en aan de andere kant samen met een ander draad op dezelfde pin zitten:

connectors.jpg

ik weet niet of het mogelijk is om dit zelf te maken

Ingeschreven
    Tue 30-Sep-14
    Credits
    1.451
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    ik weet niet of je de condensatoren weg kan laten, je kunt de kabels wel nieuw maken, maar bedenk wel dat aan de 24 pin kant 2 draden op 1 pin zitten, die splitsen en aan de andere kant samen met een ander draad op dezelfde pin zitten:

Bijlage 18142

ik weet niet of het mogelijk is om dit zelf te maken
    Dit bedoel ik echt niet, kijk maar even naar mijn project night shades mod. Daar heb ik ook extensions gebruikt
    [Technasium] FTW

Ingeschreven
    Sun 03-Aug-14
    Credits
    726
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    Dit bedoel ik echt niet, kijk maar even naar mijn project night shades mod. Daar heb ik ook extensions gebruikt
    ik wil wel aan beide kanten sleeve hebben, en de kabels zijn al lang zat, anders krijg ik het niet weggewerkt

Ingeschreven
    Tue 30-Sep-14
    Credits
    1.451
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    ik wil wel aan beide kanten sleeve hebben, en de kabels zijn al lang zat, anders krijg ik het niet weggewerkt
    Oké, dan zal ik eens een prijsopgave maken deze week.
    [Technasium] FTW

Ingeschreven
    Tue 30-Sep-14
    Credits
    1.451
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    Nog een paar vragen:

-Wat zijn de lengtes van e kabels?
    -Klopt deze combo's?
    24--> g-z-z-z-g-w-w-w-w-w-g-z
    8/6+2--> z-g-w-w-
    6-->z-g-w
    molex-->z-g-w-w
    [Technasium] FTW

Ingeschreven
    Tue 30-Sep-14
    Credits
    1.451
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    En je hebt ook een PB! De prijsopgave, ik kon het niet laten om lekker te gaan rekenen
    [Technasium] FTW

l3p
    l3p is offline.
    Moderator l3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond repute l3p's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 15-Jun-09
    Credits
    224.246
    Mentioned
    46 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    124
    Ik werk zelf altijd met een excelletje om het duidelijker te maken

11664005_1453958804924665_782809668_o.jpg

Ingeschreven
    Tue 30-Sep-14
    Credits
    1.451
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door l3p Bekijk Berichten
    Ik werk zelf altijd met een excelletje om het duidelijker te maken

Bijlage 18160
    Bedankt voor de tip! Normaal doe ik ook excel, maar die kleuren zijn wel geniaal. Bedankt!

Alleen ziet wit er dan niet wat raar uit?
    Laatst gewijzigd door tijgervarken; 20-07-15 om 11:54.
    [Technasium] FTW

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Alleen ziet wit er dan niet wat raar uit?
    Gebruik randen om de cellen, dan onderscheid het in ieder geval van de rest.
    Zelf werk ik ook met excel, alleen niet voor sleeve maar voor ledkleuren .
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten