• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[dienst] (Hulp bij) Storage solutions

enthernal

underwater
Dag mede flowers, Bij deze bied ik mijn diensten aan zei die op zoek zijn naar een betrouwbare storage oplossing, of hulp/advies nodig hebben met zo'n oplossing.

Concreet bied ik de volgende diensten aan:

1. advies bij het samenstellen van een eigen NAS/storage-systeem.
Voor alle flowers die vragen hebben omtrent het zelf samenstellen van een storage systeem, of het nu een simpel kant en klaar nasje is of 10TB+ storage oplossing, advies kan je altijd krijgen en is altijd gratis. Omdat die adviezen ook interessant zijn voor de andere flowers is het dan best om hier een topic aan te maken, ik fladder vanzelf wel binnen ;)

2. Het configureren van een zelfgebouwde storage oplossing.
Wanneer je zelf je storage oplossing samenstelt zal je bemerken dat het bouwen maar 1 deel van de uitdaging is. Wie een betrouwbaar server OS wilt met een degelijke RAID engine komt al snel tot de conclusie dat windows daar niet de (meest) geschikte oplossing voor is. Je zal aan de slag willen gaan met linux of een van zijn bondgenoten, maar dat is voor vele flowers onbekend terein. Bovendien wil je met kostbare data ook het risico niet lopen dat iets niet correct opgezet was. Hier kan ik je tegen een vergoeding bij helpen. Deze vergoeding is variërend, afhankelijk van de wensen van het systeem, maar ook van de tijd die er in kruipt en mijn agenda. Hoe dit precies in zijn werk gaat kan je onderaan lezen.

3. Ik kan je storage oplossing voor jou bouwen, configureren en testen.
Een andere mogelijkheid is je storage systeem volledig door mij te laten bouwen, configureren en testen. Dit geeft een aantal voordelen, zo krijg je afhankelijk van de kost van het systeem een aantal uren support te goed. Bovendien wordt je systeem uitvoerig getest, en is het samengesteld door een ervaren systeembouwer. Er is echter ook een nadeel aan, ik ben in België woonachtig, dus wanneer je systeem verzonden wordt kan dat een flinke meerkost betekenen. Hou er ook rekening mee dat niet alle systemen geschikt zijn om te verzenden. Hoe dit precies in zijn werk gaat kan je onderaan lezen.

4. Support voor je storage oplossing.
Afhankelijk van een aantal voorwaarden kan ik ook support bieden voor je storage oplossing. Iedere storage oplossing die ik geconfigureerd heb (vanop afstand of zelf gebouwd) komt hier zoizo voor in aanmerking. Als dat niet het geval is, dan zijn er een aantal vereisten. Zo bied ik deze dienst enkel aan voor wie Ubuntu als besturingssysteem gebruikt, met voorkeur de server editie. Ten tweede bied ik deze dienst enkel aan op systemen die ik 'gezond' beschouw. Hieronder versta ik bijvoorbeeld dat het gebruikte geheugen door het moederbord ondersteund word in de QVL en je schijven allemaal gezond zijn. Hoe dit precies in zijn werk gaat kan je hieronder lezen.


Hoe gaat dit in zijn werk?
Ongeacht of je nu voor optie 2, 3 of 4 kiest beginnen we met een babbeltje, daar krijg je alle uitleg nog eens op een rijtje, maar hebben we het ook over jouw setup, wat je preciese wensen en verwachtingen zijn, en hoe jij tegenover je storage-systeem staat. Als we daarna nog op dezelfde lijn zitten dan begin ik een 'dossier' op te maken. Hierin komt dan de relevante info over je systeem en dit wordt aangevuld met een log telkens er werken of onderhoud plaatsvinden. Ook bekijken we hoe de support het best geboden kan worden. Als je systeem niet door mezelf opgezet is/wordt dan is het mogelijks nodig om een analyse van jouw systeem te doen. Dit is dan wel betalend.

Als je enkel voor support kiest is dat het enige wat er dient te gebeuren tot je je eerste probleem tegenkomt. Als ik je systeem moet opzetten/samenstellen en opzetten dan maak ik een schatting van de verwachte duur en kost en bespreken we in wat meer detail hoe dit gaat gebeuren. Indien daar geen bezwaren over zijn worden de werken uitgevoerd.

Als er een interventie of geplande werken plaats vinden dan krijg je achteraf een rapportje waarin er duidelijk staat wat er precies gaande was, gebeurd is om het probleem op te lossen en eventueel advies.

Wat kost dat?
Voor een interventie is er een vaste kost van 12,5 euro voor het eerste half uur die wordt aangevuld met 7,5 euro per extra half uur.
Bijv: Je hebt een klein probleempje wat in 10 minuutjes opgelost is, dan betaal je 12,5 euro. Als je probleem 55 minuten duurt, dan kom je er nog steeds vanaf met 12,5 euro. Pas vanaf 61 minuten betaal je 7.5 euro extra en komt het dan op 20 euro in het totaal.

Voor een gepland onderhoud geld hetzelfde tarief, alleen krijg je dan een geschatte tijdsduur die wat betaling betreft maximaal met een half uur overschreden kan worden.
Bijv: Ik plan een onderhoud dat 2 uur gaat duren, maar het duurt uiteindelijk 4 uur, dan kost je dat 42.5 euro (12,5 voor het eerste half uur, 3x7,5 voor de overige 3 geplande uren en dan nog 1 overschreden half uur).

Voor het opzetten van een systeem wordt een prijs afgesproken op basis van de wensen van de klant en mijn beschikbaarheid.

Tot slot:
- Ik heb niets te doen met highflow.
- Ik bied deze diensten vrijwillig aan zolang ik daartoe in staat ben.
- Ik behoud me het recht om klanten te weigeren.
- Ik ben ook maar een werkende mens, ik ben dus geen 24/7 beschikbaar, en net zoals velen heb ik ook een paar weekends waarop ik niet direct bereikbaar ben. Gelieve daar rekening mee te houden.
- Ik garandeer geen dataveiligheid. Daarvoor heb je backups nodig. Hoewel ik je kan helpen die op te zetten is het aan jouw om die te beheren en te controleren.
- Ik woon in België, zoals eerder gezegd kunnen verzendkosten redelijk oplopen als die van toepassing zijn.
- Hoewel ik mijn best doe om altijd (zo snel mogelijk) een oplossing te vinden is dat niet altijd mogelijk. Gelieve daar ook rekening mee te houden. Als je kritische informatie wenst op te slaan kunnen we kans op ontoegankelijkheid verkleinen, maar nooit elimineren.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
ProAce [Dienst] 3D printer Te Huur 10
tijgervarken [Dienst] Sleeven Te Huur 16
AQuAKiNG Gezocht: Sleeving dienst Gevonden 12
Mortum [Dienst] 3D modeleerwerk / Technisch tekenaar Te Huur 8
DieHard [GEZOCHT-DIENST] Terugzetten van HTC One x naar vorige android en eventueel rooten. Gevonden 0
Cygnitr0n [Gezocht-Dienst] Grafisch Ontwerp Gevonden 0
Joren [dienst] animo Krimptang verhuur. Verkocht 22
S [CANCELLED] Micro frees dienst Verkocht 13
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
P Advies/hulp met creëren loop Waterkoeling 2
B Beginnende watercooler vraagt hulp!! Advies Waterkoeling Setup 22
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
M Overstappen acrylic hulp Waterkoeling 1
D AUB hulp voor passende onderdelen. Waterkoeling 2
U hardware shift van corsair 450D naar fractal node 605 (met hulp van de kat) Gallery & Build Logs 2
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
U Hulp uitbreiding watercoolingsetup Advies Waterkoeling Setup 2
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan