+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Xeno zoekt fan-crontroller

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.943
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31

Xeno zoekt fan-crontroller

Vandaag heb ik 2 van mijn 5 resterende 6 kanaals Scythe KAZE Master PRO MK03-BK fan controller gesloopt...Vraag me niet hoe, maar het is me gelukt. Ik had al 1 gesloopt, maar deze 2 erbij heb ik nog maar 3 kanalen over om te gebruiken...
    Ik kwam er ook achter dat MK03-BK maar 10.5V af gaf ipv de 12V, waardoor fans dus 12.5% minder snel draaiden

Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe fan-crontroler die wel de 12V kan leveren, en minimaal 3 fans per kanaal aan kan.

Suggesties?
    INTEL 8700K
    ASUS ROG Strix Z370-F Gaming
    16GB Corsair Vengeance 3200MHzC16
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB
    Crucial p1 M.2 SSD 1000GB

Senior Member jrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sun 05-Jun-11
    Credits
    1.806
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    Doordat er meerdere kanalen kapot zijn gegaan kan je beter eerst gaan kijken hoeveel vermogen elke kanaal kan leveren en hoeveel vermogen je per kanaal vraagt. Het lijkt mij sterk dat dat de oorzaak alleen een slechte fancontroller is.

Een snelle zoektocht verteld mij dat je maximaal 12Watt per kanaal mag gebruiken. Afhankelijk van de gebruikte fans kan 2 fans al teveel zijn. Bij 3 fans per kanaal zit je er meestal al boven.
    Wanneer het gepruts ten einde is, begint het plezier.

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.943
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    Ik gebruik Scythe GT's, deze een stroomsterkte van 0.049A, bij 12V dus verbruik van 0.6W....
    Inschakelstroom is 0.210A. Als ze alle 3 tegelijk zouden aangaan, dan zou dit 3*0.21*12V = 7.56W.
    De controller kan 1A per kanaal aan, wat dus 12W is, maar aangezien de controller maar 10.5V geeft dan lijkt me 12W ruim voldoende.

Ik denk eraan om misschien voor een http://highflow.nl/pompen/laing-swif...a-version.html of een http://highflow.nl/fans/controllers/...ontroller.html te gaan.

Iemand ervaring?
    INTEL 8700K
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB

Senior Member jrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sun 05-Jun-11
    Credits
    1.806
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    Met de genoemde controllers heb ik geen ervaring. Het lijkt mij wel dat ze geschikt zijn om meerdere fans aan te sturen.

De ervaring die ik heb is alleen met een mCubed bigNg controller. Die raad ik je niet aan om te gebruiken. Zolang je niet veel met de instellingen wilt spelen is het een goed product. De software lijkt uit pre XP tijdperk en de officiële site bestaat niet meer. Je wordt naar een forum gestuurd van een ander bedrijf. Het lijkt er dan ook op dat de controller niet meer ondersteund wordt door wie dan ook.
    Wanneer het gepruts ten einde is, begint het plezier.

Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.943
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    Ik heb die mCubed een 2 tal jaar geleden al eens geprobeerd, en heb hem idd ook teruggestuurd, vond het niets.
    INTEL 8700K
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.943
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    Simpel is idd soms wel de oplossing...

Maar de Aquaero begint me wel aan te spreken eerlijk gezegd. Alleen jammer dat v6 zo verrekte duur is
    INTEL 8700K
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Jammer dat die GT's geen pwm fans zijn, anders zou je moederbord de fans nog veel mooier kunnen afregelen op basis van processor temp.
    Haikus are easy.
    Refrigerator.

Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.943
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    Ja, klopt. Maar dat ik die AI2.0 van ASUS nou een geweldig programma vind..... Vertraagt je systeem best wel vind ik, vooral bij opstarten, duurt soms een minuut extra. Het de-installeren ervan is ook een rot klus aangezien er nog troep achterblijft wat de trage opstart blijft geven wanneer je de software er allang eraf hebt gemikt.
    INTEL 8700K
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB

Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Vreemd, zoiets nog niet gehad qua traag opstarten.

Al heb ik lang niet alle software tools van Asus geinstalleerd overigens. Heb alleen de "Performance and Power Safe Utilities" erop staan, hieronder valt ook Fan Xpert.
    Haikus are easy.
    Refrigerator.

Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.943
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    Nou, moet eerlijk zeggen dat dit bij mijn vorige Mobo zo was en heb dit daarna ook niet meer geprobeerd. Misschien is er ondertussen alweer een update geweest.....
    INTEL 8700K
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB

Spy Member Zwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond repute Zwelgje's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 23-Oct-10
    Credits
    539
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    30
    de enige fan controllers waar ik altijd op terug kom zijn de lamptron fan controllers.
    Ook andere merker wel is gebruikt maar soms met wat minder geluk.
    Maar de lamptrons die ik laatst had doen het nog steeds perfect.
    Had op me Lamptron fct (30w per kanaal(6x) mag die hebben) zelfs 21 spiro pro's aangesloten zonder enige probleem.
    van daar dat ik deze je aan raad.
    Lamptron FCT Fan Controller 6x 30W Channels - Touchscreen - Black

En in de c70 gebruik ik een lamptron fc9 die is meer retro die heeft 50w per kanaal(4x)
    FC9 | LamptronLamptron

Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.943
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    Ben inmiddels voorzien van een Aquaero 5LT tnx iedereen voor het meedenken
    INTEL 8700K