+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Meerdere RGB LED's op Aquaero 5 controller

Junior Member BuzzNL is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Wed 16-May-12
    Credits
    700
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8

Meerdere RGB LED's op Aquaero 5 controller

Voor de Aquacomputer Aquaero 5 controller is een RGB LED te koop die je via de controller aan kan sturen.
    Ik wil deze functie graag gebruiken maar vind 1 RGB LED een beetje weinig.
    Weet iemand of het mogelijk is om meerdere van de LED's parallel aan te sluiten op de controller of trekt dit dan te veel stroom zodat de controller het niet aan kan?

Moderator coolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond repute coolfris's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 04-Feb-08
    Credits
    3.477
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    90
    Misschien dat je hier iets mee kan:

Connector for up to three LEDs or one two-color or RGB illumination module
    (not included in delivery). High brightness LEDs (Imax 20 mA, U 3-4V) may
    be connected without series resistor, a series resistor is built into the aquaero
    5.
    Pin assignment: Pin 1: VCC LED 1
    Pin 2: VCC LED 2
    Pin 3: GND
    Pin 4: VCC LED 3
    https://www.frozencpu.com/images/pro...2011_08_22.pdf

of

Other Channel Outputs:
    2x 2 pin PWM – 12V, 1A modulated at 15 kHz. May be used for lighting.
    RGB LED – This is for controlling either a single RGB multicolored LED module, or three separate single color LEDs, there are three voltage pins and one ground.
    Aquacomputer Aquaero 5 XT Preview & Guide « martinsliquidlab.org

Topic verplaatst naar elektronica. Misschien dat de kans dan groter is dat iemand met kennis van dit meer info voor je heeft. Zelf ben ik redelijk elektronica noob.

Junior Member BuzzNL is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Wed 16-May-12
    Credits
    700
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Bedankt Coolfris,

Ik heb zelf een klein beetje verstand van elektronica maar daar blijft het dan (helaas) ook bij
    Zoals ik het zie kan ik op die 4-pin aansluiting van de RGB inderdaad maar 1 RGB LED aansluiten omdat de weerstand in de aquaero ingebouwd zit. De 2x2 pin PWM - 12V had ik zelf nog niet opgemerkt op de Aquaero maar die biedt volgens mij wel mogelijkheden om meerdere LED's aan te sluiten. Geen RGB dan, omdat er maar 2 kanalen zijn, maar met een rode en blauwe LED gecombineerd kan ik mooi de temperatuur van het systeem aangeven.
    Zoals ik al aangaf heb ik maar een klein beetje verstand van elektronica dus als er hier iemand meeleest die me kan helpen of verbeteren dan hoor ik het graag.

Member spacecabbie is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Tue 31-Jan-12
    Credits
    259
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Beetje oude koeien uit de sloot mischien maare op andere fora's word gemeld dat je doormiddel van 4-pin y splitter 2 leds kan aansturen ik ga dit testen.

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    12.291.530
    Mentioned
    240 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Met de PWM splitter zou het moeten werken, laat even weten als het is gelukt!

Member spacecabbie is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Tue 31-Jan-12
    Credits
    259
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Confirmed werkt like a charm