+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Laptopaccu gebruiken als reguliere accu

Senior Member larsc2 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 25-Sep-10
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9

Laptopaccu gebruiken als reguliere accu

Hallo,

Ik heb een kapotte laptop (Acer Aspire 7 serie) echter heb ik net een nieuwe accu hiervoor besteld.
    Mijn idee was om deze accu te gebruiken voor aan m'n snorfiets (startmotortje 12v). De accu zelf heeft een spanning van 11v, dus dat moet wel lukken. Nu heb ik met een multimeter de contactpunten nagemeten, alleen staat hier niet constant een spanning op? Soms even wel en soms helemaal niks.. Zit er een soort van beveiliging in de accu, zo ja hoe kan ik deze omzeilen?

Alvast bedankt.

Senior Member Hyperion is a glorious beacon of lightHyperion is a glorious beacon of lightHyperion is a glorious beacon of lightHyperion is a glorious beacon of lightHyperion is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sat 03-Apr-10
    Credits
    1.018
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    Lipo of Li ion batterijen moeten gebalanceerd worden bij het laden is dus niet plug and play
    Tevens is zo een laptop accu vrij gevaarlijk als ze niet 100% correct geladen word die Li ion batterijen kunnen exploderen bij foutieve lading of te snelle ontlading (kortsluitstromen)

google er maar wat achter kom je al een heel end

Grtz

Sent from my Sony Tablet S using Tapatalk 2

Hardware Master X-Tripiot is a glorious beacon of lightX-Tripiot is a glorious beacon of lightX-Tripiot is a glorious beacon of lightX-Tripiot is a glorious beacon of lightX-Tripiot is a glorious beacon of light X-Tripiot's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 09-Jul-09
    Credits
    45
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    inderdaad spreek uit ervaring dat ze dan zo warm worden dat alle plastic wat eromheen zit smelt. en aangezien een buddyseat van plastic is.. .

Sent from my LG-P920 using Tapatalk

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten