+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: hulp gezocht bij eyefinity setup

Senior Member gerjanlubbers has a spectacular aura aboutgerjanlubbers has a spectacular aura about gerjanlubbers's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 11-Sep-11
    Lutten Aan De Dedemsvaart, Overijssel, Netherlands, Netherlands
    Credits
    529
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9

hulp gezocht bij eyefinity setup

Hallo mensen ik zou graag een eyefinity setup met 3 schermen kopen , maar ik heb zelf geen idee wat ik nou zou moeten kopen en waar ik rekening mee zal moeten houden, miss kunnen jullie mij hierbij helpen.
    ik hoef geen beste van het beste als het maar 1080p is en ong 22inch.
    en ik denk dat ik met display port enz moet gaan werken.

mijn videokaart : AMD 6870 van XFX
    mijn Monitor : Samsung 22inch full HD LED *maar wil ook wel 3 nieuwe dezelfde voor een eyefinity setup *
    Mijn setup :

Hopen dat er hier iemand verstand van heeft alvast bedankankt.

*Budget ? , wil eerst kijken wat het gaat kosten *

Senior Member DjangoSoe is just really niceDjangoSoe is just really niceDjangoSoe is just really niceDjangoSoe is just really nice DjangoSoe's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 18-Feb-12
    Credits
    741
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    Ik heb me er best wel veel in verdiept en als ik jouw was zou ik zoizo 3 nieuwe monitoren komen want die jij hebt heeft nogal een dikke bezel (zwarte rand aan zijkant van scherm), welke Gpu heb je want dat hangt ervan af welke aansluitingen je zou moeten hebben het is in ieder geval zeker dat 1 van de 3 schermen aangesloten moet zijn via een ACTIVE displayport adapter dezen kosten nieuw ongeveer 25euro.
    ik hoorde je in de shout iets zeggen over de response time van het scherm en hier hoef je je geen zorgen over te maken een scherm dat op de doos 2ms aangeeft kan net zo sloom zijn als eentje die op de doos 20ms aangeeft dit hangt gewoon van de manier van meten af dit is ook andersom dat 20ms werkelijk 2ms kan zijn.

Senior Member gerjanlubbers has a spectacular aura aboutgerjanlubbers has a spectacular aura about gerjanlubbers's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 11-Sep-11
    Credits
    529
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    thx voor je snelle reactie man , deze processor heb ik AMD FX-6100

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Hij vroeg om de GPU . De grafische kaart dus.

XFX heeft meerdere versies: Videokaarten: prijzen, specificaties & reviews | Tweakers

Welke van die is het.
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

Senior Member DjangoSoe is just really niceDjangoSoe is just really niceDjangoSoe is just really niceDjangoSoe is just really nice DjangoSoe's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 18-Feb-12
    Credits
    741
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    inderdaad je CPU maakt niks uit voor eyefinity. dus welke versie van die gpu heb je?

Ingeschreven
    Sun 11-Sep-11
    Credits
    529
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    oh lol sorry , het zal de vroege ochtend wel zijn XD , deze GPU heb ik XFX Radeon HD 6870 @ Azerty

Ingeschreven
    Sat 18-Feb-12
    Credits
    741
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    ik probeer uit te leggen hoe het werkt met die active en niet active poorten:

je moet alle schermen die je hebt aangesloten hebben op active poorten alle videokaarten hebben standaard 2 van de aanwezigen poorten active en de andere niet active dit betekend dat je zonder active addapter maar 2 schermen kan aansturen (2x dvi of 1x dvi en 1x hdmi) om meer schermen te gebruiken moet er in jouw geval een active mini-displayport==> hdmi of een active mini-displayport==> dvi koppelstukje tussen zitten deze zijn nieuw 25euro en 2de hands tussen de 8 en 15euro.

het kwaliteit verschil tussen hdmi en dvi maakt geen verschil, behalve dat hdmi geluid doorgeeft. omdat je je computer waarschijnlijk niet recht onder je buro hebt staan moet je 2 kabels hebben die langer zijn dan 1,5m je kan daar het beste geen dvi=dvi kabels voor gebruiken omdat deze best duur zijn hiervoor zou ik kijken naar dvi==>hdmi of hdmi==>hdmi kabels van 3 of 5m dezen kosten tegenwoordig bijna niks meer.

ik gebruik hiervoor de xfx adapters heb er nooi problemen mee gehad: CD-ROM-LAND - XFX DisplayPort to Active DVI Dongle
    en dan kan je kiezen tussen de dvi of hdmi versie.

Ingeschreven
    Sun 11-Sep-11
    Credits
    529
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    oke en heb je misschien een idee welke 3 schermen ik zou kunnen gebruiken ?
    rond de 100/130 zal wel chill zijn

Ingeschreven
    Sat 18-Feb-12
    Credits
    741
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    als ik jouw was zou ik gewoon beetje op tweakers kijken: Monitoren: prijzen, specificaties & reviews | Tweakers

en dan wat je mooi vind, ronden randen zoals de samsung schermen vind ik niet mooi voor eyefinity ik ben meer voorstander van hoeken.
    ik heb zelf Medion schermen gewoon vierkant met witte rechte streep erop en ben er erg tevreden over, dan krijg je zoiets: MEDIONshop Nederland | MEDION® AKOYA® P55005 23,6" TFT monitor

Ingeschreven
    Sun 11-Sep-11
    Credits
    529
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    is dit misschien wat ? *btw ik wil wel 3 dezelfde*

Asus VS228H Zwart: specificaties | Tweakers

of deze :
    LG IPS224V-PN Zwart: specificaties | Tweakers

Ingeschreven
    Sat 18-Feb-12
    Credits
    741
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    2 erg mooie schermen, dan is de keus gewoon wat je mooi vind. en ff van beiden een review kijken op youtube.

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    81
    LG boven Asus
    Long time lurker

Ingeschreven
    Sun 11-Sep-11
    Credits
    529
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Kenny zou het een goede keus zijn om 3 LG te nemen voor eyefinity tripple monitors ?

Ingeschreven
    Sat 18-Feb-12
    Credits
    741
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    zou niet weten waarom niet, LG heeft altijd hoge kwaliteit schermen

Ingeschreven
    Sun 11-Sep-11
    Credits
    529
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    en django wat moet ik er allemaal bij bestellen om het werkend te krijgen ?

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    81
    Aleen een active display adapter, maar dan moet je even kijken wat voor vorm je display aansluiting je heb op je GPU.
    Long time lurker

Ingeschreven
    Sat 18-Feb-12
    Credits
    741
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    hij heeft er 2 mini displayporten op dus dan moet je EEN active mini-displaypoort ==> hdmi of dvi bestellen.
    en de 3 schermen natuurlijk,
    en als je je pc naast je schermen hebt staan moet je 2 langere kabels bijkopen.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten