+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Custom Cables

Senior Member MisterIce has a spectacular aura aboutMisterIce has a spectacular aura about MisterIce's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 02-May-15
    Credits
    1.966
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6

Custom Cables

Hallo allemaal,

Voor me huidige build kom ik wat SATA stroom bekabeling tekort. Nu zou een makkelijke oplossing zijn om gewoon splitters te plaatsen, maar zeg zelf ... dit is niet mooi natuurlijk. Ook al zijn ze niet te zien, ik weet dat het er zit en het stoort me dan .

Dus maar besloten om zelf de kabels te maken en hierbij heb ik dus wat hulp nodig, want ik weet niet precies wat ik allemaal nodig heb. Het enige wat ik (waarschijnlijk) zeker weet is dit:

- SATA connector
    - ATX Pin
    - Pin remover
    - 18AWG kabel

Nu vraag ik me alleen nog af welke PSU connector ik moet hebben? Want de 6 PIN SATA is iets anders dan de 6 PIN PCI-E connector. Het zou wel moeten passen, maar kan dit kwaad? En de enige die ik kan vinden is deze van Phobya. Ze zijn niet los te koop?

Mvg,
    PC Project: Overhaulin'
    Server Project: FreeNAS

Member Madbull will become famous soon enough Madbull's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 27-Sep-16
    Credits
    370
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    3
    Hey MisterIce,

Dit wordt een prijzige oplossing, je hebt sowieso een multimeter nodig om alles te controleren voor je het daadwerkelijk aansluit.
    Je zal een tang nodig hebben om de pinnen aan te knijpen (deze zijn best prijzig) en een fatsoenlijke striptang.

Naast het aanschaf van het gereedschap en materialen zal je tijd moeten stoppen in het achterhalen van het aansluitschema.
    Ik heb me hier nooit in verdiept en ben niet zon voorstander van dit soort oplossingen dus kan je hier verder niet mee helpen.
    Persoonlijk denk ik dat je zelfs goedkoper uit bent met een nieuwe voeding met meer aansluitingen, mits je in de toekomst meer custom cables wil maken natuurlijk.
    Het is wel mogelijk!

Groeten.

Senior Member MisterIce has a spectacular aura aboutMisterIce has a spectacular aura about MisterIce's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 02-May-15
    Credits
    1.966
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madbull Bekijk Berichten
    Hey MisterIce,

Dit wordt een prijzige oplossing, je hebt sowieso een multimeter nodig om alles te controleren voor je het daadwerkelijk aansluit.
    Je zal een tang nodig hebben om de pinnen aan te knijpen (deze zijn best prijzig) en een fatsoenlijke striptang.

Naast het aanschaf van het gereedschap en materialen zal je tijd moeten stoppen in het achterhalen van het aansluitschema.
    Ik heb me hier nooit in verdiept en ben niet zon voorstander van dit soort oplossingen dus kan je hier verder niet mee helpen.
    Persoonlijk denk ik dat je zelfs goedkoper uit bent met een nieuwe voeding met meer aansluitingen, mits je in de toekomst meer custom cables wil maken natuurlijk.
    Het is wel mogelijk!

Groeten.
    Bedankt voor je input.

Ik wil inderdaad in de toekomst dit iets meer gaan doen.

Voeding is niet het probleem. Het probleem is de gelimiteerde aantal SATA power kabels die je erbij krijgt. Deze zijn niet de juiste lengte en ik heb er meer nodig. Het liefst gebruik ik geen adapters. Ik heb, na veel zoeken, een bedrijf in Amerika gevonden die de kabels heeft die ik nodig heb, maar ik heb 5 kabels nodig en met +/- 25 dollar per stuk (+ verzenden) maak ik het liever zelf.

Ingeschreven
    Tue 27-Sep-16
    Credits
    370
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    3
    Heb even wat research gedaan op mijn vrije dag aangezien ik nu ook wel benieuwd was hoe het precies zit.
    Als eerste is het belangrijk te weten wat voor voltage(s) je nodig hebt na even zoeken kwam ik uit bij een duidelijke uitleg:
    Sata power extention cable - wiring question [Solved] - sata power - Storage

Een Pcie voeding geeft alleen 12V wat een probleempje is aangezien je ook 5V nodig hebt.
    Is het niet een optie om voor 1mm2 draad te kiezen en je huidige sata voedingskabels te vervangen (hier maak je gewoon wat meer aansluitingen aan)?
    Dit lijkt mij de makkelijkste optie.
    Laatst gewijzigd door Madbull; 04-10-16 om 16:19.

Ingeschreven
    Sat 02-May-15
    Credits
    1.966
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madbull Bekijk Berichten
    Heb even wat research gedaan op mijn vrije dag aangezien ik nu ook wel benieuwd was hoe het precies zit.
    Als eerste is het belangrijk te weten wat voor voltage(s) je nodig hebt na even zoeken kwam ik uit bij een duidelijke uitleg:
    Sata power extention cable - wiring question [Solved] - sata power - Storage

Een Pcie voeding geeft alleen 12V wat een probleempje is aangezien je ook 5V nodig hebt.
    Is het niet een optie om voor 1mm2 draad te kiezen en je huidige sata voedingskabels te vervangen (hier maak je gewoon wat meer aansluitingen aan)?
    Dit lijkt mij de makkelijkste optie.
    Ik weet het van de voltage. Ik ben ook niet van plan om die PCI-E kabels te gebruiken.

Het gaat mij meer om de losse connector zelf. Maar ik denk dat ik idd bij de huidige SATA kabels de connector eraf haal en dan nieuwe bekabeling op de juiste maat maak. Vind het alleen jammer om de orginele kabels open te breken. Het liefst koop ik gewoon alles nieuw en bewaar ik de huidige bekabeling.

Ingeschreven
    Sat 02-May-15
    Credits
    1.966
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    Na wat bloed, zweet en tranen vind ik ze toch geslaagd.

2016-10-08-14.15.00.jpg

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.038
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Netjes gedaan

Ingeschreven
    Tue 27-Sep-16
    Credits
    370
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    3
    Ziet er zeker goed uit, mission accomplished!

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten