• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Auto speakers op Pc aansluiten

kebabsnor

New member
Hallo allemaal,

Ten eerste ik ben nieuw op het gebied van versterkers en ampère en zo dus sorry als mijn vragen dom zijn.
Ik wil graag een auto subwoofer en twee auto speakers op mijn pc aansluiten.
Ik zit alleen met een probleem hoe kan ik stroom krijgen naar me versterker omdat die voor 12 v zijn gemaakt.
Kan ik een vervormer kopen van 230 naar 12 volt en daarop de versterker aansluiten en dan met tulp naar mini jack aansluiten naar mijn pc?
Wie kan mij info geve?
Het geluid hoeft geen super kwaliteit te zijn als het maar hard gaat met veel bass:p
Mijn budget is van €300,- tot €350,-

Alvast bedankt.
 
een degelijke auto amp kost veel geld en verbruikt meer dan een omvormer dus voor zo'n budget ga je der dus niet geraken...
trouwens voor 2.1 aan te sluiten heb je of een 4 kanaals amp nodig of een 2 kanaal + monoblock ik denk dat je er een keertje beter over moet nadenken :)
en zo'n logitech set gaat al kwa bas veel te hard dus misschien toch daar ook maar even over nadenken, anders is een leuk setje studio speakers met amp een leuk alternatief ;)

Greetz B0B0
 
Je gaat voor je omvormer 220v naar 12v al een pak geld kwijt zijn zonder dat je dan een versterker hebt.
Ik denk dat de omvormer ong een 200 euro kost voor ong 12v 40A kben er vroeger ook mee bezig geweest.
Wat wel eventueel kan en goedkoper is, is een autoradio kopen met aux in die op een lichte 12V voeding hangen.

Veel geluk

Sent from my LT18i using Tapatalk 2
 
1 ding, met die 88 euro speakertje ga je niet ver komen, zijn papieren boxjes van 12 inch, geven geen uitslag komt aleen maar schel geluid van af, cheapo rotzooi is het!

Je zoek het gewoon fout, niet alles wat groot is is altijd beter!

een auto instalatie waarom die zo hard gaat? omdat een auto een paar honder liter inhoud heeft, en een huis/kamer een paar duizend.

Ik heb hier een hercules setje van 50 euro staan bij me pc, en in de civic lag een 1500W RMS! instalatie van mtx en JBL van honderden euro's tuurlijk ging het in de civic er hard aan toe, maar ik durf te wedden dat die set in de slaapkamer nooit goed zal zijn! het is gewoon allemaal berekend spul, dat kan je niet zomaar in een 1000en liters kamer smijten, alles laten trillen kan je ook met een 100 euro speaker setje :)
 
ook niet te vergeten dat deze speakers 8 ohm is en een autoversterker altijd werkt met 4 of minder ohm dus die speakers op een autoversterker dan mag je alweer het vermogen halveren ;)
ik zeg het je ga gewoon voor een logitech setje als je die niet hard genoeg vind dan ben je al te ver doof...

Greetz B0B0
 
Koop nou maar gewoon een Z5500 of Z906, wat je nu allemaal wilt kopen is goedkope troep waar je alleen maar hoofdpijn van krijgt.
Z5500 is krachtig genoeg om hier diverse dingen in het huis van de muur te laten donderen. En nee ik heb geen amerikaans houten huisje.
 
Haha. Als je op feestjes etc wil gaan draaien mag je flink wat meer gaan investeren. Dat gaat je met die papieren speakertjes niet lukken.

Het is altijd een keuze maken. Dus weinig uitgeven en een leuke set voor thuis, of en veel uitgeven en knallen op feesten. Allebei kan gewoonweg NIET.
Bovendien, feestjes moet je voor je laten regelen, niet zelf. :)
 
Ken dat merk niet.
Zou toch nog steeds voor de z-5500 gaan, niet voor niets jaar na jaar na jaar de koning van de kantenklare pc/hometheater setjes.
Ik zou zeggen ga even wat filmpjes en reviews lezen.
 
Ok dankje.
En en de edifier s730 hoe zet het met de bass van die?
Want ik hoef niet persee een 5.1 setje te hebben?
7 high-end speakersets review | Hardware.Info Nederland

"Gelukkig stelt de S730 niet teleur, zeker voor gamers en film liefhebbers die geen surround-geluid wensen is dit de ultieme 2.1 set. De S730 vertoont meer dan oppervlakkige verwantschap met de Z-5500 en de twee andere Logitech-sets in deze bespreking, zowel qua constructie als qua klankkarakteristiek. Het is wel zeker dat dezelfde fabriek aan beide merken levert – en daar is niets mis mee, want Logitech heeft niet voor niets een solide reputatie qua prijs/prestatieverhouding en betaalbare geluidskwaliteit.

In dat licht moet je ook de S730 zien: hij is niet goedkoop, maar de set kan rustig een kleine balzaal met geluid vullen, zonder te vervormen. Let er wel op het basvolume in de gaten te houden, de set is erg kritisch qua materiaal en de bas overheerst al snel. De 500W RMS-vermogen zorgen ervoor dat ook bij lage volumes een gebalanceerd geluidsbeeld wordt neergezet, waarin voldoende detail is waar te nemen. De bedieningsconsole doet enigszins denken aan die van de Z-5500: een beetje buitenissig, maar functioneel én ook op afstand aan te sturen middels de wat povere infrarood afstandsbediening. Desalniettemin een aanrader voor de basliefhebber."


Maar wil je meer dreunen (in plaats van een mooie lage tonen weergave), dan wordt het investeren in een PA Versterker en PA Speakers (LD Systems bijvoorbeeld, verkrijgbaar bij Conrad maar zeker niet goedkoop).
 
Wat wwwicked zegt. Voor dit geld kom je niet echt veel vooruit.
Echter, ik weet dat Behringer speakertjes voor hun prijs/kwaliteit wel erg goed zitten. Misschien is dat wat!
Als jij een feestje geeft voor 20 man kan het prima met twee 12 inch topjes.

Deze Skytech topjes zijn voor het geld echt niet slecht. ik heb ze als monitor ooit eens gehad en je hoorde mij niet klagen!
Skytec SP1500A 15 inch actieve luidspreker kopen? | Goedkope | Promo | Actieve fullrange

Devine Artis 15A 400 watt actieve luidspreker kopen? | Goedkope | Promo | Actieve fullrange

Hoe dan ook is een actieve set voordeliger, en kun je niet zo makkelijk kapot maken als je een beetje oplet.

Mocht je vragen hebben,
pm maar.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Harjo [IN-ACTIVE] Subwoofer Speakers Radio Kabels voor de auto Verkocht 18
maomanna Extra verzekering bij huren auto?? Algemene Discussies 5
G [TKA-auto] Seat toledo 1.8 20vt sport 180pk Verkocht 2
olympus 12v accu naar 12v auto/gloeiplug stekker Electronica 9
I Auto koelvloeistof gebruiken in WC setup Waterkoeling 12
Alex Grand Theft Auto 5 Gaming 28
D Custom auto rad project Waterkoeling 1
Freddy RC Auto / voertuigen forum :) Gadgets 2
dopestuff RC auto keuze Gadgets 27
Fall3n Auto Start Knop is Toch een Momentary Switch Electronica 0
Wouter Auto onderdelen winkels. Overige Builds 15
Vannos Mooie auto gespot? Post het hier! A.u.b. foto's :) Algemene Discussies 62
Freddy Droom garage voor auto liefhebbers :) Algemene Discussies 20
D Dempen van kast met Dynamat Extreme (voor de auto) Cases en Modding 9
D Geluidsinstallatie in je auto? Algemene Discussies 45
Wouter Een auto gesloopt onder mijn kenteken gegevens :S Algemene Discussies 12
ZwerverRoodbaard Grand Theft Auto (GTA) IV Gaming 209
Freddy Welke auto rij je nu en welke "wil" je rijden :) Algemene Discussies 1836
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sw333t [VERKOCHT] Lileng-301 Dancing Water Speakers Wit Verkocht 16
thijs2163 Speakers en versterker HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
thijs2163 Speakers voor Apple TV Electronica 28
M Corsair SP2500 speakers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Vannos Welke speakers set! Hardware & Software 19
stn Instellingen: Geluid van mijn speakers en headset Problemen & Oplossingen 1
Freddy Sound Piggy's en Panda! Super MP3 speler met Super Speakers :D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Freddy Scythe Kama Bay Speakers Boom Box Hardware & Software 2
D Aansluiten op 12v voeding Overige Koeling 3
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
Hightower Alphacool eiswolf 2 verlichting aansluiten Cases en Modding 11
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
B Aansluiten euroconus op G1/4-draad Waterkoeling 1
C 22MMRGB aansluiten als PC aan/uit knop Handleidingen en Installatie Tips 4
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
M Advies gevraagd: Radiatoren parallel aansluiten? Waterkoeling 2
T Native waterkoeling aansluiten op vloerverwarmingsbuis Waterkoeling 6
A oude dvd brander aansluiten op usb 2.0 of 3.0 Handleidingen en Installatie Tips 4
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
A fans pwm noctua op moederbord aansluiten Waterkoeling 5
S 3 en 4 pin fans aansluiten op een 4 pin pwm header. Hardware & Software 7
S Fans Aansluiten Overige Koeling 2
AQuAKiNG PMP 450/450s aansluiten op lamptron FC5 Electronica 6
B Aansluiten ccfl op bitspower X-Panel XP II Cases en Modding 4
F Aansluiten xspc RX 240 en leeg pompen Waterkoeling 4
M advies gevraagd: aansluiten Aquacomputer Ultra pomp op Aquabay+Aquatube Waterkoeling 3
N Temp Sensor aansluiten? Waterkoeling 3
Hightower wwicked leds aansluiten met 3pin? Cases en Modding 9
A 4pins aansluiten Handleidingen en Installatie Tips 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan