• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

12V molex fan kabel voor H60 pomp

LappingRookie

New member
Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan een fan kabeltje met een aantal pins richting molex stekker kan zien of die op 12V gaat werken? Ik hoor over 5V, 7V, 9V, 12V...maar hoe weet ik hoeveel volt er wordt gebruikt?

Ik wil nl mijn H60 pomp op een molex stekker van mijn voeding aansluiten. Het zit nu op een case-fan 4 pins connectie op mijn moederbord en deze connectie zou ik graag voor een PWM fan willen gebruiken om de snelheid hiervan door het moederbord te laten regelen.

Ik zoek dus een kabeltje met een male plugje richting een fan en aan de andere zijde een molex stekkertje met 4 pinnen. De H60 pomp moet nl op max snelheid draaien (12V).

Waar vind ik zo'n kabeltje?

Dank voor de hulp.
 
Als de pomp op 12V moet draaien gewoon in je bios op de performance mode zetten of 100% wil dat niet lukken naar je zin?

Ben je met een fan - molex omvormer beter:
4-Pin Molex naar 3-Pin Fan Adapter

Pwn functie op molex kan NIET!

Ik kan wel een opsomming maken die mogelijk zijn voor molex voltage ondersteuning:

Geel-Zwart = 12V
Rood-Zwart = 5V
Rood-Geel = 7v

heb je een voeding met zwarte draden? geen probleem.
een molex heeft aan 1 kant platte hoekjes:

Hier een simpel plaatje!
images
 
Dank, maar ik begrijp het niet helemaal.

Aan de hand van de kleuren op zo'n adapter kabeltje kan ik dus herkennen wat de spanning erop is?

Ik heb nu hier een kabeltje liggen dat bij een Lian Li kast met de standaard fan is meegeleverd. Het heeft een molex stekkertje aan 1 zijde en aan de andere kant een kleine connector voor de fan met maar 2 pinnetjes. Soms zie ik er 3 pinnetjes, maar er lopen maar 2 richting molex. Een fan plugje heeft 3 of 4 pins. 4 pins geeft PWM. Zijn er ook adapter kabeltjes met werkelijke 3 pinnetjes voor de fan?

Ik ben ervan op de hoogte dat molex geen PWM ondersteund.

Wat ik wil doen is het volgende:
Ik heb een Asus mini-itx P8H67-I Deluxe B3 moederbord. Hierop zijn maar 2 aansluitingen voor fans, nl de cpu-fan en 1 case-fan. Beiden ondersteunen PWM. Omdat ik de H60 koeler heb, gaat de fan van de radiator op de cpu-fan en de pomp (3 pins) op de case-fan (dit is volgens Corsair). Nu wil ik deze case-fan vrij maken voor een extra PWM fan in me kast om betere airflow te krijgen, dus wil ik de pomp op de voeding aansluiten ipv op de moederbord. De pomp moet op 12V, max speed, draaien.

Ik hoor het graag of de aanbevolen kabeltje kan wat ik wil. Dank.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Forseti AC to 12v DC Power Supply with 4 Pin Molex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Colossus 220V naar 12V Molex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D Aansluiten op 12v voeding Overige Koeling 3
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
S Alphacool DC-LT 3600 ceramic 12V DC pump bulk version in een dualloop Waterkoeling 4
M Aquaero 5 LT 12v pwm uitgang Electronica 4
R Controller voor Laing DDC pump 12V DDC-1T Waterkoeling 12
88Gamer88 Hoe switch maken 12V & 7V met druk knop ? Handleidingen en Installatie Tips 34
JeanPaul [VERKOCHT] Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V + overige Aqua-computer accessoires Verkocht 1
olympus 12v accu naar 12v auto/gloeiplug stekker Electronica 9
N Swiftech MCP655-PWM-DRIVE 12v HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
Sw333t Schakelen tussen 5v, 7v of 12v (vooral handig met pompen & fans) Electronica 2
NAVYVIPER Bitfenix 4-Pin 12V Verlengkabel - 45 cm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
canonchiel [REFUSED] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 12V + 140 mm res + 2 pump coolers Verkocht 1
S Problemen met Aqua-Computer Aquastream XT 1046 12v usb Waterkoeling 3
J [IN-ACTIVE] Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Ultra Verkocht 2
C Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Standard waar moet de usb heen ???? Waterkoeling 9
thiesggb [INACTIVE] XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO / Laing DDC-1 MCP350 12V Verkocht 3
Vissa Swiftech MCP35X 12V DC Pump HighFlow Product Suggesties en Nieuws 17
gunnie_nl Innovatek HPPS 12v Pomp Waterkoeling 12
M 3-pin Y splitter, 2x 12V HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Wizzard22 Alle 12V power stekkers voor PC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
R Voeding 12v rail op 12v Compressor Hardware & Software 3
R Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
D MCP355 12v Elektrische vraag Waterkoeling 14
D swiftech MCP655 12v Neoprene pad? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M 12v to 9v 3pin fan cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
N Fan controller modden --> 12V output Cases en Modding 4
silberfish Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
G Laing D5-MCP655 12V + D-Tek FuZion Universal v2 Waterkoeling 16
bts Tops voor de laing de laing ddc 1 plus 12v HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S 5,7,12 V Molex adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S PCI-Express PCI-E x16 Extension Cable Riser - Molex Powered - 19cm Hardware & Software 14
C 4pin molex splitter naar 4 pin molex (3x) PCB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
ProAce [GEVONDEN] Molex > fan adapter Gevonden 1
W fan kabels: Phobya Y-Cable 3Pin Molex to (4x EN 6x) 3Pin Molex 60cm - black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Sw333t [IN-ACTIVE] Molex to Fan adapters Gevonden 1
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
L 140 -> 120 fan welke rpm en verschil 3 pin en molex connectie? Overige Koeling 4
E 4-Pin Molex Female UV blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
iSP [MOD]Hoe een Corsair Hydro ombouwen van molex naar fan connector Waterkoeling 5
W externe molex + upgrade waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 22
Sw333t [TKG] Meerdere Molex to Fan adapters Gevonden 4
Aequitis molex mod Electronica 8
P Voeding anders bedraden en Molex connectors zelf maken ..... Cases en Modding 5
thiesggb [IN-ACTIVE] Floppy naar molex verloop of molex-splitter Gevonden 4
Sw333t [GEVONDEN] Verloopkabel van molex naar 6-pins voor 8800GTS Gevonden 13
Alex Molex Male connector voor PCB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
Sw333t [INACTIVE] Meerdere fan to molex adapters gezocht. Gevonden 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan