+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: 12v accu naar 12v auto/gloeiplug stekker

zander olympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of light olympus's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 25-Dec-10
    Credits
    486
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14

12v accu naar 12v auto/gloeiplug stekker

Zoals ik al heb verteld ga ik binnenkort een quad ophalen. Plan is hiermee uiteraard ook flink wat te rijden. Om navigatie erop te krijgen wil ik mijn mobiel gaan gebruiken (Waar ik nog een mount voor moet hebben, iemand idee die te krijgen?). Alleen een S3 met gps, navigatie en scherm fel houd het misschien 2 uur uit

Ik wil dus een gloeiplug stekker op de quad maken en daar een 12v -> usb op maken. (Of misschien die stap overslaan, en direct naar usb aansluiting maken) om zo mijn telefoon op te laden. Het probleem is dat het voltage van de accu nog wel eens wil verschillen. Is het verstandig om buiten de zekering (max 1A ongeveer lijkt me) nog wat anders erop te maken? Of zal de usb adapter de stroom ver genoeg afvlakken en die piekspanningen opvangen?

(Ik wist niet waar ik dit neer moest zetten maar dit is het electronica gedeelte dus ik hoop dat het hier goed staat)

Spy Member Zwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond repute Zwelgje's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 23-Oct-10
    Credits
    539
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    30
    kijk eens op deze post.
    http://forum.highflow.nl/f21/het-gro...tml#post261479

DutchMicro kan je denk haar fijn vertellen hoe die dat heeft gedaan

zander olympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of light olympus's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 25-Dec-10
    Credits
    486
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    Top! Direct even PM gestuurd

Prutser DutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond repute DutchMicro's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 04-Sep-11
    Credits
    3.734
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    36
    Heb zo'n setje gekocht en ingebouwen, gewoon recht op de accu met een zekering er tussen, zal als ik thuis ben wel even de link opzoeken.
    Zit nu met de motor in Wales, in een pub met WIFI.
    Heb thuis de link naar die inbouwset denk nog wel.

Spy Member Zwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond repute Zwelgje's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 23-Oct-10
    Credits
    539
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    30
    Thanks voor je reactie DutchMicro.
    En geniet er van

Ingeschreven
    Sat 25-Dec-10
    Credits
    486
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DutchMicro Bekijk Berichten
    Heb zo'n setje gekocht en ingebouwen, gewoon recht op de accu met een zekering er tussen, zal als ik thuis ben wel even de link opzoeken.
    Zit nu met de motor in Wales, in een pub met WIFI.
    Heb thuis de link naar die inbouwset denk nog wel.
    Zon 12v baar usb zal dus niet genoeg zijn? Weet niet wat dat setje exact doet.

En veel plezier

Send from my GT-i9500

underwater enthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud of
    Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Credits
    737
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23
    In feite kan je een ladertje ook rechtstreeks op je batterij aansluiten, het heeft zijn eigen weerstand en vraagt niet meer stroom dan nodig.
    Maar ik zou je wel aanraden zo'n plug te gebruiken, het is minder rommelen met je usb-adapter (gewoon insteken), kan ook voor andere zaken gebruikt worden en is lekker veilig als de plug er in zit. Bovendien dacht ik dat je die dingen ook als lader kan gebruiken als je batterij niet 100% meer is.

Ingeschreven
    Sat 23-Oct-10
    Credits
    539
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    30

Ingeschreven
    Sat 25-Dec-10
    Credits
    486
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enthernal Bekijk Berichten
    In feite kan je een ladertje ook rechtstreeks op je batterij aansluiten, het heeft zijn eigen weerstand en vraagt niet meer stroom dan nodig.
    Maar ik zou je wel aanraden zo'n plug te gebruiken, het is minder rommelen met je usb-adapter (gewoon insteken), kan ook voor andere zaken gebruikt worden en is lekker veilig als de plug er in zit. Bovendien dacht ik dat je die dingen ook als lader kan gebruiken als je batterij niet 100% meer is.
    Ik denk dat ik gewoon zon 12v gloei adapter -> usb ga proberen meet zekering.

Nu nog een goede houder voor een S3 kopen.

Send from my GT-i9500

Prutser DutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond repute DutchMicro's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 04-Sep-11
    Credits
    3.734
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    36
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zwelgje Bekijk Berichten
    Daar heb ik hem inderdaad ook van, ik heb die met de accutester er bij.
    Heb hem met de vakantie veel gebruikt, werkt prima.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten