+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Welke lichtgewicht "all-round" objectief voor spiegelreflex camera?

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.038
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126

Welke lichtgewicht "all-round" objectief voor spiegelreflex camera?

Ik heb een Nikon D90 met de volgende objectief:
    Nikkor AF-S DX 18-200mm f/3.5-5.6G VR IF ED Type II

Dit is een prima objectief, maar ik vind het te zwaar om er mee rond te lopen, daarbij zijn vaak de foto’s een beetje vervormd.

Ik zoek nu daarom een alternatief.
    Eentje die qua gewicht een stuk lichter is en all-round toch goed inzetbaar is.

Zal ik gaan voor vast brandpunt (bijvoorbeeld 50mm) of eentje met zoom?
    En welke?

Alvast bedankt voor reacties

Remy Das Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond repute Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    2.218
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    Ik zal hier eens rond gaan kijken
    http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...t=rel&items=20

Mijn ervaring is: Hoe lichter het objectief hoe minder de kwaliteit. (foto en bouwkwaliteit)
    Denk dat je het beste naar een fotospeciaalzaak kan gaan en wat objectieven moet gaan proberen.

Het prijs verschil is ook echt enorm. Een goed objectief kost al gauw (om te beginnen) rond de 300/400 euro.
    Weet niet wat je wilt uitgeven?

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.038
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Budget maakt niet uit, ik heb er geen haast bij en kan er dus gewoon voor sparen.

Remy Das Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond repute Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    2.218
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    Nadeel is wel dat het gewicht van die objectieven nooit word vermeldt.
    Het is altijd een kwestie van zelf dingen gaan testen/proberen.

Tenzij er toevallig iemand is die meerdere objectieven zelf heeft.

Pannenkoek animal baars is just really niceanimal baars is just really niceanimal baars is just really niceanimal baars is just really nice animal baars's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 09-Feb-10
    Credits
    515
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    Beetje laat misschien, ik heb zelf op m'n 50D een 17-85 lens. Lekker licht en een perfect zoombereik (ong. 4x). Heb ook een 50mm macro, werkt ook erg goed als standaard lens. Alleen ik vind zelf 50mm net te veel, zou liever nog een goede 35mm 2.8 lens kopen.

Op de D70s van m'n pa zit een 18-70 lens. Ook een leuke rondloop lens. En die is ook niet zo zwaar Voor het zoomwerk is er dan nog de 70-300mm die daar perfect op aansluit.
    Intelligence is knowing a tomato is a fruit, wisdom is not putting it in a fruitsalad - Brian O'Driscoll

Member Nismo is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sun 18-Jul-10
    Credits
    548
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10
    Ik zou geen 50 vast doen, die heb ik ook bij mijn D90 gekocht.
    Ik heb de afs nikkor 18-105 en ben er zeker tevreden over, voor de prijs.
    Meestal met een zoomlens zit je toch met een beetje gewicht,weet niet wat jij zwaar vind?

De Planner MrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond repute MrGiorgio's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    8.127
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    52
    Ik zou een lichtsterke (f2.8) lens nemen 28-75 of 24-70. Dan heb je een leuk bereik.

Maar je hebt nu al een tijdje (11 maanden) deze camera en die lens. Dus je kan aan je exif wel zien welk bereik je het meeste gebruikt.

Een vaste 50mm/1.8 is ook leuk en erg licht, maar dan moet je constant naar achter of naar voren lopen. Dat is echt oldskool fotograferen.
    . .

"Would you expect a chair to suddenly become a table?"

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.038
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Ik ben tevreden met de kwaliteit (kan natuurlijk altijd beter, maar het is wel OK zo ).
    Ik vind enkel het gewicht te zwaar, zo'n lomp geheel is lastig meenemen en om je nek hangen.

Ondertussen heb ik dus gekeken naar bovengenoemde objectieven, maar die zijn niet veel lichter dan de grote objectief die ik nu heb

De Planner MrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond repute MrGiorgio's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    8.127
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    52
    Hmm, dus de lens is niet het probleem, maar het ongemak van het meenemen.

Dan zou ik gewoon eens kijken naar een comfortabele camera tas of strap als ik jou was.
    . .

"Would you expect a chair to suddenly become a table?"

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten