+ Plaats een Reactie
Pagina 9 van de 9 EersteEerste ... 789
Resultaten 161 tot 167 van de 167

Onderwerp: Spiegelreflex camera, doen of niet? Zo ja, welke voor beginner?

Remy Das Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond repute Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    2.218
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    Binnenkort maar eens een Canon 60D of 6D aanschaffen.
    Zeker voor het HD video. Veel en veel beter dan HD handycams en camcorders.

En mijn Sony VX1000 uit '94 is wel aan vervanging toe.

bartklaasse Fall3n has a spectacular aura aboutFall3n has a spectacular aura aboutFall3n has a spectacular aura about Fall3n's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 24-Dec-09
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Onder andere groepsfoto's portretfoto's (van familie etc) maar ook om mooie pics van pc en kistradio te maken (ook macro's) en foto's van boten tijdens het zeilen etc. Ook foto's van zonsondergang en fotos van het uitzicht en het filmen voor vlogs en wat standaard filmpjes
    Steam: BarthasFall3n

Pannenkoek animal baars is just really niceanimal baars is just really niceanimal baars is just really niceanimal baars is just really nice animal baars's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 09-Feb-10
    Credits
    515
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    Fall3n, voor macro's heb je met zo'n camera een aparte lens of een voorzetfilter nodig hé .
    Ik heb de sony nog nooit vast gehad, maar de reviews zijn lovend! Een vergelijkbare (Pen EP-L1 van Olympus) heb ik wel even mee mogen spelen. Ik vond het een fijne camera, alleen net te klein voor mijn handen. Wat mij wel erg positief verraste was de beeldkwaliteit. Maar dat was puur de weergave van de foto's op het schermpje. Ik heb ze niet op mijn computer gehad .
    Met het kleine gewicht en omvang van die cameratjes heb je een heel goed fototoetsel in een heel kleine behuizing. Al moet ik wel zeggen dat het gewicht van mijn 50D positief is bij het stabiel houden van de camera.

Om de zoom-factor van je SLR lens te berekenen kun je de grootste afstand/kleinste afstand. Dan kom je bij een 18-55 lens dus uit op 55/18=3.06x. Dus qua zoom is het vergelijkbaar met een 3x zoom compactcameratje. En dat is dan weer niet zo heel veel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrGiorgio
    Klinkt logisch en je hebt er goed over nagedacht vind ik. Nu alleen nog van de automaat af. Misschien eens de semi-automaat proberen zoals de A stand?
    Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Al zet je de camera alleen al op de P-stand. Dan ga je opeens de vrijheid ervaren van bijvoorbeeld je scherpstelpunt kiezen, iso-waarden aanpassen, witbalans van de auto af halen etc. Dat is erg fijn!
    Intelligence is knowing a tomato is a fruit, wisdom is not putting it in a fruitsalad - Brian O'Driscoll

bartklaasse Fall3n has a spectacular aura aboutFall3n has a spectacular aura aboutFall3n has a spectacular aura about Fall3n's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 24-Dec-09
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    @animal hoeft niet perse echt macro te zijn maar iig foto's die heel erg dichtbij worden genomen

gat in hand JaccoW will become famous soon enoughJaccoW will become famous soon enough JaccoW's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 04-Oct-08
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12

Cool

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fall3n Bekijk Berichten
    Ik heb ook nog even na zitten te denken over de punten die hier voorbij kwamen en ben nog eventjes gaan kijken Bestekeus.nl - Foto en Film - Fotocamera - Sony Fotocamera + 18-55mm OSS + 16mm F/2.8 (pancake), 2 jaar garantie, Nederlandstalig NEX3DB - Voor al uw electronica

Iemand ervaring met dit dingetje ?
    Ik heb zelf de Sony Nex-5, de iets luxere variant. Op wat kleine dingen na (ander materiaal voor de behuizing, andere grip en de mogelijkheid om een remote te gebruiken) is de camera exact hetzelfde.

De Nex-3 gaat vervangen worden door de Nex-3C, waarschijnlijk in Juli al. Als je de camera wilt kopen zou ik aanraden nog even tot het eind van de maand te wachten want dan wordt de camera officieel aangekondigt en zullen de prijzen ook verder zakken van de huidige Nex-3.

Ik vind het persoonlijk een erg fijne camera, zeker omdat er gewoon een ontzettend goede sensor in zit en de bediening (hoewel niet conventioneel) erg snel is.
    Houdt er rekening mee dat als je een beetje zoom wilt, je dan net zoals een spiegelreflex tegen een toename in maat aan loopt.

De huidige lenzen zijn prima en er zijn er nog meer onderweg. Maar veel gebruikers vinden de keus nog beperkt. Voor iemand die net begint is de kit die je liet zien een prima begin.
    Anders kun je met een adapter duizenden oude handmatige lenzen gebruiken, waar ware juweeltjes tussen zitten. Ook voor Macro.

Voor meer info verwijs ik je naar DPReview.com - Nex Forum en SonyAlphaRumors.com.

Kijk ook gerust naar de alternatieven van Panasonic, Olympus en Samsung.
    Allemaal mooie systeemcamera's met zo hun eigen voor- en nadelen.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
    PC: Kast: Zalman Z-Machine GT-1000 Scherm: HP W2408H Mobo: DFI Lanparty DK P45-T2RS PLUS CPU: Intel C2D E8400 Ram: Corsair Dominator 4GB PC2-8500 GPU: MSI 460GTX 1GB OC 'Cyclone' Geluid: Asus Xonar D2X + Onkyo 5.1 set Koeling: Thermolab Baram + Noiseblocker M12-P Opslag: OCZ Vertex 60GB, WD GP 500GB, WD SE16 500GB PSU: Corsair HX520 Randapparatuur: Deck Legend Frost (tactile) + Roccat Kone mouse OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Ingeschreven
    Thu 24-Dec-09
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Sowieso heb ik het geld nog niet dus wachten op de opvolger is zeker een idee ja... Mis jij de optische viewfinder niet ?

gat in hand JaccoW will become famous soon enoughJaccoW will become famous soon enough JaccoW's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 04-Oct-08
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Nee, het scherm is een van de beste die op dit moment beschikbaar zijn, en het moet wel extreem zonnig zijn wil ik het niet kunnen zien.
    Door het scherm feller te zetten (automatisch) is het scherm vrij goed bruikbaar. Het kantelen is een prima manier om bijvoorbeeld vanaf de heup te schieten, wat ook voor meer stabiliteit zorgt.

Daar moet ik wel bij zeggen dat ik nooit met een camera met viewfinder heb gewerkt, dus ik mis het ook niet.
    PC: Kast: Zalman Z-Machine GT-1000 Scherm: HP W2408H Mobo: DFI Lanparty DK P45-T2RS PLUS CPU: Intel C2D E8400 Ram: Corsair Dominator 4GB PC2-8500 GPU: MSI 460GTX 1GB OC 'Cyclone' Geluid: Asus Xonar D2X + Onkyo 5.1 set Koeling: Thermolab Baram + Noiseblocker M12-P Opslag: OCZ Vertex 60GB, WD GP 500GB, WD SE16 500GB PSU: Corsair HX520 Randapparatuur: Deck Legend Frost (tactile) + Roccat Kone mouse OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

+ Plaats een Reactie
Pagina 9 van de 9 EersteEerste ... 789

User Tag List

Forum Rechten