+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 31

Onderwerp: Keuze hulp: Goede HD Video Camera!

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.048
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126

Keuze hulp: Goede HD Video Camera!

Ik ben van plan om een goede video camera te kopen.

Want ik heb nu nog een "oudje" met DV bandjes, dat is natuurlijk nu uit de tijd

Wil eentje met ingebouwde HDD of flash kaart, dat werkt een stuk makkelijk dan al die bandjes.

Géén maximaal budget, wil het niet op korte termijn kopen, dus kan er nog voor sparen
    Daarbij wil ik op dit soort apparatuur ook niet bezuinigen, want herinneringen zijn onbetaalbaar.

Mochten jullie tips hebben, graag even laten weten!

Thanks!

Hardware Enthuisiast Fedmas has a spectacular aura aboutFedmas has a spectacular aura about Fedmas's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 11-Oct-09
    Credits
    390
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Ik heb de Panasonic (ff kijke) HDC-SD9. Superdingetje. Kijk maar eens ernaar. Echt aanrader.

Maar wordt niet meer verkocht zie ik nu..

Nja, mijn aanrader igg :p

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.048
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Ik ben al een tijdje bezig met googlen

Panasonic HDC-HS700

Die schijnt wel goed te zijn, maar het bedrag... €1000

Vissa! Vissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud of Vissa's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 13-Oct-08
    Credits
    714
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23
    Kijk eens naar de Canon Legria/Vixia HF serie:

Canon Legria HD Camcorders - Camcorders - Canon Nederland

Ik heb zelf de Legria HF200 vorig jaar gekocht, heb je nu alweer opvolgers van. Compact, Full-HD, echt een super ding!

De nieuwere Canon HF20:

( Wel in 1080p kijken offcourse )

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.048
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Ik ga denk ik wachten tot eind April, dan komen vele merken met hun nieuwe camara's

De Canon Vixia HF S21 zijn idd ook erg goed getest.

In April komt ook de opvolger van Panasonic HDC uit, de "Panasonic HDC-HS900".

Ben nu deze site aan doorspitten, vind ik een fijne website om te vergelijken en te lezen:
    HD Camcorders

Senior Member Killerbee is just really niceKillerbee is just really niceKillerbee is just really niceKillerbee is just really nice Killerbee's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 21-Dec-08
    Credits
    126
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    Beste is idd om even te wachten tot ze nieuwe modellen uitbrengen.
    De HF20 is meen ik al een tijdje beschikbaar en dus eigenlijk ookal verouderd.

Sent from my iPhone using Tapatalk

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Mijn vrouw filmde voorheen met de videofunctie van onze foto camera. Niet echt ideaal dus. Nu heeft ze een Samsung HMX-H200 digitale videocamera.

Erg fijn ding, enige waar hij in de steek laat is bij rode verlichting (goed te zien in het filmpje, dat overigens in 720p gefilmd aangezien al onze tv's maximaal 720p kunnen weergeven en er in 720p meer minuten gefilmd kan worden). Er zit een beetje een roze zweem in.

Ook erg makkelijk te bedienen door het touchscreen (wat ook weer aan knoppen scheelt), het display is roteerbaar.

Wel er een statief voor aangeschaft, eentje die makkelijk in en uit te klappen is en stabiel is. We hebben gekozen voor een Bilora Pro 22 statief.

Wel hebben we ook een 2e accu er voor aangeschaft, niet dat het echt nodig is maar dit is standaard bij ons. Qua opslag heeft deze een 16gb SD kaart (los aangeschaft), in 720p goed voor ongeveer 220 minuten film. In 1080p net iets meer dan 120 minuten.

Film 720p:

Het geluid is er overigens niet later onder gezet, dus de registratie van het geluid is werkelijk subliem in mijn ogen.

Tevens, mocht je er echt niet op gaan gesparen, kijk dan eens naar camera's die een aparte accessoires aansluiting hebben. Deze Samsung heeft dat niet, maar er zijn er wel enkelen (ook onder 1000 euro) die dit wel hebben. Zeker indien je later nog accessoires toe wilt voegen (lamp, afstandbediening) is dit wel handig.

Overigens, de Samsung kostte (excl statief, sd-kaart en tas) 275 euro. Voor dat geld levert hij zeer goede opnames.

Specificaties volgens Kieskeurig: Samsung HMX-H200 specificaties -videocamera's KIESKEURIG

Mocht je een 1080p film willen zien, dan hoor ik het wel. Alleen heeft de baas hem vandaag mee naar het werk .
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

Remy Das Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond repute Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    2.218
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    Ik zou al je budget boven de 600 ligt voor een Canon 550D gaan. (600 zonder lens alleen body)
    De beeld kwaliteit + kleuren zijn wel zo goed in vergelijking met handycams in die prijsklasse. Of beter gezegd: de handycams komen niet eens in de buurt.

Ik heb gigantisch veel camera's in mijn handen gehad van amateur, semi-pro tot studiocamera's en moet zeggen dat die DSLR's van Canon qua functionaliteit en weergave wel erg in de buurt komt van een semi-pro/pro.
    Je kan ook goed met scherptediepte werken aangezien je er een andere lens op kan drukken. (grotere chip etc etc)

Enige nadeel is dat je het schermpje niet kan draaien voor als je boven je hoofd wilt filmen.
    De duurdere versies.. volgens mij de 5D heeft wel een draaibaar scherm.

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.048
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Ik heb al een Nikon D90
    Hiermee kan ik eigenlijk ook al prima filmpjes mee opnemen.

Maar zo'n fotocamera ligt niet zo lekker in de hand als een videocamera voor het opnemen van filmpjes.
    Daarbij vindt ik het gevoelsmatig fijner om een aparte videocamera te hebben naast een fotocamera.

(luxe probleem )

Senior Member Killerbee is just really niceKillerbee is just really niceKillerbee is just really niceKillerbee is just really nice Killerbee's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 21-Dec-08
    Credits
    126
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    Ik ben ook rustig op zoek naar een HD camera met 1080P.

Heeft een hoge zoom (37x en meer) nou veel nut of gaat de kwaliteit dan heel erg achteruit?

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.048
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Ik heb toevallig vandaag een besteld bij CameraNU.nl

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddy Bekijk Berichten
    Ik ga denk ik wachten tot eind April, dan komen vele merken met hun nieuwe camara's

In April komt ook de opvolger van Panasonic HDC uit, de "Panasonic HDC-HS900".

Deze is nu dus beschikbaar
    Panasonic HDC-HS900 Zwart

Krijg ik morgen binnen als het goed

Het kost wel een smak geld. Potje voor nieuw systeem voor TP9 is dus hiernaar toe gegaan

Off-topic Extraordinaire Xelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to behold
    Ingeschreven
    Fri 01-Aug-08
    Credits
    16
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    OMG een smak geld is een understatement!!

Maar dit overschrijdt bijna de grens van normaal consumentengebruik.
    Wat wil je er allemaal mee gaan doen?

Ik heb er een paar in de familie die hun vakanties filmen, niets is erger dat als je op bezoek komt dat te moeten zien

Verzonden vanaf mijn iPhone 4 met TapaTalk.

Hardware Enthuisiast Fedmas has a spectacular aura aboutFedmas has a spectacular aura about Fedmas's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 11-Oct-09
    Credits
    390
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Omg Freddy. Duur (maar zeker een goed) dingetje . Had het leuker gevonden dat je dat geld gewoon in een Uber TP9 build stak, maar ach

Ingeschreven
    Sun 21-Dec-08
    Credits
    126
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    Omg dat is toch iets over mijn budget heen hoor!

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.048
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126

Neem ik ook mee naar TP9, kunnen we alle vette bakken op HD filmpjes vastleggen

Junior Member Demolisher is a jewel in the roughDemolisher is a jewel in the roughDemolisher is a jewel in the roughDemolisher is a jewel in the rough Demolisher's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 01-May-09
    Credits
    1.549
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    bofkont! maarja, je hebt nu wel een oud systeem daarzo
    Project Kodiak

makkelijk foto's sharen op internet?
    http://www.dropbox.com/referrals/NTIwMDU3NzA5

Off-topic Extraordinaire Xelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to behold
    Ingeschreven
    Fri 01-Aug-08
    Credits
    16
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    ...kunnen we alle vette bakken op HD filmpjes vastleggen
    Haha idd, dus niet die van hem

Mr. Grillmeister Source has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud of Source's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 15-Dec-08
    Credits
    2.451
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    27
    Ga je er nu ook een dikke SSD in doen?
    Harddisk is zó 2009
    Asus Sabertooth TUF Z87 - Intel Core I7-4770S - GEIL EVO Veloce 4x8GB 1866MHz - ASUS STRIX GTX1660ti OC
    Nanoxia Deep Silence 1 - Corsair AX760 - Samsung M.2 970 Pro 512GB - WD Black 4TB + Green 3TB - Asus Xonar Phoebus
    Alphacool XT45 Xflow + Corsair SP120 [3x] - VPP775/Bitspower topmod+res - Swiftech Apogee XT.2 - Alphacool GTX 1660ti

Dell XPS 13 (2015) - Dell Studio 1555

LG 49SK7900 - Denon AVR1713 - Denon DCD1015 - Philips BDP3380/12
    Bowers & Wilkins VM1 [5x] - Boston Acoustics ASW250

De Planner MrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond repute MrGiorgio's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    8.127
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    52
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xelation Bekijk Berichten

Maar dit overschrijdt bijna de grens van normaal consumentengebruik.
    Wat wil je er allemaal mee gaan doen?

Ik heb er een paar in de familie die hun vakanties filmen, niets is erger dat als je op bezoek komt dat te moeten zien

Verzonden vanaf mijn iPhone 4 met TapaTalk.
    In mijn familie word ik er ook regelmatig mee geterroriseerd

Gheghe en dan starten ze per ongeluk de verkeerde home video op ....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddy Bekijk Berichten

Neem ik ook mee naar TP9, kunnen we alle vette bakken op HD filmpjes vastleggen
    Hmm, is dat je hoofdonderwerp of zit er een Freddy jr aan te komen?
    . .

"Would you expect a chair to suddenly become a table?"

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.048
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Een jr zit er nog lang niet aan te komen hoor

Dus TP9 is voorlopig hoofdonderwerp
    En andere dingen voor de zaak, producten etc.

Natuurlijk ook kickbox partijen van mijn neefjes, familieuitjes, vakantie en dat soort shizzle.

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten