• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[WIP] Fiat Ritmo 130TC Abarth (VEEL FOTO'S)

Goeienavond mensen!

Ik zou altijd nog op het forum een topic omhoog gooien, met als onderwerp, de bouw en restauratie van mijn eigen Abarth!

Het betreft dus een Fiat Ritmo 130TC Abarth, misschien zegt het mensen iets, misschien wel niet.

Merk: Fiat
Model: Ritmo
Type: 130TC Abarth
Bouwjaar:
motor: 2.0 Lampredi Twin Cam
Vermogen: 130PK


KLIK
voor info.

Ben er nu al een tijdje mee bezig, samen met m'n vader en m'n broertje, en we gaan de goeie kant op!


De carrosserie is eigenlijk gereed om gespoten te worden, deze wordt mooi donkerantraciet, metallic natuurlijk.
Ik ben de laatste tijd veel bezig geweest met schoonmaken van dingen, zoals de ophanging, en dat dan in de antiroest zetten, met een mooi laagje verf eroverheen.

afgelopen 3 dagen hebben de donorauto, de rode, gesloopt. Alle techniek die hier inzit, dus de motor+tranny, ophanging, remmerij, de hele bliksemsebrut, gaat naar die van mij toe. Simpelweg omdat die van mij kaal is en met een andere motorisering op de aarde kwam.(A)

Vandaag het hele motorblok en de versnellingsbak van elkaar gescheiden, de cilinderkop van het onderblok ontvriend, zodat deze 2 samen naar de revisie kunnen! Die zien we dan over 3 weekjes wel weer terug!

In de tussentijd kan ik mooi de rest van de ophanging, remmerij, en de overige motoronderdelen gaan ontroesten, verfen met anti roest, en zodra dat allemaal gedaan is, en de motor terug is, kan die gespoten worden. Het onderblok en de cilinderkop worden antraciet, en de kleppendeksels en opvallende onderdelen waarvan ik denk dat het wel leuk lijkt, worden rood:)

Velgen en banden heb ik al uitgezocht en besteld, dus als het goed is komt dat ook vrij vlot erachteraan!
Allemaal nog wat leuke Abarth stickers, en andere ongein gehaald, en moet nog om een fatsoenlijke uitlaat gaan kijken. Helaas heb óók ik geen geldbomen achterhuis staan, of dat de flapjes op m'n rug groeien, dus alles gaat geleidelijk aan.

Verwacht ook niet dat ik de auto binnen een maand af heb, ik wil alles tiptop in orde hebben, zodat het tenminste ergens op lijkt. Als je toch vanaf de grond af aan een auto opnieuw bouwt, kan je evengoed alles goed doen! :)

Ik heb een enorme berg foto´s, ik zal maar niet één voor één die foto's op het forum plaatsen, vandaar dat ik een mooi albumpje daarvoor gemaakt heb!

En voor de leuk, misschien dat jullie dat ook willen volgen, heb ik nog een blog aangemaakt (tijdje geleden)

BLOG

FOTOALBUM


Een paar previews moeten natuurlijk wel kunnen!:icon_fU:

img0890pu.jpg

img0817ix.jpg


img0757lk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is correct en tevens juist:)

Dit blok wordt zaterdag weggebracht, om gereviseerd te worden, nieuwe zuigerveren, nieuwe zuigers, de hele rambam er opnieuw in:)

45mm Dellorto carburateurs erop, mooie open uitlaat, komt helemaal goed!:)
 
Zo, even een update haha!

Ben een tijdje weggeweest, vanwege m'n werk, maar ben direct alweer begonnen sinds ik thuis ben. M'n pa heeft in de tussentijd de motorkap en het dak nog gespoten, wat prachtig is geworden. M'n velgen zijn binnen, de banden, wat spullen voor de audio installatie. Het enige wat ik nu nog moet gaan halen, is nog een deel van de audio, een uitlaat, en nog iets, om de auto straks wat dichter bij de grond te krijgen. Maar dat gaat lukken!

En het motorblok is terug! Kan ook weer gerebuild worden! :D

Hierbij, wat foto's!

img10891.jpg

img1087ke.jpg

img1081zg.jpg

img1078ex.jpg


Fijne uiteinde! :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
DuctTape DuctTape - Arjaan Martini - DoomsDayBox/BeukBank (WIP) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan