• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

JW.'s Honda Shadow Spirit

JW.

New member
Hallo HF-ers,

Op verzoek...

Pics or it didnt happen :D wel leuk om ff topicje over te zien ;)

Heb ik ff een topic aangemaakt van mn "custom" Honda Shadow Spirit.
Rij dik 10 jaar motor en na het rijden van een sportieve/toermotor, een Suzuki GSX 600 F uit 1999 (met wat achterstallig onderhoud...) werd het verstandiger om eens iets anders te aanschaffen.

Als fan van programma's zoals Biker Build Off en American Chopper leek me een chopper wel iets. Heeeellll iets anders qua snelheid, maar dat vond ik niet zo heel erg. Bijkomstig voordeel was het feit dat je (vind ik, maar verstandig is anders) op een chopper geen leren motorpak aan hoeft. Dus niet meer 20 min aan en 20 min uit kleden voor en na elke rit, en zweten bij het stilstaan bij het stoplicht.

Na was zoeken op internet en kijken kijken niks kopen (lekker Nederlands) bij wat lokale motorshops, kwam ik een Honda VT 750 Shadow Spirit uit 2007 tegen met normale km's en een mooie prijs. Maar moest natuurlijk ook van mn oude fiets af... nog een potje Turtlewax en een middagje poetsen geïnvesteerd, zodat ik een leuke deal heb kunnen maken.

Genoeg gelult... de foto's!

Voor:
IMAG0016.jpg
IMAG0018.jpg
IMAG0019.jpg

Maar wilde natuurlijk het een en ander veranderen, want voor mij was ie nog niet perfect (genoeg).

Het verlanglijstje:
- Andere uitlaat (moest recht zijn en meer herrie maken :p)
--> Een Hard Krome American Classic II besteld in de USA, want ik NLD zijn mooie uitlaten of onbetaalbaar of van slechte kwaliteit (bijv Highway Hawk).
- Andere luchtfilter (ivm herrie...)
--> K&N flters FTW!
- Andere oliefilter (onderhoudsvriendelijk)
--> K&N filters FTW!!!
- Ander stuur (zonder die extra kink)
--> In Duitsland besteld met hoog keurmerk (niet onbelangrijk voor een stuur).
- Tank emblemen er af
- Onderste gedeelte van de voorvork spuiten (vond dat geheel anders niet echt bij de motor horen)
- Evt custom paint (afhankelijk van de prijs)

Heb zelf helaas niet de skills en al helemaal niet de tools en werkruimte om dit soort dingen te doen, dus heb ik een hulplijn ingeschakeld...

Extreme Motorcycle uit Schijndel (nog voordat ze er bij New Kids een bom op gooide :D)

Het resultaat:
IMAG0047.jpg
IMAG0048.jpg
IMAG0051.jpg
IMAG0060.jpg
IMAG0061.jpg
(toch een custom paintje kunnen doen... metal flakes, je weet niet wat je ziet als ie in de zon staat!!!)


Kwaliteit van de foto's is niet heel erg best... met mn oude HTC Desire gedaan.
Zal van de week nog eens kijken voor wat nieuwe...

Het rijdt en klinkt heerlijk!!!

Wil nog wel wat kleine aanpassingen doen, zoals:
- Kleinere knipperlichten (heb ze liggen, maar nog geen passende "mounts" kunnen vinden).
- Kabels (stuur) aanpassen... iets inkorten en misschien in een chrome jasje.
- Iets bredere achterband (heb een cardanas, dus dat zal erg lastig worden).

Zoals gezegd...

Zal hem van de week een beetje poetsen en met mn HTC One S wat nieuw foto's/filmpjes maken.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ff in de poets gezet.
Geloof t of niet, maar dit is de tank :)
(metal flake zijn die spikkeltjes die je ziet)

006.jpg

En deze van iets grotere afstand...

007.jpg

Moet nog steeds een keer een drive by filmpje maken... heerlijk geluid!
 
Thx!

Houd van strak en die standaard uitlaten met die "bulten" vind ik dr niet uitzien.
Deze zijn half open en komen mooi bij t achterwiel bij elkaar.

Binnenkort moet ie eerst ff een beurtje hebben, want ik merk dat ie behoorlijk warm word.
Bij t checken van de vloeistoffen bleek mn koelvloeistof erg laag te zijn.

Onderhoud = behoud!

Het geluid houden jullie zeker te goed.
Heb nog wel een oud filmpje op n parkeerplaats, maar das .wmv en die kan ik nergens fatsoenlijk uploaden :(
(en bij t converteren naar .mp4 haalt ie t geluid weg... WTF!?)
 
Ziet er geweldig uit! Ik ben aan het sparen voor een shadow spirit 07. Ik vroeg me af wat jij ongeveer kwijt was aan een uitlaat en dat stuur. En hoe lastig was het om die tank emblemen te verwijderen? Dat zijn zo'n beetje de features die ik ook direct zou willen aanpassen.
 
Thx!

Heb de uitlaat uit Amerika laten komen en die kun je zo duur maken als je zelf wil.
Houd wel rekening met zo'n 100,- verzendkosten/invoerkosten.

Het stuur was iets van 40,- dacht ik, maar let daarbij wel op de kwaliteit... deze heeft een TUV keuring.
(voorkomt mogelijk gedoe met de verzekering, in geval van schade).

Tank emblemen verwijderen is n kwestie van geduld, 1000% geduld!
Gewoon (de lijm) verwarmen en voorzichtig trekken.

Kijk maar eens:
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie! Weet je toevallig nog de naam van het stuur? Jouw bike is precies zoals ik hem wil hebben! Heb je ook een jet kit genomen of je engine ge re-jet? Of was dit niet nodig?
 
PPffff ff denken (vwb stuur)...

Heb geen power commander, op advies van een monteur.
Das vaak wel nodig bij oudere motoren, maar die van mij doet alles zelf (zoals choke).

Heb daar wel lang over getwijfeld, omdat naast de uitlaat ook de luchtfilter is vervangen.
Hij krijgt dus meer lucht en krijgt minder weerstand bij het afvoeren van uitlaatgassen.

Maar hij klinkt echt super bruut!!!
Ben wel blij als die warm is, want stationair is t anders n btje te :p

Bij mooi hebben jullie nog n drive-by clipje van me tegoed!


En dan t stuur... weet ik echt niet meer, heb mn fiets in n stalling staan dus kan niet ff gaan kijken... sry.
Neem GEEN Highway Hawk aub!
Das leuk voor spiegels en knipperlichten, maar niet voor uitlaten (verkleuren snel) en sturen (ivm kwaliteit).

Goedkoop = duurkoop

En euh...

Jouw bike is precies zoals ik hem wil hebben!

Alles is te koop ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan